پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام در سال 1401 تقدیر شدند

خانه خبرها

همزمان با هفته پژوهش و فناوري، طي مراسمي با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر احمدي معاون پژوهش و فناوري، اعضاي هيأت رئيسه و دکتر عزيزي مدير امور پژوهش و فناوري، از 78 پژوهشگر و فناور برگزديده دانشگاه ايلام تقدير شد.

     به گزارش روابط عمومي، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در اين مراسم با بيان اينکه يکي از ويژگي‌هاي انسان جستجوي به حقيقت است، گفت: اهميت پژوهش تا آنجاست، که رسول اکرم (ص)، قلم (پژوهش) را نعمت خداوند دانسته و تأکيد کرده که اگر قلم نبود حکومت‌ها نمي‌توانستد پابرجا بمانند.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد با بيان اينکه اسلام دين علم و آگاهي است و اهل بيت عليهم‌السلام بر اين مهم تأکيد فراوان دارند، يادآور شد: بر اساس روايات؛ استقامت دين نتيجه پژوهش است و لذا اگر پژوهش نباشد، زندگي نيکو براي انسان محقق نمي‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به روند زمان‌بر ايجاد تمدن، بيان داشت: علوم و فنون به صورت تدريجي و در طي زمان تکوين مي‌يابند، لذا اساتيد ارجمند ساليان متمادي بايد زحمت بکشند، تا به قله‌هاي رفيع علم دست پيدا کنند.

در ادامه اين مراسم دکتر احمدي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با تبريک هفته پژوهش و فناوري و تقدير و تشکر از زحمات اعضاي هيأت علمي دانشگاه به جهت تلاش براي ارتقاي رتبه دانشگاه ايلام، به روند توجه به توسعه در سطح دانشگاه‌ها در ساليان گذشته اشاره کرد و گفت: اهتمام به آموزش، اهتمام به پژوهش، اهتمام به کارآفريني و گذار به اقتصاد دانش بنيان از جمله رويکردهاي سياست‌گذاران براي توسعه دانشگاه‌ها بوده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با بيان اينکه ايران اسلامي به طور متوسط رتبه  15 توليد علم دنيا را در اختيار قرار دارد، يادآور شد: عليرغم اين جايگاه ارزشمند، سهم ما در فناوري و نوآوري مناسب نيست و توليد علم، به ثروت تبديل نمي‌شود.

دکتر احمدي با بيان اينکه فناوري حجم زيادي از فعاليت‌هاي معاونت پژوهشي و فناروي دانشگاه ايلام را در بر مي‌گيرد، گفت: اهتمام زيادي با محوريت توسعه فناوري و نوآوري، آموزش و ترويج کارآفريني، تجاري‌سازي فناوري و اشتغال دانش بنيان و مأموريت گرا دانشگاه، براي توسعه زيست بوم فناوري و نوآوري در سطح دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، افزود: اخذ مجوز دو شرکت دانش بنيان و يک شرکت شتاب دهنده دانش بنيان، تسهيل در روند جذب واحدهاي فناور با پذيرش بالغ بر 20 واحد فناور جديد در مرکز رشد دانشگاه، پذيرش و بکارگيري 20 دانشجو و فارغ‌التحصيل دانشگاه به عنوان دستيار فناور در شرکت‌هاي دانش بنيان، برگزاري 16 دوره تخصصي براي دانشجويان، راه‌اندازي و بازطراحي سامانه‌هاي مجتمع نوآوري و فناوري دانشگاه براي جذب فن‌آوران و نوآوران در نقاط مختلف استان، برگزاري استارتاپ‌هاي کشاورزي و خلاقيت دانش آموزي و افزايش 100 درصد و 70 درصدي پرداخت وام به واحدهاي فناور مستقر در مرحله رشد و پيش رشد از جمله فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه فناوري و نوآوري در يک سال گذشته است.

دکتر احمدي افزود: براي اولين بار نيز يکي از واحدهاي فناور به سطح آمادگي فناوري هشت دست پيدا کرد، که اين مهم نيز براي دانشگاه ايلام توفيقي بزرگ محسوب مي‌شود.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با بيان اين اينکه در طول يک سال گذشته چاپ مقالات 1  Q و 2  Q دانشگاه ايلام که شامل چارک اول و دوم است، رشد 32 درصدي داشته است، گفت: پژوهشگران دانشگاه ايلام  در اين مدت موفق به چاپ 98 مقاله Q 1 شدند.

دکتر احمدي روند ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام در طول يک سال گذشته را نتيجه برنامه‌ريزي و فعاليت مناسب در اين حوزه دانست و بيان داشت: بازنگري آيين‌نامه پژوهانه و ارتقاء اعضاي هيأت علمي در راستاي تشويق آنها به انجام فعاليت‌هاي پژوهش و فناوري اصيل و با کيفيت، تهيه و تدوين شيوه‌نامه تشويقي فعاليت‌هاي پژوهشي اصيل و ارزنده اعضاي هيأت علمي دانشگاه، بازنگري شيوه‌نامه اجرائي حمايت از پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان تحصيلات تکميلي، بازنگري شيوه‌نامه جذب دستيار پژوهشي در راستاي کمک به پژوهشگران دانشگاه براي تسهيل و انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي بيشتر، بازنگري شيوه‌نامه جذب دانشجوي پسا دکتري، بازنگري شيوه‌نامه پايه استحقاقي ساليانه اعضاي هيأت علمي، پرداخت معوقات پژوهانه و تشويقي فعاليت‌هاي پژوهشي و فناوري اعضاي هيأت علمي و دانشجويان تحصيلات تکميلي، خريد سه ميليارد تومان تجهيزات آزمايشگاهي، کارگاهي و زيرساخت فناوري اطلاعات و عقد قرارداد 35 طرح پژوهشي براي سال 1400 و 1401 بخشي از فعاليت‌هاي انجام شده براي ارتقاي سطح پژوهش در دانشگاه ايلام است.

عضو هيات رئيسه دانشگاه، يادآور شد: 10 تن از اعضاي هيأت علمي دانشگاه به فرصت مطالعاتي و مأموريت پژوهشي داخل کشو و خارج کشور به مقصد کشورهاي آلمان، کانادا، انگلستان و مالزي اعزام شدند.

در ادامه اعضاي هيأت علمي حاضر در مراسم به بيان نظرات، پيشنهادات و مسائل مورد نظر خود پرداختند و ابراز رضايت خود را از پرداخت معوقات گرنت و مطالبات اساتيد دانشگاه و عملکرد و پي‌گيري امورات توسط معاونت پژوهش و فناوري اعلام داشتند و  در پايان هم دکتر احمدي و دکتر عزيزي به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

در پايان با اهداي لوح و هديه از 78 تن از پژوهشگران و فناوران برگزيده دانشگاه ايلام تقدير بعمل آمد.

اسامي پژوهشگران و فناوران برگزيده دانشگاه ايلام 1401: https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1401/371401914-707.pdf

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها