مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان ایلام در سال 1401 برگزار شد

خانه خبرها

با هماهنگي و برنامه‌ريزي معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، مراسم تقدير از پژوهشگران و فناوران برگزيده استان ايلام در سال 1401 با حضور دکتر بهرام نيا استاندار ايلام، معاونين استانداري و دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، عصر امروز در محل سالن شهيد رجايي استانداري برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر بهرام نيا استاندار ايلام در اين مراسم با تبريک هفته پژوهش و فناوري و روز دانشجو و تقدير از زحمات و پي‌گيري‌هاي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، اظهار داشت: دانشجويان و دانش‌پژوهان، ستاره‌هاي درخشان آسمان ايران اسلامي هستند.

استاندار ايلام با اشاره به جايگاه رفيع جمهوري اسلامي ايران در زمينه توليد علم، گفت: با تلاش دانشمندان و دانشگاهيان، ايران اسلامي رتبه 15 جهان در توليد علم و رتبه 53 را در توليد فناوري کسب کرده است.

دکتر بهرام نيا با تأکيد بر اهتمام جدي براي حمايت از فناوران، يادآور شد: مقام معظم رهبري عنايت ويژه‌‌اي به اين موضوع دارند و دولت سيزدهم هم برنامه‌هاي ارزشمندي براي توسعه زيرساخت‌ها و پرداخت تسهيلات به فناوران دارد.

استاندار ايلام استفاده از منابع مالي تبصره 18 را فرصتي مناسب و ارزنده براي محققان، نخبگان و ايده‌پردازان برشمرد و بيان داشت: توسعه و تقويت زيرساخت‌ها، تأمين سرمايه و پرداخت تسهيلات به محققان و نخبگان استان، بايد يک اولويت مهم مسوولان باشد، زيرا استان ايلام با استفاده از توانايي و ايده‌پردازي نيروهاي نخبه، امکاتن توليد ثروت و فازايش درآمد مردم را دارد.

دکتر بهرام نيا با بيان اينکه بايد علم و دانش به ثروت تبديل شود، تاکيد کرد: امروز در دنيا صادارات چمداني محصولات فناورانه با ارز آوري زياد، حرف اول را مي‌زند و لذا نخبگان استان ايلام بايد به سمت توليد محصولات فناورانه با هدف صارات حرکت کنند.

دکتر بهرام نيا ادامه داد: در سال جاري 11 ميليارد تومان براي زيرساخت پارک علم و فناوري و احداث نمايشگاه محصولات فناري و 500 ميليون تومان براي بخش پژوهش و فناوري پارک اختصاص يافت و همچنين سند توسعه دانش بنيان استان به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي براي تدوين ابلاغ شد.

در ادامه مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام جهش توليد علمي را يکي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي دانست و بيان داشت: کسب رتبه 15 توليد علم و 53 توليد فناوري، يکي از ثمرات انقلاب اسلامي است، که با حمايت رهبر معظم انقلاب اسلامي حاصل شده است.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: فاصله بين توليد علم و توليد فناروي، متوازن نيست و لذا بايد با تغيير ريل سياست‌ها، سعي کنيم با کم کردن فاصله موجود، زمينه تبديل علم به فناوري و ثروت و استقلال اقتصادي کشور فراهم شود.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه در آموزه‌هاي اسلامي بر علم نافع تأکيد شده است، تصريح کرد: نافع بودن در دنياي امروز يعني تبديل علم به فناروي و ثروت، که بايد اين امر مهم، سرلوحه‌ فعاليت‌هاي دانشگاه‌ها قرار گيرد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه رتبه علمي دانشگاه ايلام در سطح کشور ارتقاء يافته است، اظهار داشت: پژوهشگران دانشگاه ايلام در طول يک سال گذشته به خوبي درخشيدند، که  در اين زمينه مي‌توان به  قرار گرفتن استاد تمام دانشگاه ايلام در جمع  دانشمندان پراستناد يک درصد برتر جهان، قرار گرفتن پنج  نفر از اعضاي هيأت علمي در ليست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان و رشد 32  درصدي چاپ مقالات 1  Q و 2  Q  که شامل چارک اول و دوم است، اشاره کرد.

در اين مراسم همچنين دکتر احمدي معاون پژوهش و فناروي دانشگاه ايلام توضيحاتي را در زمينه فاصله بين توليد علم و فناروي در کشور و ضرورت کم کردن اين فاصله براي تحقق اقتصاد دانش بنيان ارائه داد و با بيان اينکه فناوري حجم زيادي از فعاليت‌هاي معاونت پژوهشي و فناروي دانشگاه ايلام را در بر مي‌گيرد، يادآور شد: برنامه‌‌ريزي و اقدامات گسترده‌اي براي توسعه زيست بوم فناوري و نوآوري در سطح دانشگاه ايلام با محوريت توسعه فناوري و نوآوري، آموزش و ترويج کارآفريني، تجاري‌سازي فناوري و اشتغال دانش بنيان و اهتمام به مأموريت گرايي دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

در ادامه حاضرين در نشست به بيان نظرات، پيشنهادت و مسائل مورد نظر خود پرداختند، که دکتر بهرام‌نيا نيز پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها