محفل انس با قرآن در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

با هماهنگي و برنامه‌ريزي کانون دانشجويي قرآن و عترت دانشگاه ايلام، محفل انس با قرآن کريم شامگاه  16 آذرماه در محل سالن آيت‌الله حيدري برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين محفل معنوي سيد جاسم موسوي، صادق نجفي و توحيد اسماعيل‌بيگي قاريان ممتاز کشوري به تلاوت آياتي از کلام‌الله مجيد پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي حسيني‌فر، در اين مراسم با عرض تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: پيامبر عظيم‌الشان اسلام دو چيز گران‌بها را در ميان مسلمانان به امانت گذاشت تا به آن تمسک جويند يکي قرآن و ديگري عترت؛ آن حضرت روزي نبوده که در زمان حيات خود از فضائل علي و آل علي نگفته باشد.

وي گفت: پيامبر اسلام در همان روز‌هاي آغازين بعثت وصايت و ولايت اميرالمؤمني ن(ع) را اعلام کرد که علي (ع)، ولي و جانشين من برشماست و روز غدير در يک تعبير از امام رضا (ع) روز گرفتن عهد و ميثاق و بيعت بود.

اين مدرس دانشگاه تصريح کرد: پيامبر بار‌ها از منزلت و جايگاه علي گفتند و فرمودند علي نسبت به من مثل جايگاه سر است نسبت به بدن و در اين بدن مادي سر مهمترين جايگاه نسبت به بدن را دارد و جايگاه فاطمه نسبت به من مثل جايگاه روح است و در حديث کساء با اشاره به فاطمه بقيه افراد را نشان داد.

حسيني‌فر ادامه داد: در دعاي عاليه المضامين در زيارت ائمه مي‌خوانيم که من محبت شما را در دل دارم و به‌واسطه‌ اين محبت حقي بر عهده شما دارم و در زيارت حضرت زهرا (س) مي‌خوانيم که روحمان از برکت شما از آلودگي‌ها پاک مي‌شود.

حضور خانم مريم شفيعي حافظ روشندل قرآن در اين مراسم و پاسخ وي به سؤالات دانشجويان و حاضران از ديگر برنامه‌هاي اين محفل بود.

در پايان اين مراسم که با اجراي حسن يوسفي‌نژاد از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت برگزار شد، حاضران با حضور پرچم آستان مبارک ثامن‌الحجج (ع) دل‌هاي خود را روانه‌ بارگاه امام رئوف کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها