سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها
سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)

عنوان کتاب: «العقليات  المتأکسده و کعکه مزينه بالديناميت»  «ذهن‌هاي زنگ زده، و کيک تزئين شده با ديناميت»

مؤلف: دکتر مالک عبدي دانشيار دانشگاه ايلام

کتاب «العقليات  المتأکسده و کعکه مزينه بالديناميت» سروده دکتر مالک عبدي دانشيار دانشکده ادبيات و علوم انساني، مشتمل بر 40 قطعه شعر سپيد توسط انتشارات احياء التراث العربي بيروت منتشر شده است.

اين‌مجموعه شعري در سال 2022 و در انتشارات بين‌المللي «دار إحياء التراث العربي» که از مشهورترين انتشارات جهان عرب به شمار مي‌آيد در بيروت لبنان به چاپ رسيده است.

اشعار اين مجموعه در فضائي سورئاليستي سروده شده و گهگاه رگه‌هايي از افکار پست مدرنيستي نيز در لابه لاي قصايد به چشم مي‌خورد.

مجموعه شعري حاضر در برخي از کشورهاي عربي توسط استادان و منتقدان برجسته عرب مورد نقد زيباشناختي قرار گرفته و در اين باب، کتب و مقالاتي توسط اساتيد صاحب نام زبان و ادبيات عرب در دانشگاه‌هاي عراق در مورد اين مجموعه نگاشته شده است. 

لازم به ذکر است که پاره‌اي از اشعار اين مجموعه در دانشگاه‌هاي مختلف ايران در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد از سوي همکاران به عنوان بخشي از متون ادبيات معاصر عرب مورد تدريس و تدقيق و جريان‌شناسي ادبي قرار گرفته، ودر جاهايي به عنوان موضوع پيشنهادي براي پايان نامه‌هاي کارشناسي ارشد نيز معرفي شده است.

پيشتر از اين نيز دو مجموعه شعري ديگر با عنوان‌هاي «أنا ساعةٌ و أنت عقاربها (=من ساعتم و تو عقربه‌هايش)؛ و «ثلاثةُ أرباع الحب وعشرُ دقائق» (=سه چهارم عشق و ده دقيقه) در انتشارات دار مسامير در کشور عراق به چاپ رسيده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها