مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
مراسم افتتاحيه‌ي طرح ضيافت انديشه اساتيد دانشگاه ايلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، حجتالاسلام مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاون دفتر نهاد نمايندگي، دکتر کوخايي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي و جمعي از اساتيد در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار با بيان اينکه انقلاب اسلامي معجزه بزرگي بود که رخ داد، گفت: پيروزي شکوهمند انقلاب به رهبري امام خميني (ره) ‌جايگاه دين را در سراسر دنيا احيا کرد .

نمانيده ولي فقيه در استان يادآور شد: نظام حاکم بر دنيا قبل از پيروزي انقلاب دو قطبي بود و نظام سوسياليستي و در رأس آن اتحاد جماهير شوروي و کشورهاي وابسته به آن و بلوک غرب با نظام سرمايه‌داري در رأس کار بودند، اين گروه‌ها اعتقادي به خدا نداشته و بيان مي‌کردند که دين افيون توده‌هاست.

امام جمعه ايلام، افزود: در آن شرايط هيچ نظريه‌پردازي در دنيا وجود نداشت، که احتمال دهد انقلابي با نام دين در نقطه‌اي از دنيا اتفاق بيفتد، کاري که امام خميني (ره) انجام داد اين بود که انقلابي را به نام دين شکل داد و اين مهم به عنوان محور اصلي خبرها با شعار نه غربي نه شرقي جمهوري اسلامي تبديل شد.

نماينده ولي فقيه در استان تأکيد کرد: امام راحل با تفکر ناب و خاص خود تلاش کرد انسان‌ها به آنجايي برگردند، که انبيا الهي بودند و حاکميت الهي در اين سرزمين ايجاد شود، اين همان مسئله‌اي بود که منافع آمريکايي‌ها را به خطر انداخت و تهديد کشورهاي وابسته به کمونيست بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين کريمي تبار اضافه کرد: در واقع آنچه به نام اسلام و انقلاب در کشور ما اتفاق افتاد جزو آمال بسياري از پيامبران الهي بود، اين فرازي بود در تاريخ اديان الهي که يک غير معصوم بيايد و کاري کند که حتي ائمه معصومين نتوانستند آنرا انجام دهند.

نماينده ولي فقيه در استان در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: دليل ظهور انقلاب در شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي نمايان است، در گذشته هيچ‌گونه استقلالي نداشتيم، ولي در زمان حاضر ملت ايران هستند خود تصميم گيرنده نهايي هستند، در واقع نظام جمهوري اسلامي ايران در سراسر کشور توزيع عدالت کرد.

حجت‌الاسلام کريمي تبار تأکيد کرد: دوران رضاشاه و بعد از آن پسرش محمدرضا شاه پهلوي، سفير انگليس و آمريکا در ايران جايگاهي بالاتر از پادشاه داشتند، به اين معني که حرف آنان مهمتر از حرف پادشاه شمرده مي‌شد. سفير انگليس در تهران به طور غير مستيم به رضاشاه گفت که ايران را ترک‌ کند و متأسفانه کوچکترين مقاومتي در اين خصوص نکرد و با ذلت و خواري کشور را رها و جانش را هم در خارج از کشور دست داد.

امام جمعه ايلام با بيان اينکه تمام شئونات کشور پيش از انقلاب در دست آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها بود، ولي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل به آن سلطه پايان داد، تأکيد کرد: زمان روزي کار آمدن رضاشاه يک نفر ايراني در انتصاب وي دخالت نداشت و اين اوج حقارت براي کشور ما تلقي مي‌شد.

نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: آمريکايي‌ها مردم ايران را آدم‌حساب نمي‌کردند، مجلس شوراي ملي آن زمان با همين‌ نگاه قانوني به عنوان مصونيت آمريکايي‌ها مصوب کردند، که آنها هرکاري را در ايران انجام دادند، هيچ مقامي حق ندارد عکس‌العملي انجام دهند.

حجت‌الاسلام کريمي تبار اضافه کرد: امام خميني (ره) با تفکر انقلابي خاص خود ما را از چنگال آمريکايي‌ها و استعمار آزاد کرد و با شعار ما نبايد زير سلطه ديگران باشيم در دفاع از عزت مردم اقدامات انقلابي خود را آغاز کرد، تا دست يغماگران و سلطه جويان شرق و غرب را از کشور قطع و کشور را به استقلال برساند.

امام جمعه ايلام ادامه داد: آن زمان آنچنان فضاي خفقاني حاکم بود، کسي جرأت نمي کرد اسم امام (ره) را بياورد و کوچکترين اعتراض و مخالفت در حد آوردن اسم امام (ره) و حتي کوچکترين ابراز آزادي انديشه تحت بدترين شکنجه‌هاي سازمان ساواک قرار مي‌گرفت، مشيت الهي اين بود که انقلاب اسلامي ايران به پيروزي برسد، خدا اين افتخار را به ملت ايران داد تا براي آزادي خود قيام کنند و بيگانگان را از کشور بيرون کنند.

حجت‌الاسلام کريمي تبار بيان کرد: امام راحل فرموند: انقلاب دوم مهمتر از انقلاب اول است، اوايل انقلاب توطئه‌هاي دشمنان آغاز شد سفارت آمريکا در تهران مرکز هدايت ضد انقلاب بود که آنجا را به کانون فتنه در کشور تبديل کرده بودند، تسخير لانه جاسوسي با برملا کردن چهره عناصر وابسته و جاسوس و ناکام کردن نقشه‌هاي شوم آنان، بزرگترين نقش را در بقا و استمرار انقلاب اسلامي ايفا کرد.

امام جمعه ايلام با بيان اينکه انقلاب اسلامي جايگاه دين را در دنيا زنده کرد، گفت: امروزه در بسياري از کشورها از انقلاب اسلامي يارگيري مي‌کنند، همگان وظيفه دارند اهداف و آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي ايران را که با سختي‌هاي فراوان به‌دست آمده براي نسل‌هاي بعد تبيين کنند.

حجت‌الاسلام کريمي تبار با بيان اينکه امروز انقلاب اسلامي با اقتدار در سراسر جهان در حال نورافشاني است و قدرت خود را در تمامي عرصه‌ها ارائه مي‌دهد، بيان کرد: پيشرفت‌هاي علمي، پژوهشي ايران اسلامي در بسياري از حوزه‌ها در دنيا چشمگير است.

امام جمعه ايلام بيان کرد: انقلاب اسلامي بر ارزش‌هاي خود ايستاده و از حمايت‌ مردم برخوردار است، به همين دليل دشمنان به شدت تلاش مي‌کنند، تا مردم را نااميد کنند، اما با وجود سختي‌ها و مشکلات اقتصادي، بصيرت مردم مانع از موفقيت توطئه‌هاي دشمن شده است.

در ابتداي اين  مراسم حجتالاسلام مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينکه انقلاب اسلامي تأثيرگذاري عميقي بر تحولات جهاني در طول 44 سال گذشته داشته است، اظهار داشت: نبايد به واسطه بعضي مشکلات اقتصادي، دچار تحليل اشتباه شد و از تأثيرگذار عميق انقلاب اسلامي در سطح جهان و احياي ارزش‌هاي ديني در عصري که همه قدرت‌ها بر ضد دين بودند، غافل شد.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه طرح ضيافت انديشه را فرصتي براي ارتقاي معرفتي اساتيد دانست و گفت: بايد با سعه صدر و تعامل مثبت، تلاش کنيم از اين فرصت مغتنم نهايت استفاده را ببريم.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها