خواص و گروه‌های سیاسی درباره حوادث اخیر کشور سکوت نکنند

خانه خبرها

حجت‌الاسلام و المسلمين شمس‌الله سراج دانشيار دانشگاه ايلام و امام جمعه  موقت ايلام، گفت: از برخي از خواص جريان‌هاي سياسي گلايه دارم، چرا الان عليه برخي از حرکت‌هايي که براي مردم زجرآور است بيانيه نمي‌دهند. حضور فقط مربوط به ايام انتخابات نيست،‌ نمي‌شود الان کسي ساکت بنشيند و موقع انتخابات انتظار داشته باشد هشت سال مملکت را دست بگيرد.

    به گزارش روابط عمومي حجت‌الاسلام و المسلمين شمس‌الله سراج دانشيار دانشگاه ايلام و امام جمعه  موقت ايلام در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر ايلام با اشاره به در پيش بودن روز دانشجو، اظهار داشت شهداي 16 آذر 1332 به خاطر استکبار ستيزي و ضد امپرياليستي بودن به شهادت رسيدند و 16 آذر و 13 آبان دو مناسبتي هستند، که داراي ويژگي مشترک مبارزه با استکبار و کفر هستند، بنابراين اين دو مناسبت معيار و ملاک استکبارستيزي دانشجويان هستند و جنبش‌هاي دانشجويي هميشه در راس مبارزات مردمي بوده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين سراج با بيان اينکه مقام معظم رهبري از قشر دانشجو به عنوان دماسنج نظام ياد کرده‌اند، گفت: اين تعبير حاوي معناي مهمي است، چرا که قشر دانشجو ايده‌آل نگر است و به حق داراي اين ويژگي است ، بنابراين حرفي که مي‌زند و استدلالي که مي‌کند صحيح است و بايد به خواسته‌هاي اين قشر توجه کرد چون اکثرا صاحب فکر هستند و حرفشان با ديگر اقشار جامعه فرق دارد چون پشتوانه علمي و تحقيقي دارد.

امام جمعه موقت ايلام با اشاره به حوادث اخير کشور، گفت: حوادث اخير در سه لايه اتفاق افتاد، در لايه‌ي خشن که دشمنان روي آن سرمايه‌گذاري کرده‌اند و دست به اسلحه بردند و جنگ مسلحانه کردند و در مقابل نظام ايستادند که حکمشان مشخص است.

دانشيار دانشگاه ايلام ادامه داد: يک لايه ديگر لايه منتقدين است، کساني که چارچوب نظام را مي‌پذيرند، اما به يکسري برنامه‌ها منتقدند، راه حل اين مسئله و کنترل آن، مناظرات و گفت‌وگوها است که بارها گفته شده و اين خواسته از صدا و سيماي کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سراج تأکيد کرد: وقتي از گروه‌هاي سياسي که حرف براي گفتن دارند فقط در زمان انتخابات استفاده مي‌شود، مشکل ايجاد مي‌شود، ولي اگر در طول سال همه بيايند و حرف‌هايشان را بزنند، هم مردم مي‌فهمند که چه کسي درست مي‌گويد و هم گفت و گو با منتقدين محقق مي‌شود که ما بايد به اين سمت بيشتر حرکت کنيم.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام درباره لايه سوم هم اظهار کرد: لايه سوم لايه‌اي است که نياز به روشنگري دارد و افرادي هستند که تحت بمباران شديد تبليغاتي دشمن قرار دارند و امروز در اين زمينه به لشکرهاي فرهنگي زيادي نياز داريم.

امام جمعه موقت ايلام با بيان اينکه از اساتيد و معلمان خواهش مي‌کنم دست اين بچه‌ها را بگيريد، خطاب به معلمان و اساتيد گفت: هر چند مي‌دانم خيلي از شما منتقد هستيد، ولي الان فصل اين است که همه ما که در کشتي نظام نشسته‌ايم بايد براي عبور اين موج‌هاي دشمن يد واحده باشيم و همه پاي کار بياييم.

حجت‌الاسلام و المسلمين سراج گفت: نسبت به اين موارد رسالتي هم خانواده ها دارند  و واجب عيني است که به صورت چهره به چهره جهاد تبيين را محقق کنيم و نگذاريم فرزندان کشور به دامان اين و آن بروند.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام ادامه داد: از برخي از خواص جريان‌هاي سياسي گلايه دارم، چرا الان عليه برخي از حرکت‌هايي که براي مردم زجرآور است بيانيه نمي‌دهند، حضور فقط مربوط به ايام انتخابات نيست،‌ نمي‌شود الان کسي ساکت بنشيند و موقع انتخابات انتظار داشته باشد 8 سال مملکت را دست بگيرد، مملکتي که ديگران در اين ايام براي آن خون داده‌اند. اين افراد بايد الان هم پاي کار باشند.

امام جمعه موقت ايلام تاکيد کرد: گروه‌هاي سياسي که هم اکنون حضورشان کم‌رنگ است، بدانند امروز و چنين شرايطي عرصه عمل است و جاي حرف نيست و بايد جبران کنند و در غير اين صورت ملت ما اين افراد را نمي‌بخشد، چون ملت حواسش هست و حاضران و غايبان اين عرصه‌ها را مي‌شناسد.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام تأکيد کرد: راه حل اينکه ما براي هميشه اين معضلات نجات پيدا کنيم، کتاب قانون اساسي جمهوري اسلامي است و  کساني که مديريت دارند و در حاکميت هستند و هم مردم  مي‌خواهم نگاهي به اين کتاب بيندازند، چون اصل سوم، اصل 26، اصل 27اصل 30، اصل 43، اصل 59 را مطالعه کنيد، که براي همه اين موارد راهکار داده است.
امام جمعه موقت ايلام ادامه داد: بر اساس اصل سوم حکومت و دولت مکلف است براي مردم رفاه ايجاد کند، قانون ما به همه جا فکر کرده است، متاسفانه خيلي از مسئولان ما به طور کامل با اين قانون آشنا نيستند. قانون اساسي حاصل خون بزرگاني مانند شهيد بهشتي است که بايد به آن عمل کنيم اگر اين کار انجام شد همان مدينه فاضله محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين تأکيد کرد: اخيرا کشورهاي اروپايي مخصوصا آلمان کميته‌اي را در سازمان ملل  با عنوان کميته حقيقت ياب براي مسائل ايران درست کرده‌اند، که اولا حق ندارند که در اين وادي حرف بزنند، چون خودشان  جنايتکارند، آلمان بايد اول تکليف حملات شيميايي عراق به مردم ايران را روشن کند و با جنايت‌هايي که توسط اين کشور  در ايران اتفاق افتاد نمي‌تواند دم از حقوق بشر بزند.

امام جمعه موقت ايلام با بيان اينکه  انگليس،  آمريکا و فرانسه جنايت‌هاي خود را در يمن، افغانستان و ليبي جبران کنند، تأکيد کرد:  وزارت امور خارجه منفعل عمل نکند، چون  اگر در  سال‌هاي گذشته تهاجمي عمل مي‌کرد  و در زمينه بمباران‌هاي شيمايي مطالبه‌گري مي کردند، امروز آلمان براي ما قد علم نمي‌کرد، ما بايد جنبه آفندي را در سياسي خارجي به کار بگيريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها