سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها
عنوان کتاب : فيزيولوژي انسان( ويژه دانشجويان رشته هاي: علوم ورزشي،پرستاري،پيراپزشکي و ...)
مؤلف: دکتر نبي شمسايي ، دکتر هادي عبدي

                              

                                                            

کتاب فيزيولوژي انسان( ويژه دانشجويان رشته هاي: علوم ورزشي،پرستاري،پيراپزشکي و ...) تأليف دکتر نبي شمسائي دانشيار و دکتر هادي عبدي استاديار گروه آموزشي علوم ورزشي دانشگاه ايلام ، در 229 صفحه و 1000 نسخه توسط انتشارات دانشگاه ايلام منتشر شده است.

 

گستردگي کتب فيزيولوژي انسان که بيشتر براي دانشجويان رشته هاي پزشکي نوشته شده است از يک سو و حجيم بودن مطالب از سوي ديگر ، نويسندگان را براي آن داشت که با توجه به تجربه تدريس درس فيزيولوژي انسان در دانشگاه، نسبت به تنظيم و تدوين مطالبي يکجا ، مختصر و مفيد اقدام نمايد . هدف از تدوين اين کتاب، در اصل ارائه مطالبي قابل درک در خصوص مفاهيم مختلف فيزيولوژي انسان براي دانشجويان رشته‌هاي مختلف به ويژه دانشجويان رشته علوم ورزشي در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد است، به طوري که درک مفاهيم دروس ديگر از جمله فيزيولوژي ورزش براي آنها آسانتر گردد.بي شک منابع ارزشمند ديگري در سال‌هاي اخير در زمينه فيزيولوژي انسان به چاپ رسيده است،اما آنچه که اين کتاب را از بقيه متمايز مي‌کند،سادگي و رواني کتاب و تلاش مضاعفي است که براي ارائه بهتر مطالب فيزيولوژي انسان صرف شده است. همچنين جهت درک بهتر مطالب از تصاوير گويا و کاربردي در کنار توضيحات متني استفاده شده است. در نوشتن اين کتاب ، کوشيده شده است تا پيشرفت هاي سريعي که در زمينه فيزيولوژي رخ داده مد نظر قرار گيرد.

کتاب حاضر مشتمل بر 11 فصل است . در فصل يک ، مقدمه اي در خصوص فيزيولوژي آورده شده است، در فصل دو ، فيزيولوژي سلول مورد بحث قرار گرفته است، در فصل سه، ساختار شيميايي بدن انسان بحث شده است، در فصل چهار، مطالبي در خصوص متابوليسم سلولي ارائه شده است، فصل هاي پنج و شش، به ترتيب به فيزيولژي دستگاه عصبي و دستگاه عضلاني اختصاص يافته است،در فصل هفت،عملکرد دستگاه غدد درون ريز بحث شده است، در فصل هاي هشت و نه ، به ترتيب دستگاه قلب و عروق و دستگاه تنفسي مورد بحث قرار گرفته است و در فصل‌هاي ده و يازده نيز فيزيولوژي دستگاه گوارش و کليه‌ها ارائه شده است.

 

           سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

                 روابط عمومي دانشگاه ايلام

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها