برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های کشور

خانه خبرها
برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل ترويج، آموزش و تحقيقات تعاوني‌هاي کشور

نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و  دکتر جوزي مديرکل ترويج، آموزش و تحقيقات تعاوني‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي  عصر روز دوشنبه 1401/08/29 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه توليد علم زماني در توسعه کشور تأثيرگذار است، که به توليد ثروت منتج شود، اظهارداشت: دانشگاه ظرفيت لازم براي مشارکت در حل مشکلات و معضلات جامعه و توليد فناوري‌هاي نوين براي توسعه کشور را دارا مي‌باشد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: مديريت دانشگاه ايلام از تمامي ظرفيت‌ها براي توسعه ارتباط با جامعه و صنعت استفاده مي‌کند، تا ان شاء الله بتواند به خوبي در روند توسعه استان ايلام، بيش از پيش تأثيرگذار باشد.

دکتر علي‌محمدي فرهنگ سازي در حوزه تعاون را يکي از ضررويات اصلي براي همگرايي بيشتر در توسعه استان ايلام دانست و گفت: مي‌توان با برنامه‌ريزي و همگرايي، از ظرفيت تعاوني براي تحقق اهداف توسعه استان ايلام در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استفاده کرد.

در ادامه دکتر جوزي مدير کل ترويج، آموزش و تحقيقات تعاوني‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، توسعه ارتباط دانشگاه و تعاوني‌ها را يک فرصت مهم براي هدايت نخبگان به سمت تعاوني دانست و گفت: نخبگان علمي و دانشگاهي تکيه گاه اصلي سياست گزاران براي حل مشکلات و معضلات کشور هستند.

دکتر جوزي، يادآور شد: وزارت تعاون از 1200 پايان نامه و 200 پروژه تحقيقاتي مرتبط با حوزه تعاون حمايت مالي کرده است.

مديرکل ترويج، آموزش و تحقيقات تعاوني‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: تعاون به عنوان يکي از سه بخش اصلي اقتصاد در قانون اساسي معرفي شده است و  لذا تعاون نقش خود را بايد در توسعه کشور به خوبي ايفا نمايد.

دکتر جوزي با بيان اينکه يکي از سياست‌هاي مهم دانشگاه بايد توجه به اشتغال دانشجويان باشد، اظهار داشت: تحقق اين مهم نيازمند آموزش‌هاي مهارتي و ترويج فرهنگ کارجمعي و تعاون  به دانشجويان است که با اين برنامه مي‌توان سهم مناسبي هم در افزايش ميزان کارآفريني جوانان در بخش تعاون داشته باشد.

مديرکل ترويج، آموزش و تحقيقات تعاوني‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به اعطاي بسته‌هاي حمايتي به کارفرمايان و تعاونگران با هدف جذب فارغ التحصيلان دانشگاهي اشاره کرد و گفت: اين حمايت‌ها از سالهاي قبل بوده و نيازمند افزايش بيشتر کارفرمايان جهت جذب فارغ التحصيلان دانشگاهي در واحدهاي اقتصادي مي‌باشد.

در ادامه مهندس الياسي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ايلام نيز در اين جلسه گفت: تعداد کل تعاوني هاي استان سه هزار 42 تعاوني با 11514 نفر ايجاد شغلي است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ايلام ادامه داد: بيشترين تعاوني هاي فعال استان، بخش کشاورزي با 659 تعاوني و بخش خدمات با 384 تعاوني است.

مهندس الياسي يادآور شد: در دولت سيزدهم، 61 تعاوني و يک اتحاديه با 1294 فرصت شغلي در استان تشکيل شده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها