برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور

خانه خبرها
برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي کشور

نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و مهندس شاهميرزايي معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي کشور؛ صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و فناوري دانشگاه ايلام، اظهار داشت: با توجه به اينکه استان ايلام داراي 4 درصد ذخاير نفت و 11 درصد ذخاير گاز کشور است، لذا دانشگاه ايلام با توجه به پتانسيلي که دارد به خوبي مي‌تواند در توسعه صنايع نفت، گاز و پتروشيمي استان ايلام تأثيرگذار باشد.

رئيس دانشگاه ايلام حضور اساتيد صاحب نظر در دانشگاه ايلام را يک ظرفيت عالي براي توسعه استان ايلام دانست و گفت: انتظار داريم تحقيقات پتروشيمي ايلام به اساتيد بومي و از جمله اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام واگذار شود، تا به نتايج بهتري براي توسعه استان ايلام منتج گردد.

دکتر علي‌محمدي  خواستار راه اندازي شعبه پژوهشکده پتروشيمي و صنايع هيدروکربوري در منطقه چوار شد و تاکيد کرد: راه اندازي اين شعبه در کنار پتروشيمي و پالايشگاه گاز ايلام زنجيره را تکميل و منطقه را متحول مي کند که خوشبختانه معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران قول مساعد انجام اين کار را دادند.

رييس دانشگاه ايلام تاکيد کرد: ايلام استاني محروم نيست بلکه مظلوم واقع شده است، با همه پتانسيل ها و ظرفيت هايي که در استان وجود دارد متاسفانه در گذشته اقبال کمتري از ظرف مسوولان وجود داشته است که اين اميد وجود دارد در دولت سيزدهم که شعار عدالت محور را در سر لوحه خود قرار داده توجه بيشتري به استان شود.

در ادامه مهندس شاهميرزايي معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي کشور با ابراز خرسندي از روند توسعه دانشگاه ايلام، اظهار داشت: بايد با برنامهريزي لازم زمينه بازديد اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام از پتروشيمي ايلام فراهم گردد، تا اين عزيزان به صورت ميداني روند توسعه صنعت پتروشيمي را مشاهده کرده و متوجه تبليغات دروغين رسانه‌هاي معاند شوند.

معاون وزير نفت با اشاره به جنگ گسترده رسانه‌اي دشمنان عليه ملت ايران، گفت: دشمنان با استفاده از جنگ ترکيبي به دنبال اختلال در روند توسعه کشور هستند.

مهندس شاهميرزايي با بيان اينکه بايد به صورت دقيق و ميداني؛ نسل جديد را با توانمندي هاي کشور آشنا کرد، يادآور شد: بعد از پيرزوي انقلاب اسلامي و عليرغم تحريم دشمنان، توليد صنايع پتروشيمي کشور به بالغ بر 90 ميليون تن رسيده است، که مايه مباهات است.

در ادامه دکتر احمدي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با اشاره به رتبه علمي و افتخارات پژوهشي کشور،  راه‌هاي بهبود ارتباط بخش صنعت را با دانشگاه بيان کردند و خواستار راه اندازي بخش تحقيق و توسعه پتروشيمي ايلام در دانشگاه و افزايش همکاريها با شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي شدند. 

                             

دکتر احمدي سپس راهکارها و ظرفيت‌هاي قانوني براي حمايت از فعاليت‌هاي دانش بنيان و قراداد‌هاي تحقيقاتي بر پايه قانون جهش توليد دانش بنيان را تشريح کردند.

در اين نشست مهندس گرشاسبي مديرعامل پتروشيمي ايلام خواستار توسعه بيشتر همکاري مشترک دانشگاه ايلام و پتروشيم ايلام شد و تأکيد کرد از تمامي ظرفيت‌ها براي تحقق اين هدف استفاده مي‌گردد.

در پايان تفاهم‌نامه همکاري در زمينه انجام خدمات دانش بنيان و پروژه‌هاي تحقيقاتي بين دانشگاه ايلام و شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي به امضاي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و مهندس دفتري بشلي مديرعامل و نايب رئيس هيات مديره  شرکت پژوهش و فناوري پتروشيمي رسيد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها