برگزاری مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و شهادت سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و دفتر هم‌انديشي استادان و نخبگان دانشگاه‌هاي استان ايلام، مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح يزدي و شهادت سردار قاسم سليماني و ابومهدي المهندس، عصر ديروز در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر سيد محمد رضا حسيني نيا مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با گراميداشت ياد و خاطره علامه مصباح يزدي، بيان داشت: اين متفکر برجسته، با تلاش فراوان در توليد دانش ديني و تبيين انديشه‌ الهي، تبيين مباني معرفتي انقلابي، تربيت شاگردان بي‌شمار و دفاع از حريم ولايت، منشاء خدمات ارزشمند و ماندگاري در تاريخ انقلاب اسلامي شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا با اشاره به حوادث مهم دي ماه، همچون: شهادت شهيدان مسعود علي‌محمدي و مصطفي احمدي روش دانشمندان هسته‌اي و ترور ناجوانمردانه سرداران مقاومت شهيدان سپهبد حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس، اظهار داشت: سير حوادث در اين ماه، نشان دهنده دشمني دائمي استکبار با انقلاب اسلامي و تلاش آنان براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي است.

مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، اخلاص و رسيدن به قرب الهي را رمز درخشش علامه مصباح يزدي در عرصه علم و انديشه و سپهبد سليماني در عرصه دفاع و امنيت دانست و  گفت: مجاهدت اين دو بزرگوار چون براي خدا و در جهت رضاي او انجام شد، زمينه بركت تلاش‌هاي آنان را فراهم آورد و امروز نبوغ، خدمات و آثار آنان زبانزد دوست و دشمن مي‌باشد.

دکتر حسيني نيا با اشاره به تعابير مجلات معروف آمريکايي درباره سپهيد سليماني، يادآور شد: به بيان نويسندگان اين مجلات، حاج قاسم معمار محور مقاومت بر ضد آمريکا بود، که زمينه شکست توطئه‌هاي آمريکا همچون ايجاد داعش را فراهم کرد.

در ابتداي اين مراسم دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، با اشاره به خدمات ماندگار شهيدان سليماني و ابومهدي المهندس به ايران و مسلمانان، گفت: با تلاش‌هاي سردار سليماني، جبهه مقاومت امروز به چالش اصلي غرب و صهيونيسم در خاورميانه تبديل شده و با محاصره اسرائيل، زمينه مهار و کنترل توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي عليه انقلاب اسلامي فراهم شده است.

دکتر ويسه با اشاره به نقش آفريني سردار سليماني در شکت داعش، اظهار داشت: آن شهيد والامقام با حضور دلاوارانه خود در ميدان نبرد، نتيجه سال‌ها برنامه‌ريزي و هزينه سرسام آور استکبار براي ايجاد داعش با هدف ايجاد ناامني و اختلاف در بين ملت‌هاي منطقه را با شکست مواجه کرد.

در ادامه مراسم سرهنگ جعفر رحيمي از رزمندگان دوران دفاع مقدس سخناني را در خصوص اهميت و جايگاه سپاه قدس ارائه کرد و سپس آقاي حيدر قحطان يحيي الخراساني دانشجوي بين‌الملل دانشگاه يک قطعه شعر حماسي و خانم شکوفه همتي کارشناس دانشگاه ايلام دلنوشته‌اي از زبان فرزندتان شهدا خطاب به شهيد حاج قاسم سليماني قرائت کردند و سپس حاج حسين يوسفي با مداحي خود فضايي معنوي را بر سالن حکمفرما کرد.

در پايان مراسم از سه تن از مدافعين حرم تقدير بعمل آمد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها