برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

مراسم جشن ميلاد دردانه خلقت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، صبح امروز در محل سالن آيت‌الله حيدري برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به حديث شريف امام حسن عسکري (ع)، که «ما حجت‌هاي خداوند بر بندگانش هستيم و فاطمه (س) حجت خداوند بر ما است»، اظهار داشت: به واسطه اين جايگاه خاص، رسيدن به کمال و سعادت با پيروي از سيره نظري و عملي فاطمه زهرا (س) حاصل مي‌گردد.

رئيس دانشگاه در ادامه با اشاره وضعيت نامطلوب زنان قبل از اسلام، بيان داشت: در نقاط مختلف جهان، زن، يک انسان درجه دوم در اجتماع به حساب مي‌آمد، که فاقد هرگونه حقوق اجتماعي و سياسي بود.

دکتر علي‌محمدي، افزود: در دوره جاهليت، نوعاً زنان فقط وظيفه تکثير نسل داشتند، لذا نه تنها ارث بري نداشتند؛ بلکه خود، به ارث مي‌رسيدند.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به حقوق زن در اسلام، گفت: در اسلام مسير براي رشد و تعالي زنان، مثل مردان باز است و هر دو مي‌توانند به کمال نهايي دست يابند. دو نمونه کامل در اين زمينه امام علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند، که براي هميشه تاريخ الگوي تمامي مردان و زنان خواهند بود.

در ادامه بانوان حاضر در مراسم به بيان سئوالات، پيشنهادات و مسائل مورد نظر خود پرداختند، که دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، معاونين، مشاور رئيس در امور بانوان و مدير امور اداري و پشتيباني به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

در ادامه مراسم، برنامه‌هاي مولودي خواني، شعرخواني، اجراي طنز و تقدير از برندگان مسابقات ورزشي هفته بزرگداشت روز زن اجرا گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها