شماره اول فصلنامه علمی مطالعات تطبیقی حقوق کشورهای اسلامی در دانشگاه ایلام منتشر شد

خانه خبرها

به اهتمام و پي‌گيري دکتر پرويز باقري دانشيار گروه حقوق دانشگاه ايلام، شماره اول فصلنامه علمي مطالعات تطبيقي حقوق کشورهاي اسلامي، به عنوان اولين نشريه حقوقي دانشگاه ايلام و غرب کشور منتشر شد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه، فصلنامه مطالعات تطبيقي حقوق کشورهاي اسلامي، نشريه‌اي با داوري بسته و دوسو ناشناس بوده، که در راستاي ارائه و توسعه آثار پژوهشي با رويکرد تطبيقي در حوزه سيستم­‌هاي حقوقي کشورهاي مسلمان راه‌اندازي شده است. حوزه موضوعي اين نشريه مشتمل بر کليه ساختارها و نهادهاي مطرح در حقوق کيفري، حقوق خصوصي و حقوق عمومي کشورهاي مسلمان است، که در اين راستا انتظار مي‌رود زمينه اي براي شناساندن وجوه اشتراک و افتراق ميان سيستم‌هاي حقوقي اين کشورها با يکديگر با تأکيد بر تأثيرپذيري آنها از فقه مذاهب اسلامي و مقررات بين‌المللي و نيز نظام حقوقي کشورهاي غربي فراهم شود. همچنين اين نشريه تلاش مي‌کند، دستاوردهاي نظام‌هاي مختلف حقوقي در کشورهاي اسلامي را به جامعه حقوقي کشور معرفي و ساحتي براي بهره‌برداري در فعاليت‌هاي تقنيني، قضايي و دانشگاهي مهيا سازد. 

دکتر باقري جانشين سردبير مجله يادآور شد: براي چاپ شماره نخست مجله مجموعه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام بصورت جدي و با تمام توان حمايت کردند، که بر خود لازم مي‌دانم از حسن توجه و عنايت جناب آقاي دکتر احمدي معاون محترم پژوهشي و فناوري دانشگاه و همکاران ايشان کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

بنا به اين گزارش: دکتر عبدالجبار زرگوش نسب دانشيار دانشکده الهيات و معارف اسلامي مدير مسئولي، دکتر عادل ساريخاني سردبيري و دکتر پرويز باقري دانشيار دانشکده ادبيات و علوم انساني جانشين سردبيري مجله را بر عهده دارند.
در اين شماره مقالات معتبري از پژوهشگران برتر کشور و دانشگاه ايلام، چاپ شده است.
سايت مجله: http://lcs.ilam.ac.ir/

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها