معرفی پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام (9)

خانه خبرها
معرفي پروژه‌هاي تحقيقاتي دانشگاه ايلام (9)

عنوان طرح پژوهشي: «توليد نيمه صنعتي پوشش حفاظتي آسفالت (sealcoat) و محلول‌هاي قيري با استفاده از پودر ميکرونيزه بيتومين (کيلسونايت)»

مجري طرح: دکتر محمد سليمان بيگي استاد تمام دانشگاه ايلام

طرح پژوهشي «توليد نيمه صنعتي پوشش حفاظتي آسفالت (sealcoat) و محلول‌هاي قيري با استفاده از پودر ميکرونيزه بيتومين (کيلسونايت)» در 161 صفحه و سه فصل توسط دکتر محمد سليمان بيگي استاد تمام گروه آموزشي شيمي دانشگاه ايلام تدوين شده است.

   در اين پروژه تحقيقاتي ابتدا توليد پوشش حفاظتي آسفالت (sealcoat) و پرايمر پايه قيري با استفاده از پودر ميکرونيزه بيتومين (گيلسونايت) و گوگرد مورد بررسي قرار گرفته است. سپس محصول توليد شده به عنوان پوشش حفاظتي براي سطوح بتني و رويه‌هاي آسفالتي با موفقيت استفاده شد و در ادامه محصول توليد شده از نظر فني استاندارد‌هاي مربوطه را پاس کرده، که از نظر اقتصادي بسيار ارزانتر از نمونه‌هاي خارجي مي‌باشد. در اين پروژه از پودر ميکرونيزه قير طبيعي جهت افزايش استحکام، افزايش نقطه نرمي، کاهش درجه نفوذ و افزايش چسبندگي محصول (پوشش حفاظتي) استفاده گرديد و از گوگرد نيز جهت افزايش انعطاف و الاستيکي محصول استفاده شد. در ادامه با تغيير در نسبت حلال و افزودني‌ها، پوشش حفاظتي به يک عايق رطوبتي مايع سرد اجرا تبديل گرديد، قدرت عايق کنندگي و ساير آناليزهاي آن با موفقيت به انجام رسيد.

در اين پروژه، روش و دانش فني توليد پرايمر قيري به عنوان پوشش عايق کاري و حفاظتي با استفاده از گيلسونايت، به عنوان يکي از منابع طبيعي استان ايلام، مطابق استاندارهاي بين المللي ارائه شده است.

 

چهارشنبه هر  هفته، ما را با معرفي پروژه‌هاي تحقيقاتي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها