دانشگاه ایلام 90 تقاضای پذیرش دانشجو از نقاط مختلف عراق دریافت کرده است

خانه خبرها
دانشگاه ايلام 90 تقاضاي پذيرش دانشجو از نقاط مختلف عراق دريافت کرده است

دکترعلي اکبري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: دانشگاه ايلام در حال حاضر بيش از 40 دانشجوي شاغل به تحصيل از حوزه اقليم کردستان و ديگر نقاط عراق در رشته هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد دارد.
وي افزود: يکي از اقدام هاي ارزشمند براي اين دانشجويان، گرفتن مجوز برگزاري دوره هاي آموزشي زبان فارسي براي دانشجويان عراقي است تا در خلال تحصيل در دانشگاه ايلام زبان فارسي را نيز فرا گيرند.
دکترعلي اکبري يادآور شد: از 2 سال گذشته با هدف بين المللي کردن دانشگاه ايلام و با توجه به مزيت هاي مرز بين المللي مهران و بعد مسافت ايلام با کشور عراق، اولويت ما جذب دانشجو از اين کشور بود و ديدارهايي بين مسئولان استان ايلام و کشور عراق نيز با اين هدف برگزار شده است.
وي تاکيد کرد: با انجام رايزني هاي متعدد موفق به انعقاد قرارداد همکاري و انجام برنامه هاي مشترک با دانشگاه هاي مختلفي چون واسط، التقنيه بغداد، فرات الاوسط، بابل و دانشگاه وابسته به عتبه عباسي شده ايم.
دکترعلي اکبري گفت: دانشگاه ايلام همچنين از اقليم کردستان تقاضاي همکاري دريافت کرده و نماينده وزير علوم اقليم با سفر به استان ايلام متقاضي بازديد وزير علوم اقليم کردستان از دانشگاه ايلام بود که اين ديدار در آينده نزديک انجام مي شود.
وي از ديگر همکاري هاي بين دانشگاه ايلام با دانشگاه هاي کشور عراق را حضور و سخنراني در آيين افتتاحيه همايش بين المللي دانشگاه واسط و حضور در آيين افتتاح شبکه الجامعيه به عنوان يک شبکه دانشگاهي و ديدار با وزير علوم عراق در اين آيين اعلام کرد.
رئيس دانشگاه ايلام اضافه کرد: همچنين براي اولين بار اقدام به برگزاري کارگاه آموزشي در حوزه الکترونيک براي اساتيد دانشگاه التقويه بغداد کرديم که اين اساتيد دوره هاي آموزشي را زير نظر اعضاي هيات علمي دانشگاه ايلام گذراندند و بعد از ماه مبارک رمضان نيز دومين دوره آموزشي در زمينه بهداشت مواد غذايي براي اين اساتيد برگزار مي شود. 
دکترعلي اکبري با بيان اينکه براي جايگاه علمي دانشگاه ايلام افتخار است که اساتيد دانشگاه هاي عراقي در کارگاه آموزشي اين دانشگاه شرکت کنند، افزود: دفاتر مرتبط همچون دفتر روابط بين الملل، دفتر پذيرش خارجي، آماده سازي سايت زبان عربي و انگليسي، تدوين کتابچه هاي معرفي دانشگاه ايلام به زبان عربي و انگليسي براي دانشجويان و اساتيد عراقي در اين دانشگاه ايجاد شده است.
به گفته وي، مسئولان دانشگاه ايلام با حضور اساتيد و دانشجويان عراقي از فرصت پيش آمده براي معرفي دانشگاه ايلام و بين المللي کردن آن استفاده مي کنند و در همين راستا زمينه بازديد استاندار واسط از تجهيزات و آزمايشگاه اين دانشگاه فراهم شد.
وي اظهار کرد: اين دانشگاه ارديبهشت سال گذشته از فرصت برگزاري جشنواره منطقه اي فرامرزي مطبوعات که با همت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات استان ايلام با حضور رسانه هاي مکتوب کشور عراق برگزار شد، استفاده و ارتباطات مطلوبي با شبکه هاي عراقي و فرهيختگان اين کشور برقرار کرد.
دکترعلي اکبري با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و موثر دانشگاه ايلام با دانشگاه هاي کشور عراق گفت: ظرفيت بين المللي شدن ، پذيرش دانشجوي غير ايراني و برگزاري کنفرانس هاي مشترک به توانمندي دانشگاه ايلام اضافه کرده است.
وي پذيرش دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي کشور را يک اولويت مهم دانست و يادآور شد: دانشگاه ايلام امکانات علمي، تحصيلي و رفاهي مطلوبي را به منظور ايجاد رغبت هر چه بيشتر در دانشجويان عراقي براي ادامه تحصيل در اين دانشگاه در اختيار آنها قرار داده است.
وي افزود: بين المللي شدن دانشگاه هاي کشور از دستورها و سياست هاي وزارت علوم براي تمام دانشگاه هاست که با استفاده از اين ظرفيت بتوان ديپلماسي علمي، افزايش ارتباط دانشگاه هاي ايران با دانشگاه هاي منطقه و کشورهاي مسلمان و همچنين تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه ها را افزايش داد.
دکترعلي اکبري اضافه کرد: بهره گيري از ظرفيت اساتيد ايراني شاغل در دانشگاه هاي خارجي نيز از ديگر ماموريت هاي تعريف شده وزارت علوم و آموزش عالي ايران است تا جايگاه و ظرفيت علمي دانشگاه هاي ايران افزايش يابد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها