اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهای راهیان نور

خانه خبرها
اعزام 250 دانشجو دانشگاه به اردوهاي راهيان نور

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، بيش از 250 دانشجوي دختر و پسر دانشگاه طي دو روز در قالب کاروان راهيان نور براي بازديد از مناطق جنگي با حضور و بدرقه آقاي  دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه و آقاي دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي وآقاي دکتر نعمتي، معاون دانشجويي عازم شدند.

در اين مراسم بدرقه، دکتر علي اکبري بيان داشت: مقوله اعزام کاروان راهيان نور يک راهبرد فرهنگي و مهم در نظام جمهوري اسلامي است مبتني برفرمايشات و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري نشات گرفته است.
مسئول قرارگاه دانشجويي راهيان نور در ادامه ضمن با اهميت دانستن تبيين جهاد و دفاع مقدس براي نسل امروز بيان داشت: امروز راهيان نور بستري را فراهم کرده است تا بتوان به وسيله آن دستاوردهاي دفاع مقدس را براي دانشجويان تبيين نمود و اعزام دانشجويان به اردوهاي راهيان نور،ضمن آشنايي آنان با مناطق عملياتي و يادمان هاي دفاع مقدس، نقش موثري در انتقال حقايق و ارزش‌هاي اسلامي و اعتقادي به آنان دارد.
دکتر علي اکبري با اشاره به ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهيدان افزود: دانشگاه تمام توان خود را بکار گرفته تا دانشجويان از برکات اين سفر بهرمند شده و در کمال صحت وسلامت به کانون گرم دانشگاه باز گردند.
رئيس دانشگاه ايلام هدف از برگزاري اين اردوها را آشنائي هرچه بيشتردانشجويان با ارزش‌هاي شهادت، ايثار و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بايد دانشجويان خاطرات خود را از اين برنامه‌ها به ساير هم دانشجويان منتقل کرده و از اين طريق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.
وي ضمن اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرموده اند: "امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"تصريح كرد:‌ اعزام كاروان راهيان نور با حضور قشر دانشجو، فرصت بسيار ارزشمندي است تا آنها را با رشادتهاي رزمندگان در جريان هشت سال دفاع مقدس آشنا كرد.
دکتر علي‌اکبري: با بيان اينكه اعزام دانشجويان به مناطق جنگي فرصت مناسبي است و شايسته است که از اين فرصتها حداكثر استفاده و بهره برداري شود، گفت: برنامه ريزي مناسب در اردوي زيارتي راهيان نور باعث تأثيرگذاري بيشتر بر زائران مناطق جنگي دفاع مقدس خواهد شد و خاطره اي به ياد ماندني در اذهان رقم خواهد زد.
رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به اين موضوع که راهيان نور هيچ گونه بودجه و مجراي اقتصادي ندارد، اظهار داشت: سال گذشته آمار چهار هزار نفري اعزام راهيان نور استان نشان از رويکرد و روحيه جهادي کساني دارد که در اين برنامه معنوي سنگ تمام گذاشتند و ما بايد تلاش کنيم اين جايگاه ارزشمند که در سطح کشور به استان ايلام داده شده است، تضعيف نشود و با حفظ آمار سال گذشته و هماهنگي و همکاري سپاه اميرالمؤمنين(ع) بودجه لازم براي اجرا و تداوم  اين برنامه مهيا شود و به نحوي بامراکزآموزشي که توان بودجه اي آنها اندک است مساعدت لازم صورت گيرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها