آئین افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، آئين افتتاح پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم سبز  به همت محيط‌زيست استان با حضور مسئولين استاني در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام  برگزار شد.

دکتر علي‌اکبري: توسعه‌ي بدون توجه به محيط زيست توسعه‌ي پايدار نيست.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم اظهار کرد: حيات بشر به سلامت محيط‌زيست وابسته بوده و در دنياي امروز صرفاً با  نصب بنر نمي‌توان اطلاع‌رساني کرد بلکه بايد با آموزش درست و مديريت‌شده فرهنگ حفاظت از محيط‌زيست را نهادينه کرد.

وي بابيان اينکه توسعه بدون حفظ محيط‌زيست ناقص است، خاطرنشان کرد: حرف رهبر انقلاب در مورد محيط‌زيست را نبايد به شعار تبديل کرد بلکه بايد مجدانه به دنبال عملياتي کردن آن بود.

رئيس دانشگاه ايلام گفت: آسيب رساندن به محيط‌زيست و درختاني که در سايه‌سار خود آرامش را هديه مي‌کنند، ظلم است و بايد دفاع از محيط‌زيست به يک کنش فرهنگي و اجتماعي در جامعه تبديل شود و حساسيت و دغدغه نسبت به اين حوزه به صورت جدي تقويت شود.

دکتر علي‌اکبري بابيان اينکه در همين انتخابات اخير انگار کانديداهاي مجلس هر دغدغه‌اي داشتند به جز محيط‌زيست، تصريح کرد: مسئولان در هر پست و مقامي بايد دغدغه محيط‌زيست داشته باشد براي آن برنامه ارائه کنند.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه وضعيت کنوني محيط‌زيست و منابع طبيعي نشان مي‌دهد به وظيفه قانوني و شرعي خود در اين حوزه عمل نکرده‌ايم، آمادگي دانشگاه را براي کمک به دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه اعلام کرد. 

مهندس  کلانتري: اميدواريم محيط زيست به عنوان يکي از محورهاي جشنواره فرامرزي از اين رويداد فرهنگي منتفع شود/ دانشگاه ايلام به‌خوبي در همه حوزه‌هاي استان ورد پيداکرده که جاي تقدير و تشکر دارد.

مهندس حسين کلانتري، معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام در افتتاح پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم سبز در دانشگاه ايلام اظهار کرد: بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه حفاظت از محيط جامع عمل پوشانده شود چون خطر اين حوزه زندگي بشيرت و انسان را تهديد جدي مي‌کند.

وي  با انتقاد  از تعطيل شدن اين جشنواره به مدت ده سال، افزود: به  فرمايش رهبري «مسئله محيط‌زيست مسئله اين دولت و آن دولت نيست»، بنابراين همه وظيفه‌دارند در اين راستا تلاش کنند و از محيط‌زيست حفاظت و حراست کنند.

کلانتري ادامه داد: مردم در اين عرصه همراه با مسئولان فعاليت مي‌کنند و نمونه آن را در سال گذشته در آتش‌سوزي‌ها شاهد بوديم.

معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام با اشاره به اينکه خطر محيط‌زيست در واقع خطر حيات بشر است، تصريح کرد: ريزگردها به‌شدت حيات انسان را به خطرمي اندازد، لذا بايد از تخريب و آسيب رساندن به حوزه محيط زيست جلوگيري شود.

وي با تأکيد بر اينکه کوتاهي و تعلل در حفظ محيط‌زيست از هيچ دستگاهي قابل‌قبول نيست، خاطرنشان کرد: سازمان‌هاي مردم‌نهاد و مردم بيشتر از دستگاه‌هاي اجرايي پاي‌کار هستند و اين افتخاري بزرگ براي استان است و نمونه آن اين است که بيشترين سازمان مردم‌نهاد در حوزه زيست‌محيطي در استان داريم و در زمان‌هاي مختلف و پاي‌کار هستند.

مهندس کلانتري با بيان اينکه سازمان‌هاي مردم‌نهاد جاي سياسي‌کاري نيستد بلکه بايد دلسوزانه در حوزه کاري خود عمل کنند، گفت: در استان ما تعهد به محيط‌زيست و منابع طبيعي بسيار زياد است و دستگاه‌ها بايد با ساماندهي مردم در قابل انجمن‌ها از اين ظرفيت براي حفظ و نگهداري محيط زيست استفاده کنند.

معاون استاندار ايلام با تاکيد بر اينکه بزرگ‌ترين چالش امروز جهان محيط زيستي است، افزود: جشنواره فرامرزي نقش بسيار مهمي در اين حوزه دارد و اميدواريم محيط‌زيست منطقه از اين جشنواره منتفع شود.

مهندس کلانتري با تأکيد بر اينکه دانشگاه ايلام به‌خوبي در همه حوزه‌هاي استان ورد پيداکرده که جاي تقدير و تشکر دارد، گفت:  دانشجويان آينده‌ساز مملکت هستند و مي‌توان از اين ظرفيت براي نهادينه کردن فرهنگ حفاظت از محيط‌زيست استفاده کرد.

شايان ذکر است بازديد از نمايشگاه  عکس از بخش‌هاي ديگر اين مراسم بود .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها