انتخابات تشکل‌های دانشجویی 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود

خانه خبرها
انتخابات تشکل‌هاي دانشجويي 25 ارديبهشت ماه برگزار مي شود

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام گفت: دانشجويي که در کنار فراگيري علم به توليد فکر مي‌پردازد شخصيتي علمي، مهارتي و کارآفرين خواهد بود.

دکتر محمدرضا شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه  در گفت‌وگو با خبرنگارروابط عمومي اظهار کرد: برنامه‌هاي فرهنگي دانشگاه ايلام از نيمه دوم فروردين 95  آغاز شده است که با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و در راستاي تحقق شعار «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اميدواريم سال فرهنگي مناسبي را با هدف اجراي برنامه‌هاي باکيفيت با هزينه‌هاي پايين و مشارکت حداکثري دانشجويان رقم بزنيم.

معاون فرهنگي دانشگاه ايلام گفت: طبق مصوبه هيئت نظارت بر تشکل‌هاي دانشجويي در هر سال تحصيلي انتخاباتي به منظور انتخابات اعضاي شوراي مرکزي تشکل‌ها برگزار مي‌شود که مقرر شده است دو تشکل دانشجويي جامعه اسلامي و مجمع پيروان خط امام (ره) از 10 تا 20 اردي‌بهشت ماه فرآيند عضوگيري را انجام دهند سپس از بين افرادي که عضو شده‌اند کانديداهاي خود را مشخص کنند.

وي گفت: فعاليت‌هاي تشکل‌ها در قالب برگزاري سخنراني، کرسي آزادانديشي، تريبون آزاد و کارگاه آموزشي است که در مجموع مي‌توان فعاليت آنها را رضايت‌بخش توصيف کرد.

دکتر شيرخاني با بيان اينکه وظيفه‌ي اصلي دانشجويان پرداختن به امور علمي آموزشي است و اينکه در کنار علم‌آموزي به کارهاي فرهنگي بپردازند، تصريح کرد: حضور دانشجويان در فعاليت‌هاي فرهنگي امري لازم است تا علاوه بر تقويت سطوح علمي، توانمندي‌هاي و داشته‌هاي خود را ارتقاء بخشند و براساس همين داشته‌ها وارد جامعه شوند.

وي با اشاره به اينکه دانشگاه ايلام داراي 42 انجمن علمي، 8 کانون فرهنگي هنري، 4 کانون مذهبي و هيئت مذهبي است، افزود: يکي از واحدهاي فعال دانشگاه، اتاق نشريات است که 31 درخواست دانشجويي در آن مصوب شده است و در سال 94 تعداد 29 نشريه با موضوعات مختلف علمي، سياسي و اجتماعي منتشر شده است.

معاون فرهنگي دانشگاه ايلام خاطر نشان کرد: هر ساله جشنواره حرکت و رويش در سطح دانشگاه برگزار مي‌شود که جشنواره حرکت در سطح دانشگاهي و ملي انجام شد که سال گذشته 2 دانشجوي شرکت کننده در جشنواره در مرحله ملي از سوي وزارت علوم مورد تجليل قرار گرفتند.

وي اضافه کرد: کارگاه‌هاي آسيب‌شناسي با همکاري مرکز مشاوره دانشگاه به صورت متوالي برگزار شد که تعداد اين کارگاه‌ها در سال گذشته به 30 مورد رسيده است.

دکتر شيرخاني به شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي اشاره کرد و گفت: از سوي وزارت، دبيري شورا به دانشگاه ايلام داده شده و در اين شورا برنامه‌هاي خاصي که مدنظر معاونين فرهنگي دانشگاه‌ها است مطرح مي‌شود و پس از تحليل و بررسي و تصويب از سوي شورا در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي اجرا مي‌شود. از جمله برنامه‌هاي شاخص دانشگاه در سال گذشته مي‌توان به برنامه‌هاي اجرايي اربعين حسيني، مناظره کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي، راهيان نور و مناظره دانشجويي با مسئوليت جهاددانشگاهي اشاره کرد.وي ادامه داد: يکي از برنامه‌هاي شاخص دانشگاه ايلام به عنوان دبير ستاد راهيان نور در سال گذشته اعزام 250 دانشجو به مناطق عملياتي بوده است که تعداد دانشجويان دانشگاه ايلام در سفرهاي راهيان نور به جنوب کشور 250 نفر بوده است.

معاون فرهنگي دانشگاه ايلام به 36 مورد سخنراني، کرسي آزادانديشي و تريبون آزاد اشاره کرد و گفت: متولي اين برنامه‌ها تشکل‌، انجمن و کانون‌ها هستند که در  سال تحصيلي 95-94 کارگاه علمي توسط انجمن‌ها در سطح دانشگاه اجرا شده است.

وي افزود: براي اينکه دانشجويان با شور و نشاط در برنامه‌هاي مختلف مشارکت داشته باشند اجراي برنامه‌ها را بر عهده‌ي خود آنان مي‌گذاريم با توجه به بازتابي که برنامه‌ها دارند ملاک کار قرار مي‌گيرند تا علاقمندي دانشجويان مورد توجه قرار گيرد و در برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي و اجراي برنامه‌هاي بعدي مدنظر قرار گيرد.

دکترشيرخاني با بيان اينکه دانشجو در کنار علم آموزي به برنامه‌هاي فرهنگي توجه ويژه داشته باشد، گفت: دانشجو علاوه بر توليد علم بايد به دنبال توليد فکر در حوزه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي باشد و به نحوي علم را با فکرآفريني آميخته کند وحاصل چنين عملکردي تربيت دانشجوياني با مهارت است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها