پانزدهمین نشست هم اندیشی مسئولین دفاتر تحقیق استانی سراسر کشور در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، پانزدهمين نشست مسئولين دفاتر تحقيق استاني سراسر کشور با حضور دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، دکتر محمدرضا رضوان طلب، رئيس مركز جذب اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، رئيس و معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه‌هاي استان و مسئولين دفاتر تحقيق29 استان سراسر  کشور در دانشگاه ايلام برگزار شد.

دکتر محمد علي‌اکبري:  گزينش مطلوب نيروي انساني سرمايه اجتماعي فردا را رقم خواهد زد

دکتر محمد علي‌اکبري  در جمع  مسئولين دفاتر تحقيق استاني  سراسر کشور بيان داشت : دانشگاه ايلام در سال 1355 به عنوان دانشکده اي از مجموعه دانشکده هاي دانشگاه رازي کرمانشاه تأسيس شد.

وي با بيان اينکه، در جريان اولين سفر مقام معظم رهبري به استان ايلام، در سال 1370 تأسيس دانشگاه ايلام به تصويب رسيد، افزود:در حال حاضر دانشگاه ايلام در قالب 7 دانشکده مشغول به فعاليت است که بالغ بر 200 نفر عضو هيأت علمي، 6 هزار دانشجو و 32 گروه آموزشي دارد.

دکترعلي‌اکبري با بيان اينکه 36 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالي و حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه ايلام يک نسبت بسيار خوب است که همواره سعي شده است بهترين ها در اين نسبت قرار گيرند.

رئيس دانشگاه ايلام گفت: نگاه دانشگاه به مرکز تحقيق به نسبت دستگاه هاي اجرايي ديگر متفاوت است و تلاش کرده ايم برجستگان و نخبگان علمي و اخلاقي و شخصيت هاي فرهيخته دانشگاه را در اين مرکز گرد آوريم.

وي با بيان اينکه در هيئت اجرايي جذب سعي شده است تنوعي از دانشکده ها و شخصيت هاي علمي هر دانشگاه حضور داشته باشند، يادآور شد: به دنبال آن هستيم که افراد جذب شده علاوه بر ويژگي هاي حرفه اي از ويژگي هاي شخصيتي و ديني لازم نيز برخوردار باشند زيرا معتقديم گزينش سرمايه انساني به کسب سرمايه اجتماعي مي انجامد و اين دو سرمايه بالاترين داشته هاي يک جامعه خواهند بود.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به جايگاه حساس مرکز جذب در دانشگاه ايلام، بيان داشت: دانشگاه خوب دانشگاهي است که اساتيد خوب در آن مورد تکريم و احترام قرار گيرند و برندهاي دانشگاه ها بايد شخصيت هاي علمي آن باشد و سعي کرده ايم در تمام بخش هاي هيئت جذب اين سياست را جاري و ساري کرده و از بروز خطا در اين زمينه جلوگيري شود.

دکتر رضوان طلب: كنترل دائمي به عنوان يكي از اصول مديريتي اسلامي رمز رشد و پيشرفت تمامي افراد جامعه خصوصا دانشگاهيان است

دکتر محمدرضا رضوان طلب، رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين نشست، به فراخوان مربوط به بورسيه ها در ارديبهشت ماه هر سال اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضيان (دانشجويان دکتري) براي جذب به صورت بورسيه در ارديبهشت 95 بزودي اعلام مي شود.

وي اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌ها مشغول اعلام نيازهاي خود به مرکز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم هستند.

رئيس مركز جذب اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: بعد از اعلام نياز دانشگاه‌ها، اداره کل بورس سازمان امور دانشجويان و مرکز نظارت آموزش عالي نيازهاي اعلام شده را بررسي و بعد از طي فرايندي، آنها را منطبق با قوانين، مقررات و نيازهاي موجود، اصلاح کرده و نيازهاي اصلي را مشخص مي کنند.

دکتر رضوان طلب به نسبت دانشجو به استاد در کشور اشاره کرد و گفت: اين نسبت هم اکنون 1به 24 است که بايد براي رسيدن به ايده آل آن که 1 به 13 است تلاش کنيم و تا رسيدن به اين نسبت همواره نيازمند به جذب هيأت علمي هستيم.

رئيس مركز جذب اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در ادامه تصريح کرد: برنامه جذب خصوصا براي دانشگاه هاي دولتي و غير انتفاعي تغيير نمي کند و با توجه به ازدياد فارغ التحصيلان دکترا،اولويت جذب با آنها خواهد بود.

وي اضافه کرد: در مناطق محروم که درصد فارغ التحصيلان دکترا پايين تر باشد اقدام به جذب مربي خواهند کرد، که اين امر شانس استخدام مربي در دانشگاه هاي غير دولتي را که هزينه کمتري پرداخت مي کنند بالاتر مي برد.

دکتر رضوان طلب به بررسي روزانه 500پرونده جذب در اين مرکز خبرداد و يادآور شد: حداقل آمار ماهانه بررسي پرونده ها 1000پرونده است که شامل پرونده هاي افراد پيماني، تبديل وضعيت، و کساني است که عضو مؤسسات غيرانتفاعي مي شود.

وي با اشاره به وظيفه خطير مرکز جذب وزارت علوم و با بيان اينکه بايد امانتي که بر عهده ما سپرده شده است را با بي طرفي کامل حفظ کنيم، اظهار داشت: ما به هيچ جناحي وابسته نيستيم و تنها جهت گيري ما جهت گيري اصولي و اعتقادي است.

دکتر رضوان طلب با بيان اينكه بدون كنترل و نظارت دائمي ممكن است دچار لغزش و خطا شويم، اظهار كرد: مسئولان دفاتر تحقيق بايد همواره كنترل تصادفي و نمونه اي داشته باشند و در جذب اعضاء تنها نگاه سلبي صرف مفيد نخواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه اصل اسلامي مراقبت و نظارت دائمي اصلي مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: كنترل دائمي هزينه ها را كم و بهره وري و اعتماد عمومي را افزايش مي دهد و هر نظامي كه از اين اصل پيروي نكند، با شكست مواجه خواهد شد.

رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مراقبت و كنترل دائمي به عنوان يكي از اصول مديريتي اسلامي رمز رشد و پيشرفت تمامي افراد جامعه خصوصا دانشگاهيان است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها