دکتر محمدعلی‌اکبری: برای مقابله با اعتیاد باید با مدل دفاع‌ مقدس وارد شویم

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، کارگاه آموزشي دو روزه پيشگيري اوليه از اعتياد دوره مياني ويژه تربيت کادر متخصص روز سه شنبه در دانشگاه ايلام فعاليت خود را آغاز کرد.
محورهاي اين کارگاه که براي معلمان و مربيان فعال در حوزه روانشناسي و مشاوره اجتماعي برگزار مي شود شامل آشنايي با استراتژي ها و روند برنامه هاي پيشگيري اوليه از اعتياد در ابعاد جهاني و ملي، آشنايي با نظريه هاي پيشگيري از سوء مصرف مواد در کانون هاي هدف، ابزارهاي پيشگيري فردي و خانوادگي، ابزار پيشگيري اجتماعي، پيشگيري از مصرف مواد در گروه هاي خاص، مدل هاي موفق پيشگيري از اعتياد و چارچوب پيشگيري راهبردي است.


دکتر محمدعلي‌اکبري: براي مقابله با اعتياد بايد با مدل دفاع‌ مقدس وارد شويم

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه  در جمع معلمان و مربيان فعال در حوزه روانشناسي و مشاوره اجتماعي بيان داشت : حوزه توليد و توزيع مواد مخدر يکي از صنايع پولساز و با ارزش افزوده بالاست بنابراين پشتوانه فکري و مالي عظيمي دارد و اگر بخواهيم در مقابله با اين پديده موفق شويم بايد توان خود را متناسب با اين پشتوانه افزايش دهيم.
وي افزود: دغدغه سلامت در حوزه اعتياد بسيار جدي است و بايد بعنوان يک مساله ملي مورد توجه قرار گيرد و هر کس در هر جايگاهي دفاع از سلامت در مقابل اعتياد را وظيفه اول خود بداند.
دکتر علي اکبري اضافه کرد: مساله اعتياد جدي تر از آن است که فکر مي کنيم و ممکن است در جاهايي که به ذهن هيچکس خطور نمي کند و حتي در ميان خانواده هاي صاحب نام و تحصيلکرده نيز با اين معضل اجتماعي مواجه شويم.
رئيس دانشگاه يادآور شد: همانند دوران هشت سال جنگ تحميلي اکنون دفاعي که با همان اندازه و ضرورت اهميت دارد دفاع از سلامت تمامي افراد جامعه از خطر اعتياد است و بايد دغدغه مشابه دوران دفاع مقدس در اين مساله نيز ايجاد شود.
دکتر علي اکبري گفت: همانطور که عمق راهبردي امنيت کشور تنها محصور به مرزهاي کشور نيست بايد مرز امنيت رواني، اخلاقي و ايمني از اعتياد نيز به خارج از مرزها گسترش داده شود.
وي تاکيد کرد: اگر نيازمند جواناني هستيم که در مقابل دنيا بايستند اولين شاخصه، داشتن سلامت جسمي و روحي است و آيا افراد نا سالم و داراي اعتياد مي توانند در مقابل دشمن بايستند و از کشور دفاع کنند.
دکترعلي اکبري با بيان اينکه ساختمان، جاده، کارخانه و حتي پول سرمايه ما نيست و نيروي انساني سرمايه اصلي کشور است، گفت: بايد مدل دفاعي دوران دفاع مقدس براي مقابله با اعتياد جوانان شبيه سازي شود.
رئيس دانشگاه ايلام اظهار کرد: نگران سلامت جامعه هستيم حتي در دانشگاه هم دغدغه داريم و بايد اينگونه باشد و همه جرات طرح مساله در اين زمينه را داشته باشند

در ابتداي اين جلسه دکتر مصطفي نعمتي، معاون دانشجويي داشگاه ضمن خيرمقدم به رياست محترم دانشگاه و شرکت کنندگان در اين کارگاه بيان داشت: اين کارگاه به اين منظور برگزار شده تا با کسب اطلاعات به روز و مفيد در حوزه مبازه با مصرف مواد مخدر در استان و کشور گام‌هاي مثبتي برداشته شود.

دکتر نعمتي با اشاره به اينکه دانشگاه يکي از مراکزي است که اقدام لازم در جهت پيشگيري از  مصرف مواد مخدر صورت مي گيرد تا خداي نکرده اتفاق ناگواري در بين جوانان که سرمايه‌هاي اصلي کشور هستند نيفتد افزود: مصرف مواد مخدر يکي از دغدغه‌هاي اصلي است که مي تواند در بين جوانان بعنوان يک خطر بسار مهم مورد توجه قرار گيرد خصوصاً با ورود مواد مخدر جديد که راه مبارزه با آنها مشکل است که در اين راه تلاش و همکاري دوچنداني نياز است.

اين کارگاه آموزشي با حضور 50 نفر و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با حضور مدرسان کشوري برگزار مي شود.
دوره مقدماتي اين کارگاه بين سال هاي 89 تا 93 برگزار شده و دوره تکميلي آن نيز سال هاي آينده برگزار مي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها