تشریح پروژه‌های عمرانی دانشگاه در هفته دولت

خانه خبرها
تشريح پروژه‌هاي عمراني دانشگاه در هفته دولت

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، هيئت رئيسه و مديران دانشگاه در برنامه محلي مانگه شو، شبکه استاني سيماي مرکز ايلام، شرکت نمودند.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه  در اين برنامه زنده تلويزيوني ضمن معرفي دانشگاه ايلام و قدمت  40 ساله آن افزود: دانشگاه ايلام، به عنوان يک سرمايه ملي با 100 رشته تحصيلي، 6 هزار دانشجو و 200 عضوهيأت علمي به عنوان ناظر برتمام فعاليت هاي 26مرکزآموزشي،دانشگاهي  استان ايلام، و با همکاري و همراهي ديگر مراکز علمي استان عملکرد مناسبي درکارنامه کاري خويش دارد.

دکترعلي اکبري با اشاره به فعاليت هاي عمراني که در طي چند سال اخير در دانشگاه ايلام، انجام شده است، اضافه کرد: يکي از ويژگي هاي دانشگاه ايلام، برنامه محوري است و سعي شده است که دانشگاه در ريل اصلي فعاليت خود به درستي هدايت شود.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه اعتبارات دانشگاه ايلام، بيش از يک شهرستان است، بيان داشت: دانشکده کشاورزي ايلام با 6 هزار متر مربع فضاي آموزشي واقع در پرديس دانشگاه ايلام، و دانشکده کشاورزي دهلران که در سال 84 کلنگ زني شده است تا پايان سال جاري به مجموعه دانشگاه ايلام افزوده خواهند شد.

وي اظهار داشت: آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام، با 5 هزار مترمربع، و 20 واحد آزمايشگاهي يکي از ذخيره هاي بي نظير استان است که در دو سال اخير به بهره برداري رسيده و در حال فعاليت است.

دکترعلي اکبري توسعه دانشکده علوم انساني و علوم پايه دانشگاه ايلام را از هداياي دولت تدبير و اميد دانست، و افزود: رشد اعتبارات پژوهشي تا سقف 300 درصد، انعقاد تفاهم نامه همکاري در بخش ارتباط با صنعت با 17 دستگاه استاني و ملي، ايجاد رشته هاي تحصيلي جديد در مقاطع ارشد و دکترا، و مجوز پذيرش دانشجويان عراقي از اهم فعاليت هاي دانشگاه ايلام در طي دو سال اخير بوده است.

وي با بيان اينکه ايجاد فضاي باز سياسي در دانشگاه، مشارکت حداکثري دانشجويان در فعاليت هاي دانشجويي را موجب شده است، خاطرنشان کرد: دانشجويان دانشگاه ايلام، با عضويت در تشکل هاي اين دانشگاه آزادانه در بحث ها و برنامه هاي سياسي شرکت داشته و به بيان نظرات خود مي پردازند.

دکترعلي اکبري افزود: فضاي دانشگاه ايلام تک قطبي نبوده و صداهاي معقول در آن شنيده مي شود که اين شاخصه از برکات دولت تدبير و اميد در دانشگاه است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به عملکرد اين دانشگاه در زمينه اقتصاد مقاومتي گفت: مصداق بارز عمل به گفتمان اقتصاد مقاومتي، صرفه جويي و هزينه کردن اعتبارات در راه هاي درست و مورد نياز است که دانشگاه ايلام، با اين هدف کميته اقتصادمقاومتي را در دانشگاه ايلام راه اندازي نموده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها