مناظره‌های دانشجویی سطح معرفت دانشجویان را ارتقاء می‌دهد

خانه خبرها
مناظره‌هاي دانشجويي سطح معرفت دانشجويان را ارتقاء مي‌دهد

به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايسنا، رييس دانشگاه ايلام با ارزشمند دانستن ميزباني ايلام از مرحله‌ي منطقه‌اي پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران، گفت: با نهادينه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جاي خود را به نقد، گفت‌وگو و آزادانديشي مي‌دهد.

دکتر «محمد علي‌اکبري» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه ايلام، اظهار کرد: تمرين مناظره در جامعه دانشگاهي و فراهم کردن شرايط گفت‌وگو امري مبارک است چون اين فن تلاشي براي اجتناب از دوقطبي شدن جامعه ايراني به‌صورت عام و جامعه دانشگاهيِ مملو از انديشه‌ها، افکار، ديدگاه‌هاي متنوع و متفاوت به‌صورت خاص است.

وي گفت: اهميت مناظره در اينجاست که اگر فرهنگ جزم‌انديشي در جامعه‌اي حاکم شود امکان تبادل‌نظر، انتقال ايده‌ها و ارزيابي آن‌ها فراهم نخواهد شد و ممکن است انديشه‌هاي معطوف به قدرت، هرچند ناصواب به جامعه تحميل شود اما درصورتي‌که امکان طرح، تبيين و دفاع از ديدگاه‌ها فراهم شود، انديشه‌ها صيقل‌خورده و پوياتر مي‌شود.

رييس دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه با نهادينه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جاي خود را به‌نقد، گفت‌وگو و مناظره مي‌دهد و ايده‌هاي برتر مورد تصديق قرار مي‌گيرند، تصريح کرد:جامعه‌ي دانشگاهي و دانشجويي خوشبختانه به يمن آزادي انديشه‌ي موجود در جامعه در معرض گستره‌اي از افکار قرار دارد و فراهم کردن شرايط براي کرسي‌هاي آزاد‌انديشي، تريبون‌هاي آزاد و مناظره‌هاي دانشجويي مي‌تواند شرايط را براي ارتقاي سطح معرفت دانشجويان و گرايش و پذيرش انديشه‌هاي منطقي فراهم کند.

دکتر علي‌اکبري ادامه داد: در سال گذشته جهاددانشگاهي و دانشگاه ايلام در اقدامي ستودني شرايط را براي برگزاري مناظرات دانشجويي در دانشگاه‌هاي استان فراهم کردند و در نهايت به درخشش تيم‌هاي دانشجويي استان در مناظرات منطقه‌اي و ملي انجاميد.

وي با ارزشمند دانستن ميزباني ايلام در مرحله‌ي منطقه‌اي اين مسابقات، اظهار کرد: بدون ترديد اين ابتکار جهاددانشگاهي در نهادينه کردن فرهنگ گفت‌وگو مؤثر خواهد بود، چون بر اين باوريم که دوقطبي کردن جامعه مانع بهره‌مندي از استعدادها و انديشه‌هاي صاحبان خرد خواهد شد.

رييس دانشگاه ايلام تأکيد کرد: دانشگاه ايلام رسالت فرهنگي خود را در تعميق فرهنگ تعامل، گفت‌وگو و نظريه‌پردازي انجام خواهد داد و از هيچ کوششي جهت برگزاري مناسب و مناظرات فروگذار نخواهد کرد.

دکتر علي‌اکبري ابراز اميدواري کرد جهادگران دانشگاهي استان با همکاري همه‌ي مراکز علمي شرايط را براي رقابت دانشجويان عزيز و تعميق تکثر، تنوع و تبادل‌نظر به‌درستي فراهم کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها