معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام :نقش ایلام در طول تاریخ دفاع مقدس بی‌بدیل ماندگار و برجسته است

خانه خبرها
معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام :نقش ايلام در طول تاريخ دفاع مقدس بي‌بديل ماندگار و برجسته است

به گزارش روابط عمومي و بنقل از ايلام رصد حجت الاسلام "سيدمحمد باقر هاشمي" معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، در خصوص فرارسيدن هفته دفاع مقدس و تبيين نقش استان ايلام در آن روزها اظهار داشت: کل سال هاي دفاع مقدس به عنوان يک حقيقت هميشه جاري در تاريخ کشور ثبت خواهد شد.

وي گفت: تمام 8 سال دفاع مقدس در تاريخ کشور ما نقش بارز و مثال زدني خواهد داشت که  در بخشي از اين جنگ تحميلي ايلام محور دفاع مقدس شد زيرا هم مانع پيش روي دشمن در مرزهاي غربي شد  و هم به عنوان يک محور ثبات توانست  مقابل جريان هايي که به شکلي مي خواستند در غرب کشور تنش ايجاد کنند، بايستد.

حجت السلام هاشمي تصريح کرد: در سال هاي جنگ سراسر ايلام مدافع انقلاب و کشور بودند و در راستاي تبعيت از فرامين امام خود را مکلف ديدند تا حمايت جانبه را از مرزهاي جغرافيايي و اعتقادي کشور با تبلور رشادت و شهادت  به منصه ظهور برسانند

.معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با بيان اينکه دفاع مقدس يک مقطع بسيار طلايي از نگاه مردم است و ايلام نقش ويزه اي را در اين دفاع مقدس داراست، خاطرنشان کرد: مردم شجاع و باغيرت ايلام، در طول تاريخ دفاع مقدس از کوچک و بزرگ و پير و جوان هيچگاه صحنه را خالي نکردند و در طول تاريخ کمتر سراغ داريم که مردم يک استان محل درگيري و جنگ را رها نکنند همان جا بمانند ومقاومت کنند و از هستي و مال و ناموس خود به دفاع بپردازند.

وي در ادامه بيان کرد: اگر يک روزبخواهند  تاريخ دفاع مقدس را به صورت جامع بنگارند نقش ايلام و مردمانش در يک قضاوت منصفانه، نقشي بي بديل برجسته و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به  تقارن هرساله ميمون و مبارک  دفاع مقدس و شروع سال تحصيلي ابراز اميدواري کرد: همه کساني که در سنگر علم و دانش و اگاهي گام مي نهند، اين داشته هاي علمي را با ارزش ها و رشادت ها و صبر و بردباري و پايداري و ايثار رزمندگان پيوند زده و در کنار تحصيل علم و دانش، پيام 8 ساله دفاع مقدس را درک کنند.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: بايد براي هميشه خود را متعهد بدانيم که هرانچه در اين کشور از عزت و اقتدار و آبرو و توانمندي وجود دارد در سايه ان رشادت و پايمردي و ايثار رزمنده ها و ايثارگران و جانبازان در دوران دفاع مقدس به دست آمده است.

وي در پايان گفت: اميد است هر سالي که هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصيلي مقارن است، در کنار علم و معرفت آنچه که ارزش هاي الهي در دفاع مقدس تجلي پيدا کرد در فضاهاي دانشگاهي ترويج و توسعه دهيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها