مسئولان مانع کم رنگ شدن اعتماد و همراهی مردم با انقلاب شوند/لزوم تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام

خانه خبرها
مسئولان مانع کم رنگ شدن اعتماد و همراهي مردم با انقلاب شوند/لزوم تقويت مؤلفه‌هاي قدرت نظام

به گزارش روابط عمومي و بنقل از ايلام رصد،  حجت الاسلام "سيد محمد باقر هاشمي" معاون فرهنگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، در گفتگو تفصيلي  با خبرنگار اين پايگاه خبري، به تبيين دستاوردهاي انقلاب و انتظارات کنوني مردم از مسئولان، پرداخت و گفت: به گفته امام خميني(ره)  تجلي ارزش ها، آموزه هاي قرآني،  سنت و سيره نبوي، آرزوهاي علوي و آنچه که ما در مباحث انتظار مهدوي مطرح است در دهه فجر تجلي پيدا کرد.

 

بزرگترين دستاورد دهه فجر تحقق نظام اسلامي منطبق با چارچوب و آموزه هاي قرآني است

 

وي با دسته بندي دستاوردهاي انقلاب اسلامي در سه سطح ملي، منطقه اي و بين المللي،  افزود: در بخش دستاوردهاي ملي در حوزه هاي گوناگون اعم از حوزه فرهنگي، سياسي، اجتماعي، حاکميتي، دفاعي، و پيشرفت هاي علمي که موجب اقتدار نظام و همدلي و همگامي و همياري مردم شده است مشخص است.

حجت الاسلام هاشمي به دستاوردهاي نظام در بخش بين المللي اشاره و اظهار کرد:  مهم ترين دستاورد نظام وانقلاب اسلامي شکسته شدن قدرت پوشالي بلوک شرق و غرب بود که امروزه به عنوان ابر قدرت از آنها ياد مي شد.

معاون فرهنگي نهاد مفام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، با بيان اينکه تحقق شعار نه شرقي و نه غربي، اين پيام را به دنيا منتقل کرد که مي شود مجموعه اي با اراده،با هدف و با برنامه در مقابل همه زياده خواهي ها و خوي استکباري مستکبران ايجاد کرد و نتيجه پيروزي را هم چشيد.

وي گفت:  امام توانست با انقلاب ايران  يک زلزله سياسي،اجتماعي،فرهنگي را در دنيا بيافريند که تمام پايه هاي قدرت هاي مستکبر و مستبد وزياده خواهان عالم در مقابل مستضعفان و محرومان جهان متزلزل شده و آن خوي اسکتباري و  استيلاي تمام خواه آنان را فرو بريزد.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب براي مردم دنيا، بيان کرد:  روح اعتماد به نفس، مبارزه طلبي،  آزادي خواهي،  حقيقت خواهي را، امام با اين نهضت در دنيا دميد و همه مستضعفين ومحرومين عالم احساس کردند که مي شود در مقابل قدرت ها روي پاي خود ايستاد و قدرت شيطاني آنان را در هم شکست

معاون فرهنگي نهاد رهبري دانشگاه ايلام، با اشاره به دستاوردهايي که انقلاب در بعد داخلي داشته است، خاطرنشان کرد:   امام با حرکتي که انجام داد،تحولي عظيم را در ملت به وجود آورد، و آنان را  يک ملت شهادت طلب، جهاد گر، داراي بينش سياسي، يک ملت بصير، بار آورد که هر چه در توان دارند براي حفظ ارزش هاي نظام هزينه مي کنند.

وي اضافه کرد: ملتي که تا ديروز اگر در داخل از کوچکترين مسئولي يا حتي به تعبير امام پاسباني،هراس به خرج ميداد که حق خودش را بيان بکند و آن حق را به دست بگيرد، به جايي رسيد که در سايه دميدن روح اعتماد به نفس و در سايه رهبري حضرت امام در مقابل همه قدرت ها ايستاد، نه تنها استبداد داخلي که استعمار جهاني را نيز به زانو در آورد.

 

کشور در حوزه علمي به جايي رسيده است، که دنيا را متحير خود ساخته است

 

حجت الاسلام هاشمي به پيشرفت هاي علمي کشور در سايه انقلاب اشاره کرد و افزود:  با وجود همه محدوديت ها و تحريم هاي سخت، کشور در حوزه علمي به جايي رسيده است، که دنيا را متحير خود ساخته است، و اين موفقيت هاجز با روحيه جهادي، شهادت طلبي، ايثارگري و روحيه پژوهش و تحقيق هيچ گاه به ثمر نمي نشست.

اين مسئول دانشگاهي با اشاره به رشد کشور در حوزه فرهنگ،  اظهار داشت:  مردم بر اساس آموزه هاي قراني، ديني، مذهبي، اخلاقي و معنويت توانستند بار مبارزه با استکبار را با همه شيطنت هاي بين المللي و داخلي را به دوش بکشند و در اين 38 سال و اندي توانسته اند از همه عرصه ها  پيروز بيرون بيايند.

 

دستاورد هادر سايه رهبري هاي امام و رهبري و حضور و هوشياري مردم به دست آمده است

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام، با بيان اينکه  همه دستاورد هادر سايه رهبري هاي پيامبرگونه  امام و رهبري و حضور و هوشياري و بيداري مردم و تمسک و توسل به آموزه هاي قراني و مکتب اسلام بوده است، يادآور شد:  ما اگر در آينده مي خواهيم هم حضور مردم را با نشاط و با اميد داشته باشيم وهم وحدت و همدلي را تجربه کنيم،بايد آنچه که به اصل اين وحدت و همدلي خدشه وارد ميکند آسيب شناسي کرده و در رفع آنان بکوشيم.

 

دشمن در صدد تضعيف مؤلفه هاي قدرت انقلاب اسلامي است

 

حجت الاسلام هاشمي بيان کرد:  مؤلفه هاي قدرت نظام اسلامي،مردم و رهبري و مکتب اسلام است و خدمت جهادگونه به مردم، رفع مشکل و معيشت آنان امروز دغدغه اصلي مقام معظم رهبري است، که بايد فارغ از دعواهاي سياسي و جرياني، کم کاري ها، رانت خواري ها و سوء استفاده از جايگاه ها در جامعه از بين بروند که همانا وجود اين مؤلفه ها به قدرت نظام ضربه خواهد زد.

معاون فرهنگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، تصريح کرد: اگر ما نتوانيم خواسته هاي بحق مردم را در چارچوب نظام اسلامي آنگونه که اهداف نظام ايجاب ميکند پاسخگو باشيم،ومشکلات  اشتغال، ازدواج، مسکن و رفاهيات مردم را رفع نکنيم،  قطعا دشمن از اين مسئله استفاده خواهد کرد و درصدد انحراف مردم از انقلاب برخواهد آمد.

وي با بيان اينکه مسئولين بايد خود را خادم به معناي واقعي کلمه بينند، تأکيد کرد:  اگر ساده زيستي،  روحيه ايثار و گذشت و فداکاري در زندگي مسئولين ما کمرنگ شود و يا از بين برود،  مردم را نسبت به ادامه راه و ادامه اعتماد ي که به مسئولان و ارکان نظام دارند،دچار ترديد خواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمي با بيان اين موضوع که با وجود همه مشکلات و معضلاتي که وجود دارد، همواره حضور آگاهانه و به هنگام و هوشيارانه مردم باعث رفع تمام توطئه هاي دشمنان شده است، گفت: در همين شرايط هم که بعضي از گله مندي ها  از بعضي از مسئولين و بعضي از رفتارها در جامعه وجود دارد،ولي بااين حال جوانان ما حاضرند با اسرار در سنگر سوريه و در جاي جاي دنيا حضور پيدا کنند و ار ارزش ها و مکتب اسلام از نماد هاي دين دفاع کنند.

معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، ادامه داد: ما اميدواريم که در سايه تدبيرو عملکرد، و سياست گذاري درست مسئولان،  آنچه که نظام اسلامي اقتضا مي کند براي مردم به شکل کامل، محقق کرده تا بتوانيم براي هميشه انقلاب راحفظ کنيم.

حجت الاسلام هاشمي اعلام کرد:  مردم همواره پاي نظام ايستاده اند و باتمام وجود از نظام و ولايت و از همه آنچه که اصول نظام اسلامي شناخته شده است دفاع مي کنند، متتهي همه مسئولين وظيفه دارند که قدر دان عملي از حضور، ايستادگي، ايثار و گذشت مردم باشند و سعي کنند که در همه عرصه ها با تمام وجود کار کرده و بتوانند نظام اسلامي و مردم را به آن جايگاهي که تراز نظام اسلامي اقتضا مي کند، برسند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها