آغازهفته درختکاری با نهال‌کاری در 3500 متر از اراضی دانشگاه

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، هفته درختکاري در استان  با کاشت نهال در3500 متر از اراضي دانشگاه ايلام با حضور مقامات محلي، علاقمندان به محيط زيست، اعضاء هيات علمي، کارکنان، دانشجويان و دانش آموزان آغاز شد.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه در اين مراسم اظهار کرد: در شناسايي چالش‌هاي دانشگاه به اين نتيجه رسيديم که فضاي دانشگاه بياباني است و بايد اين شرايط تغيير مي‌کرد، بنابراين، اين امر در اولويت کار قرار گرفت تا شرايط تغيير يابد.

وي با بيان اينکه در اولين اقدام کميته‌ي فضاي سبز دانشگاه با حضور متخصصان و سرآمدان مرتبط در دانشگاه تشکيل شد و اقدامات ديگري شامل سيستم تصفيه فاضلاب و مبلمان شهري در دانشگاه شکل گرفت تا به سمت دانشگاه سبز پيش برويم.

رئيس دانشگاه  گفت: برنامه ما براي نهالکاري در دانشگاه ايلام حدود 7000 متر است که در بخش اول  آن ،باغ زيتون  که شامل 3500 متر است نهالکاري مي‌شود و 3500 متر باقي مانده ي آن براي سال آينده است.

دکتر علي‌اکبري گفت: نهالکاري  4.5 هکتار زمين اطراف کتابخانه‌ي مرکزي دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

وي از شهرداري ايلام خواست نسبت به نهالکاري بلوار پژوهش اقدام کند.

در پايان مهندس محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام اظهار کرد: در سالهاي اخير در معرض خشکسالي قرار گرفته ايم، بنابراين  بايد به بحث آبخيزداري توجه ويژه اي داشته باشيم تا بتوانيم از ظرفيت روان آب‌ها جهت تقويت سفره آب‌هاي زيرزميني حداکثر استفاده را داشته باشيم.

وي همچنين نقش دانشگاه در بحث منابع طبيعي را بسيار سازنده دانست و از دانشجويان و اساتيد خواست در اين زمينه تحقيقات خود را گسترش دهند.

در پايان مراسم نيز از برخي مسوولين استان و همچنين فعالان زيست‌محيطي تقدير شد.وسپس مراسم درختکاري دربلوارجديد دانشگاه توسط مديران،اساتيدودانشجويان صورت گرفت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها