دانشگاه ایلام در نظر دارد با همکاری دانشگاه التقنی عراق برای اساتید برنامه های آموزشی اجرا نماید

خانه خبرها
دانشگاه ايلام در نظر دارد با همکاري دانشگاه التقني عراق براي اساتيد برنامه هاي آموزشي اجرا نمايد

 

دکتر علي اکبري در ديدار با دکتر ناظم" با بيان علاقه مندي دانشگاه ايلام  براي جذب دانشجو از استان هاي کشور همسايه، گفت:

دانشگاه ايلام در نظر دارد با همکاري دانشگاه اتقني عراق براي اساتيد برنامه هاي آموزشي اجرا نمايد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر مشغول رايزني براي جذب دانشجو از استان حله هستيم، اضافه کرد:  تمام تلاش خود را خواهيم کرد که بتوانيم از استان واسط هم نسبت به جذب دانشجو اقدام نمائيم.

دکترعلي اکبري به ضرورت مشارکت هردو دانشگاه در برگزاري همايش هاي مشترک بين المللي، تأکيد کرد، و گفت

دانشگاه ايلام در نظر دارد همايشي را درخصوص زيست محيطي به صورت بين المللي اجرا کند و با توجه به همسايگي ما و وجود مشکلي که در بين هردو استان است انتظار مي رود مسئولين محترم ضمن اعلام آمادگي جهت همکاري از اعضاهيئت علمي براي حضور در کنفرانس باارائه سخنراني و مقاله همکاري داشته باشند.

رئيس دانشگاه ايلام يادآور شد: به اندازه تنوع اقليمي و مذهبي عراق مي خواهيم جذب دانشجو داشته باشيم و مايل هستم ازهمه استان هاي عراق جذب دانشجوداشته باشيم .

وي به حضور وزير علوم در برنامه  آغاز سال جديد در دانشگاه ايلام، اشاره کرد و گفت: وزير علوم ، تحقيقات وفناوري براي رويدادمهم آغازسال تحصيلي ،دانشگاه ايلام رابرگزيدند که بيانگر مقبوليت دانشگاه ايلام در وزارت است.

دکتر علي اکبري از پيشنهاد طرف عراقي در خصوص تأسيس  شاخه اي از دانشگاه ايلام در استان واسط تصريح کرد:  اگر متقاضي و دانشجو به اندازه باشد که هم از نظر فرهنگي و هم افتصادي برگزاري و تشکيل کلاس ها مقرون به صرفه باشد و تضميني براي حضور دانشجويان در دوره هاي آموزشي زبان فارسي وجود داشته باشد حتما انجام خواهد گرفت.

دکتر مازن در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور در دانشگاه ايلام، گفت: اين چهارمين  باراست که از ايلام ديدن مي کنم و دربازديد از امکانات موجود در دانشگاه اعم از آزمايشگاه ها، کتابخانه  و دانشکده هاي آن متوجه شدم که دانشگاه وزيني است .

وي با بيان اين که همکاري باشما و استفاده از اين امکانات مي تواند به نفع کشور ما باشد، افزود: با وزير آموزش عالي  عراق براي کسب اعتبار و تأييد دانشگاه ايلام به عنوان يک دانشگاه معتبر تلاش کرديم ، و سعي کرده ايم تصويرخوبي از دانشگاه ايلام به وزارت آموزش عالي عراق منعکس کنيم.

دکتر مازن يکي از عوامل نزديکي دانشگاه ايلام به دانشگاه واسط را همان تفاهم نامه امضا شده بين  دو دانشگاه عنوان نمودوخاطرنشان کرد : اگر دانشگاه ايلام،با توجه به ضرورت بازار کار، اقدام به برگزاري کارگاه هاي آموزشي با عنوان " مديريت کيفيت" نمايد مطمئنا از استقبال بسياري خوبي برخوردار خواهد شد. دکتر مازن خواستار تقويت تفاهم نامه موجود از طريق اضافه نمودن بندهايي پس از بررسي کارشناسان دو طرف شد.

وي با بيان اين نکته که کلاس هاي آموزشي هم مي تواند در ايران هم در عراق تشکيل شود و گواهي معتبري هم در اين راستا صادر شود افزود: دانشگاه ايلام اگر بتواند موافقت وزارت علوم را براي برگزاري اين کلاس ها بگيرد حتي مي تواند غير از عراق مشارکت دانشگاه هاي عرب غير عراقي را هم پيش بيني کند.

وي با اشاره به درآمدزايي که اين آموزش ها براي هردو دانشگاه به همراه دارد، گفت:  همکاري هاي علمي، و آموزش در رشته هاي تخصصي، و همچنين انتشار نشريه هاي مشترک با هيئت علمي مشترک نيز مي تواند از برنامه هاي هر دو دانشگاه باشد..

دکتر مازن با اشاره به اين موضوع که هم اکنون 550 دانشجوي عراقي در دانشگا ه هاي ايران در حال تحصيل هستند، اظهار داشت: اگر تسهيلات و امکانات دانشگاه ايلام، متناسب باشد، با توجه به موقعيت جغرافيايي و نزديکي آن به کشور عراق تمايل دانشجويان عراقي براي تحصيل در اين مکان بيشتر خواهد شد.

وي به تمايل و وجود انگيزه در مردم استان واسط براي شرکت در دانشگاه اشاره و بيان کرد:  تأسيس شاخه اي از دانشگاه ايلام در در استان واسط عراق هم مشکل رفت و امد را حل خواهد کرد و هم کارمندان و کارکنان ادارات عراق نيز مي توانند ثبت نام کرده و پذيرش شوند..

دکتر مازن با اعلام آمادگي استان واسط عراق براي برگزاري همايش هاي مشترک با دانشگاه ايلام، گفت: ضروري است که در برگزاري چنين همايش هايي کميته هاي تخصصي تشکيل و محورها و موضوعات مورد نظر همايش با وجود کارشناسان و مسئولان هر دو دانشگاه تبين و بررسي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها