دغدغه‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه برای توسعه استان با نماینده مجلس دهم مطرح شد

خانه خبرها
دغدغه‌هاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه براي توسعه استان با نماينده مجلس دهم مطرح شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، هيئت رئيسه و اعضاي هيأت علمي دانشگاه در نخستين ديدار با دکترجلال ميرزايي، نماينده استان در مجلس دهم برخي  دغدغه‌هاي خود را براي توسعه استان با وي در ميان گذاشتند.

دکترحسين مهدي‌زاده: اظهار نظر نماينده در مجلس بايد پشتوانه داشته باشد و چه پشتوانه‌اي محکم‌تر از فکري است که از اتافق فکر استان و جامعه‌ي دانشگاهي استخراج شود

دکترحسين مهدي‌زاده،معاون پژوهشي دانشگاه با بيان اينکه اظهار نظر نماينده در مجلس بايد پشتوانه داشته باشد و چه پشتوانه‌اي محکم‌تر از فکري است که از اتافق فکر استان و جامعه‌ي دانشگاهي استخراج شود خاطر نشان کرد: بالاترين نرخ بيکاري دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها نسبت به جمعيت مربوط به استان ايلام است، بين 17 تا 18 هزاردانش‌آموخته‌ي بيکار در رشته‌هايICT داريم که نگران کننده است.

عضو هيأت علمي دانشگاه با تاکيد بر اينکه توان کار کارشناسي در دستگاه‌هاي استان بسيار ضعيف است و حل اين مشکل بسياري از مشکلات بزرگ‌تر را حل خواهد کرد گفت:امروز آرمانگرايي و طرح‌هاي جامع در توسعه کمتر پاسخ مي‌دهد و اگر بر روي چند طرح کوچک تمرکز کنيم توسعه استان و حل مشکلات آن تسريع خواهد شد. وي از رشد 105 درصدي اعتبارات پژوهشي دانشگاه ايلام خبر داد و گفت: اميدواريم با کمک نمايندگان استان اين اعتبارات در سال آينده بيشتر شود.

معاون پژوهشي دانشگاه ايلام گفت: در مسائل علمي همه‌ي مسئوليت‌ها متوجه وزارت علوم است اما در توزيع اعتبارات اين وزارت‌خانه کمتر از نصف اعتبارات پژوهشي را دارد که اميدواريم نمايندگان مجلس دهم اين ميزان را به سمت 50 درصد ببرند.

دکتر مهدي‌زاده اظهار داشت: معاونت علمي رياست جمهوري تاکنون هيچ کمکي به ايلام نکرده است  که اميدواريم اين مطالبه توسط نمايندگان مجلس پيگيري شود و فراهم شدن شرايط براي جذب 30 نفر از فرزندان استان به عنوان عضو هيئت علمي، نقش‌آفريني متخصصين دانشگاهي در ميادين نفتي و گازي استان،پيگيري طرح‌هاي آب و خاک کوچک از ديگر خواسته‌هايي بود که معاون پژوهشي دانشگاه ايلام عنوان کرد.

دکتر محمود رستمي‌نيا: قانون حفاظت از خاک ، خاک مي‌خورد

دکتر محمود رستمي‌نيا، مدير دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ايلام  نيز با بيان اينکه نبايد به هر قيمتي دنبال احداث کارخانه بود،بيان داشت: برخي کارخانه‌هاي استان درست جانمايي نشده‌اند و هر کار و درخواستي از مرکز بايد داري پشتوانه کارشناسي باشد

عضو هيأت علمي دانشگاه نسبت به بحران خاک در استان هشدار داد و گفت: قانون حفاظت از خاک ، خاک مي‌خورد و خاک در حال نابود شدن است و کم‌نيستند پروژه‌هاي آب و خاکي که براي آنها ميلياردها هزينه شده اما يک ريال سود براي استان نداشته‌اند.

دکتر حاجي کريمي: متاسفانه در حال سازگاري پيدا کردن مزمن با ريزگردها هستيم

دکتر حاجي کريمي، - مديريت امور پژوهشي دانشگاه با تاکيد بر همفکري و همدلي نمايندگان استان گفت: همه بايد با همکاري هم پتانسيل‌هاي آب و خاک را دريابيم . چرا بايد پروژه‌هاي دشت عباس و دهلران توسط تهراني‌ها اداره شوند؟ چرا در اين زمينه از پتانسيل دانشگاه‌ها غفلت مي‌شود؟

وي با بيان اينکه متاسفانه در حال سازگاري پيدا کردن مزمن با ريزگردها هستيم، گفت: اين موضوع بايد به وسيله نمايندگان به صورت جدي دنبال شود.

اختصاص هلي‌کوپتر آتش‌نشان به استان ايلام براي مهار آتش‌سوزي‌هاي احتمالي جنگل‌ها از ديگر دغدغه‌هاي کريمي بود.

دکتر محمد کريمي، مشاور رئيس و مدير دفتر حقوقي دانشگاه نيز به نماينده ايلام توصيه کرد ارتباط خود را با قاطبه مردم حفظ کند و به امور کوچک و روزمره مشغول نشوند و نظارت بر اجراي قانون را مدنظر داشته باشند .

وي با بيان اينکه نماينده بايد صداي ملت باشد بر حل مشکل اراضي دانشگاه ايلام تاکيد کرد.

دکترمهدي صيدي، عضو هيأت علمي دانشگاه گفت: ايلام محروم نيست اما از توجه محروم شده است و بايد به صاحبان ايده براي رونق کشاورزي استان به عنوان يکي از ظرفيت‌هاي توسعه کمک کرد.

دکتر صيدي گرد و خاک و ريزگردها را حاصل عدم آينده نگري در گذشته دانست وتصريح کرد: ساختن سدهاي زياد از دلايل اين پديده است.

وي گفت: کمبود منابع آب زيرزميني از ديگر مشکلات استان است که اميدواريم براي حل اين مشکلات از دانشگاهيان استفاده شود.

دکتر يارمحمد قاسمي، عضو هيأت علمي گروه جامعه‌شناسي دانشگاه در سخناني خاطر نشان کرد: وظيفه‌ي شما به عنوان نماينده اين است که ايلام را از تحقيرشدگي بيرون بياوريد و وکيل دولت و حکومت نباشيد.

دکتر سهراب مروتي عضو هيأت علمي دانشگاه اظهار داشت: بازگرداندن  استاداني که ظالمانه بازنشست شده‌اند ، کمک به ماندگاري اعضاي هيأت علمي در دانشگاه‌هاي مناطق محروم ، متوقف کردن تعداد رو به رشد مراکز آموزش عالي و نگاه ويژه به علوم انساني از جمله انتظارات ما از مجلس دهم است.

دکتر احمد ملابهرامي، معاون پشتيباني و منابع انساني با اشاره به بودجه استان و دانشگاه ايلام و تفاوت بين ارقام مصوب و تخصيصي بيان داشت: معمولاً براساس قوانين مربوطه مبالغي پيش پرداخت و يا علي‌الحساب به پيمانکاران پروژه‌هاي عمراني پرداخت مي شود مه در راستاي پروژه‌‌هاي عمراني مي‌توان کمک نمود تا اعتبارات مالي اين پروژه‌ها تأمين شود و تخصيص 100 درصد اعتبارات آنها صورت پذيرد زيرا در سال 1394 ميزان تخصيص اعتبارات عمراني استان حدود 45 درصد بوده که به عبارتي مبلغي که براي پروژه‌هاي عمراني استان در سال 1394درنظر گرفته شده کمتر از نصف آنچه بوده که براي آنها در بودجه 1394 مصوب بوده است.

دکتر ملابهرامي با اشاره به سيستم سنتي حاکم بر ناوگان حمل و نقل شهري ايلام افزود: نظارت دقيق بر حمل و نقل شهري در شهر ايلام و هدايت صحيح اين سيستم و  بروز رساني آن مي‌تواند به روان سازي ترافيک شهر و کارآمدي خود اين سيستم کمک شاياني کند.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها