هم‌افزایی دانشگاه ایلام و پارک علم‌وفناوری برای حل مشکلات استان

خانه خبرها

رييس دانشگاه ايلام بر هم‌افزايي دانشگاه و پارک‌علم و فناوري استان تاکيد کرد و گفت: انتظار امروز جامعه از دانشگاه اين است که در زمينه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و اقتصاد مقاومتي فعال باشد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر «محمد علي‌اکبري» در سومين جلسه شوراي مرکز رشد ضمن قدرداني از کارهاي انجام‌گرفته در اين مرکز اظهار کرد: دانشگاه ايلام بنا به رسالتي که بر عهده دارد به دنبال فرهنگ‌سازي در عرصه‌هاي مختلف است و نتيجه‌ي اين فرهنگ‌سازي مطمئناً گره‌گشايي از مشکلات استان و تسريع حرکت استان به سوي توسعه است.

وي با اشاره به جايگاه اصول نوآوري و خلاقيت در مديريت، خاطرنشان کرد: انتظار امروز جامعه از دانشگاه اين است که در زمينه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و اقتصاد مقاومتي فعال باشد و اعضاي هيئت‌علمي بايد در اين زمينه به خوبي به وظايف خود عمل کنند.

رييس دانشگاه ايلام با اشاره به نام‌گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل» گفت: از مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوري انتظار مي‌رود از فضاي ايجادشده استفاده کنند و با توجه به ظرفيت‌‌هاي موجود به خوبي در اين زمينه ورود کنند.

دکترعلي‌اکبري بر توجه به تدوين آيين‌نامه‌ها در قالب اصول وزارت علوم تأکيد و با اشاره به سفر اخير دکتر «صادقي» - مشاور ارشد صندوق نوآوري و شکوفايي کشور گفت: معاونت پژوهش، رئيس پارک علم و فناوري و مدير مرکز رشد در يک فعاليت مشترک پيگير نتايج آن باشند و هدف فعاليت کارگزاري بايد هم‌افزايي و جلوگيري از دوباره‌کاري و صرف هزينه و سوءاستفاده از خلاء هاي موجود باشد.

وي با تأکيد بر هم‌افزايي دانشگاه و پارک علم و فناوري براي توسعه‌ي استان، به برگزاري جشنواره ايده‌هاي ثروت ساز در تيرماه اشاره کرد و گفت: اميدواريم برگزاري اين جشنواره بتواند به تحقق اهداف مشترک کمک کند.

 

تعداد کم افراد صاحب ايده براي فن‌آفريني

درابتداي اين جلسه، دکتر «حسين مهدي‌زاده» - معاون پژوهش و فناوري دانشگاه با اشاره به فعاليت‌هاي جديد فن‌آفريني در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به گزارش معاونين پژوهشي دانشگاه‌ها، معدود دانشگاه‌هاي کليدي از کشور توانسته‌اند درزمينه رشد و فن آفريني موفق باشند و برخي دانشگاه‌ها با چالش در اين حوزه مواجه هستند که اين چالش ريشه در کم بودن تعداد افراد خلاق و صاحب ايده دارد زيرا فارغ‌التحصيلان دانشگاهي هنوز به اين باور نرسيده‌اند که دانش خود را به فناوري تبديل کنند و خوداشتغالي مبتني بر شرکت‌هاي دانش بنيان هنوز به يک باور عمومي تبديل نشده است.

دکترمهدي زاده گفت: بعضي از ايده‌هايي که به سمت‌وسوي ما مي‌آيند با نوعي کمک، مي‌توانيم آن‌ها را دانش‌بنيان فرض کنيم در صورتي که با تعريف معاونت علمي رياست جمهوري، اين ايده‌ها از دانش بنيان فاصله‌دارند و متأسفانه ما با اين چالش روبرو هستيم که اميدوارم با همفکري صاحب‌نظران راهکار مناسبي در اين زمينه انديشيده شود.

 وي با اشاره به آئين نامه حمايت از ايده‌ها گفت: اين آئين نامه يک آئين نامه روتين وزارتي است و بيشتر جنبه بانکي دارد که ما بايد روي اين آئين نامه بحث و تبادل‌نظر کنيم تا در خصوص آن به نتيجه مناسبي برسيم.

معاون پژوهشي دانشگاه ايلام با بيان اينکه مسير براي افرادي که ايده‌هاي خلاقانه دارند مناسب است، گفت: بسيج به تمام ايده‌هاي مبتني بر خلاقيت که جذب مرکز رشد شوند30 ميليون ريال کمک بلاعوض مي‌کند که صاحبان ايده مي‌توانند از اين فرصت استفاده کنند.

دکترمهدي‌زاده با اشاره به اينکه دانشگاه ايلام متولي علم و فناوري استان است خاطرنشان کرد: قدرت و اختيارات پارک علم و فناوري براي حمايت از واحدهاي فناور مستقر در پارک از مرکز رشد دانشگاه بيشتر است که راهکارهايي براي حل اين مسئله وجود دارد اول اينکه تمام جامعه علمي استان تقسيم کار کند مثلاً مرکز رشد دانشگاه در يک موضوع تمرکز داشته و يک حوزه تخصصي را به عهده بگيرد يا مي‌توان مرکز رشد دانشگاه را تخصصي کرد و آن را در پارک علم و فناوري مستقر نمود تا اعضاء هيئت‌علمي که بين مرکز رشد و پارک علم و فناوري در رفت‌وآمد هستند بهتر به نتيجه مطلوب برسند.

همچنين دکتر «رضا يگانه» - مدير مرکز رشد دانشگاه درحين جلسه  گزارشي از روند روبه رشد اين مرکز در 8 ماه گذشته ارائه  داد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها