مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم تقدير از پژوهشگران برتر استان باحضور دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه، مهندس مرواريد، استاندار ايلام، رؤساي دانشگاه‌ها، مديران ارشد استان و اعضاء هيأت علمي در دانشگاه برگزار شد.

دبير ستاد بزرگداشت هفته پژوهش: دانشگاه ايلام در ارتباط بين جامعه و دانشگاه، دانشگاه و دستگاه‌هاي اجرايي و دانشگاه و صنعت کارنامه قابل دفاعي دارد.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه در اين مراسم ضمن تبريک هفته پژوهش بيان داشت تلاقي روز دانشجو با هفته پژوهش رويدادي مبارک و خوش يمن است افزود: مجموعه دانشگاه تلاش کرده فضاي نشاط و باز سياسي را در اين ايام فراهم کند، در روز دانشجو صاحبان افکار مختلف بدون بروز کوچکترين مسأله‌اي به بيان نظرات خود پرداختند.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه شوراي تأمين و مديريت عالي استان هميشه همراه دانشگاه بوده و هست بيان داشت: دانشگاه زمينه لازم را فراهم نمود تا دانشجويان بتوانند با صداي بلند آرمان خواهي، آزاد انديشي و استکبار ستيزي خود را فرياد بزنند.

دکتر علي‌اکبري ضمن تشکر از زحمات يکساله دستگاه‌هاي اجرايي با دانشگاه ايلام بيان داشت: در اين هفته تمام تلاش‌هايي که براي ترويج فرهنگ و ذهنيت دانش محور صورت گرفته است به نمايش در مي‌آيد.

دبير ستاد بزرگداشت هفته پژوهش با بيان اينکه دانشگاه ايلام در ارتباط بين جامعه و دانشگاه، دانشگاه و دستگاه‌هاي اجرايي و دانشگاه و صنعت کارنامه قابل دفاعي دارد افزود : براي اينکه پژوهش را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي محدود نکنيم موفق عمل کرديم.

وي با بيان اينکه هفته پژوهش هفته‌اي است که رسانه‌هاي جمعي در ترويج تصميم گيري مبتني بر پژوهش تلاش کردند گفت: هفته پژوهش فرصتي است براي معرفي سرمايه‌هاي فکري استان که در آن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي از پژوهشگران برتر خود تقدير کردند.

وي در پايان خاطر نشان کرد دانشگاه ايلام افتخار مي کند که مأمور به نمايش درآمدن توانمندي‌هاي پژوهشي استان شده است.

استاندار ايلام: دانشگاه ايلام در زمينه‌ي پژوهشي تأثيرگذار بوده

استاندار ايلام گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه ايلام در زمينه‌ي پژوهشي تأثيرگذار بوده و استانداري به‌عنوان نماينده ارشد دولت در استان از هيچ کمکي در اين زمينه فروگذار نمي‌کند.

 مهندس محمدرضا مرواريد اظهار کرد: اساس کار دانشگاه آموزش و پژوهش است و خوشبختانه در سال‌هاي اخير به اين مهم توجه جدي شده و ارتباط دانشگاه با صنعت بهتر و بيشتر شده است.

وي با بيان اينکه ارتباط پژوهشي بين صنعت  و دانشگاه دوطرفه شده اين نويدبخش حل مشکلات جامعه است،افزود: توسعه بايد در ابعاد مختلف و همه‌جانبه باشد تا رشد و نمود آن در جامعه بيشتر شود.

 مهندس مرواريد با اشاره به اينکه استان در برخي زمينه‌ها مي‌تواند شاهد جهش‌ها خوبي باشد و زمينه اين جهش‌ها آماده است، خاطرنشان کرد: توسعه شعار بردار نيست و بايد در عمل ثابت کنيم که دنبال توسعه‌ي همه‌جانبه هستيم.

 استاندار ايلام ادامه داد: اينکه برخي معتقدند دولت درزمينه‌ي فناوري و پژوهش کار نکرده است ظلم است چرا که دولت اقدامات اساسي ، اصولي و عاقلانه‌اي انجام داده است.

وي اصطلاح «دود چراغ خوردن» را يادآور تلاش نخبگان ايراني در راه تلاش‌هاي پژوهشي عنوان کرد و گفت: کسي که درزمينه? پژوهش و فناوري کار مي‌کند بايد تلاش و ازخودگذشتگي داشته باشد تا بتواند به‌خوبي در جامعه تأثير بگذارد.

مرواريد ادامه داد: در استان ايلام کارهاي خوبي شروع‌شده و نخبگان ايلامي در بين استان‌هاي کشور حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند و از اعتمادبه‌نفس کافي در اين زمينه برخوردار هستند.

وي برتر شدن مقاله پژوهشگران ايلامي که نمونه آن را در جشنواره سبک زندگي ايراني اسلامي شاهد بوديم را نشانه تلاش و جديت آنان در همه عرصه‌ها دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه ايلام و جهاد دانشگاهي در اين زمينه تأثيرگذار بوده‌اند و استانداري به‌عنوان نماينده ارشد دولت در استان از هيچ کمکي در اين زمينه فروگذار نمي‌کند.

 استاندار ايلام با تأکيد بر نقش شرکت‌هاي دانش‌بنيان در ايجاد اشتغال گفت: اين شرکت‌ها بايد از آب و گل در بيايند و بعد انتظار تأثيرگذاري از آن‌ها داشت و در اين زمينه نبايد با توجه به کميت از کيفيت غافل شد و شتاب‌زده عمل کرد و از طرفي خود شرکت‌ها هم با شرکت‌هاي واقع در استان‌هاي برخوردار ارتباط برقرار و از تجربه‌ي آن‌ها استفاده کنند.

 وي رشد همه‌جانبه‌ي علمي را مستلزم ارتباط با جهان دانست و گفت: مي‌توان با حفظ آبرو و عزت نظام با دنيا ارتباط داشت و اين مهم از برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد بوده است. 

استاندار ايلام بر فعال شدن اتاق فکر استان در عرصه‌هاي مختلف تأکيد کرد و گفت: دولت هم راهکارهايي را که از اين اتاق‌هاي فکر استخراج مي‌شوند عملياتي خواهد کرد.

شايان ذکر است براساس آئين نامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص انتخاب پژوهشگران برتر، پژوهشگران برتر استان به اين شرح اعلام مي شوند.

  • دکتر سبحان غفوريان، گروه بهداشت درمان و آموزش پزشکي
  • دکتر محمود روشني، گروه علوم پايه
  • دکتر حاجي کريمي، گروه کشاورزي و منابع طبيعي
  • دکتر رضا خاني، گروه علوم انساني

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها