دکتر علی‌اکبری: دانشگاه ایلام گرانیگاه توسعه فرهنگی استان است

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، کارگروه هاي اتاق فکر استان شامل اجتماعي و فرهنگي، اقتصاد و گردشگري و محيط‌ زيست فعاليت خود را با موضوع گروه تخصصي فرهنگي و اجتماعي استان ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري، مهندس حسين کلانتري، دکتر شالچي، سرپرست دفتر سياست گذاري و برنامه ريزي فرهنگي وزارت علوم، مديران استان، اعضاء هيات علمي وکارشناسان وزارت علوم در دانشگاه ايلام آغاز کرد. 

دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام گرانيگاه توسعه فرهنگي استان است

دکتر محمد علي اکبري با اشاره به رسالت فرهنگي دانشگاه اظهار داشت:با تعامل و همکاري خوب دانشگاه ايلام با صاحب نظران و کارشناسان حوزه فرهنگ سعي کرده ايم دانشگاه را به رسالت اصلي خويش نزديک کنيم. 
وي افزود:  مديران اجرايي استان که از جنس دانش و بينش هستند دانشگاه ايلام را گرانيگاه فرهنگي استان مي دانند. 
پروفسورعلي اکبري به تلاش معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام در ايجاد و برنامه ريزي هاي لازم در خصوص نشست هاي اتاق فکراستان اشاره و خاطر نشان کرد:  مجموعه مديران استان با ارتباط صميمانه اي که با دانشگاه برقرار کرده اند اذعان دارند،  دانشگاه ايلام تمام داشته هاو ظرفيت هاي خود رادر راستاي توسعه استان بکار گرفته است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ايلام: رتبه سوم استان در ايجاد سازمان هاي مردم نهاد

مهندس حسين کلانتري اظهار کرد: هم اکنون 350 سازمان مردم نهاد در اين استان فعال است و در سه سال گذشته به اندازه 9 سال ماقبل آن سازمان مردم نهاد در اين استان تشکيل شده است.
وي تاکيد کرد: اين نشان از مشارکت فعالانه و با احساس مسئوليت مردم در امور اجتماعي و فرهنگي جامعه دارد و ما مسئولان نيز در اين زمينه بايد خود را با مردم همراه کنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ايلام گفت: بايد از مشارکت مردم به عنوان سرمايه هاي اجتماعي براي حل معضلات و مشکلات جامعه بهره ببريم.
مهندس کلانتري يادآور شد: اين استان از نظر تعداد دانشجويان نسبت به جمعيت نيز جزو استان هاي برتر کشور است و اين فرصت بسيار مناسبي است که از توان تحصيلکردگان براي پيشرفت و توسعه جامعه استفاده شود.
وي اربعين را يکي ديگر از مزيت هاي اين استان عنوان کرد و افزود: اربعين استان ايلام را به کشور و جهان شناساند که مي تواند يک فرصت استثنايي براي استان باشد.

سرپرست دفتر سياست گذاري و برنامه ريزي فرهنگي وزارت علوم نيز در اين نشست گفت: ايده تشکيل اتاق هاي فکر در سراسر کشور بر مبناي آسيب شناسي سياست گذاري هاي فرهنگي اجتماعي شکل گرفته است.
دکتر وحيد شالچي افزود: يکي از مهمترين مشکلات اين حوزه اين است که تصميم گيري ها از مسير گفت و گوي عقلاني بين ذينفعان نمي گذرد و مردم به صورت نظام مند مشارکت داده نمي شوند.
وي تاکيد کرد: به همين منظور و با هدف رفع اين چالش بر اساس تفاهم نامه بين وزارت کشور، سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزارت علوم و مرکز تحقيقات استراتژيک اين اتاق فکر تشکيل شده است.
وي يادآور شد: تلاش مي شود با فعاليت هر چه بيشتر اين اتاق هاي فکر، تصميمات تنها در مرکز گرفته نشود و در استان هاي مختلف کشور بر اساس اقتضائات آن استان تصميم ها گرفته شود.
سرپرست دفتر سياست گذاري و برنامه ريزي فرهنگي وزارت علوم گفت: اين اتاق هاي فکر با 2 دستور کار شامل مساله شناسي و ارائه گزارش هاي سياستي فعاليت مي کنند که خروجي آنها در اختيار بالاترين رده مسئولان کشور به منظور تعيين سياست ها قرار داده مي شود.

شايان ذکر است کارگروه هاي اتاق فکر استان شامل اجتماعي و فرهنگي، اقتصاد و گردشگري و محيط‌ زيست با حضور وحيد شالچي سرپرست دفتر سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي فرهنگي وزارت علوم به مدت 2 روز در دانشگاه ايلام برگزار مي‌شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها