حماسه 9 دی تجلی وحدت، همدلی و اقتدار نظام است

خانه خبرها
حماسه 9 دي تجلي وحدت، همدلي و اقتدار نظام است

به گزارش روابط عمومي و بنقل از ايلام رصد، حجت الاسلام "سيد محمد باقر هاشمي" معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، در خصوص حماسه عظيم نهم دي ماه 88 گفت: 9 دي روز تقابل جبهه حق و باطل و روز حضور مردم در دفاع از ارزش ها و اهداف و آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي است.

وي افزود: اين روز با توجه به فرمايشات رهبري روزهشياري، بيداري، دشمن شناسي و تقابل تمام عيار فريبخوردان داخلي و ساکتين و مداخله گران داخلي و خارجي فتنه است.

ضرورت تبيين علل ايجاد فتنه و راه هاي شناسايي آن

حجت الاسلام هاشمي با بيان اينکه دنيا هم در مقابل اين حضور متحير شدند، اظهار داشت: در اين روز حضور گسترده به موقع و هشيارانه مردم، جواب قاطع به همه هدايت کنندگان فتنه و کساني که ابزار دشمن در اين صحنه قرار گرفتند، دادند.

معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، 9 دي را روزي تعيين کننده در تاريخ انقلاب خواند و اضافه کرد: بايد در کنار گراميداشت اين روز، آسيب هايي که منجر به اين وقايع شد را شناسايي کرده وراه ها و نشانه هاي فتنه را رصد کنيم.

وي با اشاره به اين موضوع که در تاريخ اسلام و انقلاب، فتنه ها همواره وجود داشته و ابعاد مختلف دارند، بيان کرد: فتنه ها معمولا با بدعت ها و شبه افکني ها، شروع وبا تغيير در مسير مبارزه با خواست هاي مردم و تلاش براي انحراف اعتقادي آنان از مسائل مکتبي به مسائل مادي، و ازجلب توجه مردم از جبهه خارجي به داخلي کشانده مي شود.

تبيين واقعي وحقيقي حماسه 9 دي ضروري است 

حجت الاسلام هاشمي با تأکيد بر اينکه روز 9 دي انکار ناپذير است، خاطرنشان کرد: بايد درسالگرد واقعه 9 دي به شعارها اکتفا نشود بلکه به تبيين واقعي وحقيقي اين حماسه پرداخت و راه هاي ايجاد فتنه را شناسايي کرده و مراحل رشد و نشانه هاي آن را در اين جريان ببينيم و سعي کنيم اين ريشه ها را بخشکانيم.

معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، يادآور شد: بايد خصوصيات فتنه گران از نظر جامعه شناسي تحليل شود و عاملان دخيل در اين حادثه از همه جوانب مورد مو شکافي قرار گيرند.

وي، ضرورت تبيين خودسازي و مقاومت در برابر هر نوع جلوه اي از فتنه، را ضروري دانست و گفت: در بخش برون نگري و جامعه سازي هم اصل اطاعت از رهبري مطرح است وهم دعوت مردم به اتحاد همه جانبه بايد مد نظر قرار گيرد.

 

نهم دي ماه تجلي وحدت و همدلي و اقتدار نظام است

 

وي 9 دي راحرکت انقلابي، عظيم، خود جوش، توفنده وخنثي کننده ي همه توطئه هاي دشمن درسال 88 اعلام کرد و افزود: مردم 8 ماه با درايت فتنه را مديريت و رصد  کرده و دشمنان را با شکست  مواجه کردند، البته نقش امام حسين (ع) و حضور عاشورايي مردم و آموزه هاي ديني نيزنقشي تعيين کنده بود .

وي افزود:  امام حسين(ع) در اين روز به داد نظام و افرادي که دل در گرو نظام داشتند آمد و فتنه و فتنه گران  را از صحنه محو کرد.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اين مطلب که پرسيده مي شود چرا در جامعه اين همه از فتنه حرف زده مي شود، اظهار داشت: دنياي اسلام را فتنه فرا گرفته است و دشمنان هر روز به دنبال فتنه انگيزي هستند . 

 وي  نهم دي ماه راتجلي وحدت و همدلي و اقتدار نظام دانست و ادامه داد: اين روز تجلي امدادهاي غيبي خداوند و روز ياس دشمنان قسم خورده نظام است، هرکسي عظمت و اهميت اين روز را ناديده بگيرد و پيام هاي 9 دي را انکار کند بزرگترين خدمت را به دنياي استکبار و مثلث شوم آمريکا واسرائيل و کشورهاي مرتجع عرب نموده است.

وي تأکيد کرد: کساني که خود را متدين به نظام، قانون اساسي، ولايت و رهبري و راه شهدا و آرمان هاي انقلاب مي دانند بدون هيچ درنگي در صحنه حضور پيدا خواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمي عدم حضور در بين مردم در اين روز را ادامه فتنه گري دانست، و گفت:  اين اقدامي است که موجب اتحاد و همدلي بين همه ملت شده، و نبايد آن را به عاملي براي تشدد و اختلاف تبديل کنند تا وحدت و همدلي که نظام را بيمه کرد دچار ترديد نشود.

وي با بيان اينکه مسئولينن بايد هم حضور داشته باشند و هم مشوق مردم در حضور حدااکثري باشند، يادآور شد: نميشود در درون نظام  افرادي اين روز را ناديده بگيرند زيرا کاملا ناسپاسي نسبت  به پشتيباني مردم، خون شهدا و آرمان هاي انقلاب و همه کساني است که در پيشرفت بالندگي، عزت و اقتدار نظام نقش داشتند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها