تاکید رئیس دانشگاه بر نقش‌ تحقیقات و فناوری مراکز آموزش عالی در تعریف استانداردها

خانه خبرها
تاکيد رئيس دانشگاه بر نقش‌ تحقيقات و فناوري مراکز آموزش عالي در تعريف استانداردها

رئيس دانشگاه ايلام گفت: الگو بودن در حقيقت به معناي استاندارد بودن و پيروي از اصول استاندارد است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر محمد علي‌اکبري در مراسم گراميداشت 22 مهر (14 اکتبر) روز جهاني استاندارد در ايلام، اظهار داشت: بايد به اين نکته توجه داشت که خيلي از مناسبت‌ها روز ملي دارند ولي استاندارد روز جهاني دارد که اين امر اهميت موضوع استاندارد را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينکه قرار است ما در افق 1404 قدرت منطقه و الگويي براي ساير کشورها باشيم، افزود: الگو بودن در حقيقت به معناي استاندارد بودن و پيروي از اصول استاندارد است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه اگر بخواهيم الگو و استاندارد باشيم بايد در چارچوب‌هاي جهان‌پسند حرکت کنيم، اضافه کرد: ما براي انتخاب‌هايمان نيازمند مرجعي مطمئن هستيم که از خريد کالا و يا انتخاب خدمتي رضايت داشته و آسوده خاطر باشيم که اين مرجع در کشور ما استاندارد است.

دکترعلي‌اکبري با تاکيد بر اينکه سازمان استاندارد با فراگير کردن و تسري استانداردهايي که سلامت جامعه را تضمين مي‌کند بايد تلاش بيشتري داشته باشد، عنوان کرد: استاندارد نيازمند فرهنگ‌سازي است و ما در دانشگاه به دنبال انجام کارهايي هستيم که به آنها افتخار کنيم.

وي با بيان اينکه استاندارسازي آزمايشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ايم، يادآور شد: آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام معتبرترين و مجهزترين آزمايشگاه دانشگاهي در منطقه است که مي‌تواند در خدمت توسعه استان باشد.

رئيس دانشگاه ايلام در پايان اضافه کرد: گمرک، بهداشت، آب و محيط زيست از جمله محورهايي هستند که ما مي‌توانيم به عنوان آزمايشگاه همکار با مديريت استان همکاري داشته باشيم.

شايان ذکر است در اين مراسم از رئيس دانشگاه، به منظور همکاري دانشگاه ايلام در تدوين استاندارهاي ملي وبين المللي، افتتاح دفتر استاندارد سازي در اين مرکز آموز عالي و بيشترين همکاري در استان در سال‌هاي 95-94  با اداره استاندارد تقدير شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها