پنجمین سوگواره شعر عاشورایی «شین» برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، پنجمين سوگواره شعر عاشورايي با حضور رئيس دانشگاه، استاندار، فرماندار، شهردار، رؤساي دانشگاه‌ها، مديران ادارات استان، اعضاء هيئت علمي و دانشجويان در دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد علي‌اکبري: سوگواره علمي، فرهنگي و هنري اربعين ويژه دانشگاهيان در دانشگاه ايلام برگزار مي شود.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ضمن خير مقدم به حضار اظهار کرد: دانشگاه ايلام مفتخر است که با نقش‌آفريني در امور مختلف جامعه جايگاه واقعي خود را پيدا کند و در دانشگاه ايلام سرمايه‌هاي عظيم علمي از استاد و دانشجو گرفته تا کساني که به اين مجموعه علمي اعتماد دارند امروز مي‌خواهند نقش خود را در فرهنگ و ادب استان به خوبي ايفا کنند.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به انتخاب ايلام به عنوان ميزبان سوگواره علمي، فرهنگي و هنري اربعين ويژه دانشگاهيان، گفت: اين جشنواره در بخش‌هاي فرهنگي – ادبي، فضاي مجازي، علمي – پژوهشي و هنري برگزار خواهد شد که زمان برگزاري اين جشنواره را اسفندماه امسال اعلام و ابراز اميدواري کردبرگزاري چنين برنامه‌هايي بتواند به تعميق فرهنگ عاشورا در جامعه کمک کند.

مهندس محمدرضا مرواري:  بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي براي زائران اربعين تأکيد کرد

استاندار ايلام با اشاره به ميزباني ايلام از زائران اربعين، تأکيد کرد: بايد از اين فرصت استفاده و در طول مسير براي محبان و مشتاقان اهل‌بيت برنامه‌هاي مختلف فرهنگي برگزار کرد.

مهندس محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام در پنجمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين با تقدير از ميزباني شايسته دانشگاه اظهار کرد: در تاريخ همه‌ي ملت‌ها شعر نقش اساسي داشته و مايه‌هاي دروني جامعه به‌وسيله‌ي شاعر خود را نشان داده است.

وي با اشاره به نقش شاعران در زنده نگه‌داشتن حماسه‌ي عاشورا، گفت: از زمان پيامبر شعرخواني جايگاه والايي داشته و پيامبر اعظم از برخي از آنان به نيکي ياد شده است.

استاندار ايلام ادامه داد: شعار اربعين امسال يعني «اني احامي ابدا عن ديني» را که بخشي از رجز خواني دلاورمردانه‌ي منتسب به حضرت ابوالفضل(ع) است، را نشانه‌ي اهميت شعر آييني دانست و گفت: بسياري از علماي اسلام مانند امام خميني(ره) براي شعر اهميت ويژه‌اي قائل بودند و خود نيز اشعار ماندگاري را به يادگار گذاشته‌اند.

مهندس مرواريد به نقش شعر در دوران دفاع مقدس پرداخت و تصريح کرد: هنوز لحن زيباي صادق آهنگران براي همه‌ي ما لذت‌بخش و خاطره‌انگيز است که از تأثيرگذاري شعر حکايت دارد.

وي با تأکيد بر اينکه شعر ايلام و مخصوصاً شعر آييني پس از 30 سال رشد قابل‌توجهي داشته است، گفت: نکته‌ي مبارک‌ و قابل‌تأمل اين است که مداحان اين شعرها را مي‌خوانند و مردم هم از آنان بهره‌مند مي‌شوند.

مهندس مرواريد گفت: شعر آييني در اعتلاي اعتقادات مردم نقش ويژه‌اي دارد و اميدواريم همچنان اين هنر متعالي در بالا بردن شور و شعور جامعه مؤثر باشد.

استاندار ايلام با اشاره به ميزباني ايلام از زائران اربعين، تأکيد کرد: بايد از اين فرصت استفاده و در طول مسير براي محبان و مشتاقان اهل‌بيت برنامه‌هاي مختلفي برگزار کرد.

شايان ذکر است پنجمين سوگواره شعر کردي عاشورايي «شين» با همکاري حوزه هنري ايلام، جهاد دانشگاهي استان و دانشگاه ايلام برگزار شد که مداحي و سينه‌زني، رونمايي کتاب هروله تا عرش،  اثر خداداد ابراهيمي از معلمان پيشکسوت استان و افتتاح نمايشگاه عکس عاشورايي ئه‌سر * اشک* که با تلاش انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام(ره) دانشگاه بر پا شد از برنامه‌هاي ديگر اين مراسم بود. حضور پرشور دانشجويان، نويسندگان و شاعران، استاندار و مديران استاني نشان داد شعر آييني در ايلام جايگاه خود را پيدا کرده و اجراي چنين برنامه‌هايي مي‌تواند در اعتلاي فرهنگي استان تاثير داشته باشد. در اين مراسم جبيب‌الله بخشوده، حيدرعلي شفيعي، علي شهبازي‌زاده، محمدرضا رستم‌پور، سميه مهري، محمدرضا رشيدي، ياسر سهرابي، سارا اکبري، عبدالصاحب استوار، روح‌الله بانقلاني، حديث حيدربيگي، طيبه شيخ‌مرادي، روح‌الله حيدربيگي شعر خواندند و سيفي مداحي مداح اهل بيت نيز مداحي کرد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها