همایش امر به معروف و نهی از منکر دانشگاهیان استان در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
همايش امر به معروف و نهي از منکر دانشگاهيان استان در دانشگاه برگزار گرديد

همايش امر به معروف و نهي از منکر دانشگاهيان استان با حضور حجت الاسلام و المسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام و دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، در محل مسجد الغدير دانشگاه برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، همايش امر به معروف و نهي از منکر دانشگاهيان استان ايلام، با حضور حجت الاسلام و المسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، حجت الاسلام غياثي، مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، خانم دکتر طهماسبي، مديرکل اجتماعي استانداري، روساي دانشگاه هاي استان، اساتيد و دانشجويان، صبح امروز در محل مسجد الغدير دانشگاه برگزار گرديد.

  در اين مراسم، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با خير مقدم به نماينده ولي فقيه در استان، ميهمانان و حاضرين درمراسم و تسليت ايام عزاداري امام حسين (ع) و ياران وفادارش، تأکيد کرد که بخشي از امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، وظيفه دانشگاهيان است و يکي از بزرگ ترين معروف ها در جامعه ايران، انقلاب اسلامي و شعارهاي اصلي آن يعني استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است، که دانشگاهيان بايد نسبت به آن اهتمام داشته باشند و البته بايد کليت اين شعارها و اهداف را مد نظر قرار دهيم، نه بخشي از آن را،  براي اينکه مطالبه بخشي از آن، ما را به هدف نمي رساند.

  رئيس دانشگاه با بيان اينکه جامعه به امر به معروف از قلم اهل علم نياز دارد، تأکيد کرد: اساتيد و دانشجويان دانشگاه بايد با تأسي از شعار آزادگي امام حسين (ع)، براي استقلال، پيشرفت و خودکفايي ايران بزرگ با آزداگي قلم بزنند و به وظيفه خود عمل نمايند.

  در اين مراسم، حجت الاسلام و المسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، با تشکر از دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و حجت الاسلام غياثي، مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، به جهت اهتمام در برگزاري اين همايش، تقارن آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها  و موسسات آموزش عالي با ايام عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع)، را مبارک عنوان کرد و خواستار شناخت جامع دانشگاهيان نسبت به حماسه، اهداف و پيام هاي قيام عاشورا شد و  تأکيد کرد با وجود اينکه اين قيام در مدت کمي اتفاق افتاد، اما اهداف متعالي همچون رهايي بشر، پايان دادن به ظلم، سعادت بشر و  تشکيل جامعه ايده آل علوي را تعقيب مي کرد.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام تأکيد کرد: کربلا به تمام معنا يک دانشگاه است و عالي ترين جلوه هاي عشق، ايثار، شجاعت، فداکاري، معرفت و عبوديت در آن متجلي است و در صف مقابل هم نهايت رذالت، ظلم و ناجوانمردي وجود دارد و در يک کلام حق و باطل در آن صحنه آرايي کرده اند و بدين لحاظ اساتيد و دانشجويان عزيز بايد تمام ابعاد اين واقعه را مطالعه و تحليل نمايند و پيام هاي آن را به جامعه انتقال دهند.

 حجت الاسلام و المسلمين لطفي، تأکيد کرد: شاهکار قيام امام حسين (ع) امر به معروف و نهي از منکر است، که اين مهم در وصيت نامه، خطبه ها و سخنان امام (ع) به خوبي نمايان است.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي، شعارهاي امام حسين (ع) را احياء کرد و 40 سال است که با بزرگترين منکر يعني استکبار جهاني مبازره مي کند، که به اقرار خود دشمنان، الان جمهوري اسلامي در اوج اقتدار قرار دارد.

  حجت الاسلام و المسلمين لطفي، جهاد علمي را بزرگترين معروف براي دانشجويان عنوان کرد و تاکيد کرد که دانشجويان بايد با استقلال فکري، شعار «ما مي توانيم» را عملياتي کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها