برگزاری کارگاه مقابله با تهدیدات سایبری در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه

خانه خبرها
برگزاري کارگاه مقابله با تهديدات سايبري در حوزه پدافند غيرعامل  در دانشگاه

 کارگاه مقابله با تهديدات سايبري در حوزه پدافند غيرعامل در دانشگاه، با هدف ارائه راهکار در خصوص مقابله با شايع ترين تهديدات در فضاي سايبري کشور در دانشگاه برگزار گرديد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه، در ادامه سلسله نشست هاي آشنايي با امنيت، مرکز تخصصي آپا دانشگاه با همکاري کميته پدافند غيرعامل استانداري ايلام و اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، اقدام به برگزاري «کارگاه مقابله با تهديدات سايبري در حوزه پدافند غيرعامل» در دانشگاه نمود.

    در اين کارگاه که مورد استقبال مديران و کارشناسان فناوري اطلاعات سازمان ها و ادارات دولتي استان ايلام واقع شد، دانشجويان و برخي از شرکت هاي خصوصي استان نيز شرکت نمودند.

   جناب آقاي دکتر ميهن دوست، مدرس اين کارگاه پس از معرفي برخي از شايع ترين تهديدات در فضاي سايبري کشور، به ارائه راهکار در خصوص مقابله با اين تهديدات پرداخت.

    با توجه به اهميت موضوع باج افزارها، در قسمتي از اين کارگاه پس از معرفي روش کار و برخي از باج افزارهاي مطرح، نکات امنيتي مرتبط با اين موضوع و روشهاي مقابله با آن بررسي شد.

    شبکه هاي مجازي، فيشينگ، مهندسي اجتماعي، ضرورت استفاده از ديتاسنتر داخلي، روشهاي حفاظت از اطلاعات، دانش افزايي و اطلاع از مخاطرات شايع در فضاي سايبري از ديگر موضوعات مطرح شده در اين کارگاه بود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها