رئیس دانشگاه: نهادینه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه بهانه را از معاندان خواهد گرفت

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: نهادينه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه بهانه را از معاندان خواهد گرفت

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: نهادينه شدن فرهنگ گفت ‌و ‌گو در جامعه، بهانه را از معاندان خواهد گرفت و زمينه توسعه و اتحاد مستحکمتر جامعه را فراهم خواهد کرد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، در مراسم اختتاميه ششمين دوره مسابقات مناظره دانشجويان نشان خواجه نصيرالدين طوسي، که از طرف جهاد دانشگاهي واحد استان ايلام  در دانشگاه برگزار شد، ضمن تشکر از بانيان برگزاري اين مسابقات و با ابراز خرسندي از تثبيت و برگزاري دور ششم اين مسابقات، اظهار داشت: دانشگاه علاوه بر اينکه محل کسب دانش است، محل کسب بينش و مهارت هاي زندگي نيز مي باشد و به همين جهت دانشجويان  قبل از اينکه  وارد اجتماع شوند، بايد در دانشگاه تمرين کنند، که چگونه در عين داشتن اختلاف سليقه بنشينند و با گفتگو و  نقد، اختلافات را حل کرده و با هم تعامل داشته باشند.

     دکتر علي اکبري، تأکيد کرد: يک  باور غلط و نگراني در بين بخشي از جامعه وجود دارد،  مبني بر اينکه در دانشگاه هيجان بر علم غلبه دارد، که اين امر به هيچ عنوان صحيح نيست و ممکن است در بعضي اوقات مواردي رخ دهد، اما ما مي خواهيم در کنار پرداختن به علم، تمرين گفتگو و نقد و نحوه ابراز مخالفت با همديگر را هم داشته باشيم.

    رئيس دانشگاه، اضافه کرد: نمي شود در سياست و اقتصاد به دنبال تقليد بود، بلکه بايد دانشجو آزادي انتخاب داشته باشد و همه بتوانند با گفت‌ و گو  مشکلات و اختلافات موجود را حل کنند و اگر اين مهم تحقق يابد، خيلي از چالش ها و اختلافاتي که پيش مي آيد به راحتي حل مي شود و ديگر نياز به بيانيه نوشتن و جنگ رسانه اي نيست، که اگر اين فضا شکل گيرد، چيزي براي رسانه هاي معاند باقي نمي ماند و بهانه از دست آنها گرفته مي شود.

     دکتر علي اکبري، تأکيد کرد:  براي داشتن يک کشور بزرگ با تنوع انديشه ها، چاره اي نداريم که قبول کنيم افراد جامعه  متفاوت هستند و  براي تحقق اين امر بايد منطق مناظره را که شامل:  نگاه همسان به يکديگر داشتن، احترام به يکديگر گذاشتن و  پذيرش استدلال بهتر است را بپذيريم.

    رئيس دانشگاه، اضافه کرد: الحمدالله ما مملکتي باثبات داريم و  اگر مناظره و گفت و گو را براي آگاه سازي مردم و  پايان دادن به اختلافات بپذيريم، مردم امکان انتخاب خواهند داشت، که در اين صورت اختلافات کم شده و بر استحکام اجتماعي ما افزوده خواهد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها