برگزاری مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان

خانه خبرها
برگزاري مراسم اختتاميه نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان

براي اينکه جامعه دانشگاهي به صورت متمايز به زائران اربعين خدمت نمايد،  نخستين سوگواره  ملي اربعين دانشگاهيان طراحي و اجرا گرديد و دانشگاه ايلام به عنوان مجري آن انتخاب شد/ در مجموع 780 اثر به اين سوگواره ارسال شد، که هيأت داوران در نهايت 43 اثر را بعنوان آثار برگزيده انتخاب کرد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مراسم اختتاميه نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان، شب گذشته؛ با حضور دکتر ميرزايي سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر گودرزي رئيس سازمان بسيج دانشجويي کشور، سردار حسيني فرمانده سپاه اميرالمومنين ايلام، روساي دانشگاههاي استان و جمع زيادي از دانشجويان و برگزيدگان اين سوگواره، در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

    در اين مراسم، دکتر ميرزايي سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با تشکر ويژه از دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و همکاران ايشان، بيان داشت: تشکر ويژه دارم از زحمات اين عزيزان بخاطر برگزاري اين سوگواره و اميدوارم اين  مراسم فتح بابي شود و در سالهاي آينده اين سوگواره پربارتر تکرار شود.

    دکتر ميرزايي با تسليت ايام محرم، تأکيد کرد: پيام کربلا، پيام حريت و آزادگي است، که مورد اقبال تمام انسانها است و براي همين يک پيام جهاني است،که مورد استقبال تمامي مردم جهان قرار گرفته است و در بعضي کشورها مثل کشور هند، امام حسين (ع) و محرم جايگاه ويژه اي دارند.

     سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تصريح کرد: آثار فرهنگي و هنري درباره رويداد کربلا، باعث مي شود اين پيام ماندگار جلوي چشم ما تکرار شود و در تبيين درست آموزه هاي  اين رويداد، نقش کليدي دارند.

  دکتر ميرزايي با ابراز خرسندي از رابطه دوستانه رئيس دانشگاه ايلام و مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري اين دانشگاه، گفت: از رابطه برادرانه دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و حجت الاسلام غياثي مسؤل نهاد نمايندگي  مقام معظم رهبري در دانشگاه، بسيار خرسندم و اميد دارم اين همکاري و همراهي به صورت الگو در کشور مورد توجه قرار گيرد.

    در اين مراسم ابتدا دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با تسليت ايام شهادت حضرت امام حسين (ع) و ياران وفادارش و با عرض خير مقدم به حاضرين و مهمانان  اين مراسم و با تشکر ويژه از دکتر ميرزايي سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم به خاطر حضور در اين مراسم، با اشاره به نحوه برگزاري اين سوگواره، اظهار داشت: امروز ما جمع شده ايم، تا به صورتي متفاوت عرض ادب کنيم؛ به خدمت حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام، براي اينکه کار دانشگاهي بايد متفاوت و متمايز باشد و در مورد اربعين اين اهميت بيشتر است.

   دکتر علي اکبري، افزود: در همين راستا تدبيري اتخاذ شد، تا اين ارادت به صورت ويژه اي از طرف جامعه دانشگاهي به منصه ظهور برسد و براي همين تصميم به برگزاري نخستين سوگواره ملي اربعين دانشگاهيان کشور گرفته شد و با کمک معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، دانشگاه ايلام بعنوان ميزبان اولين دور اين سوگواره انتخاب گرديد.

    رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: برگزاري سوگواره ملي اربعين يک اقدام ستودني است، براي اينکه افتخار خادمي امام حسين (ع) براي ما به دست آمد و ما به آن افتخار مي کنيم.

    دکتر علي اکبري، خاطرنشان کرد: جلسات مختلف برگزار شد، نشست معاونين فرهنگي دانشگاههاي منطقه 5 برگزار گرديد، پايگاه اطلاع رساني طراحي شد، کانال تلگرامي راه اندازي شد، مکاتبات با دانشگاههاي مختلف کشور صورت گرفت و در يازده بخش، شامل: مقاله نويسي، داستان، شعر، نقاشي، خطاطي، دل نوشته، نماهنگ، خاطره، نرم افزار، فراخوان انجام گرفت، که در مجموع 780 طرح و اثر به اين سوگواره ارسال شد، که هيأت داوران 43 اثر را بعنوان آثار برگزيده انتخاب کرد.

      در ادامه حجت الاسلام غياثي مسؤل نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، با تسليت ايان محرم و خير مقدم به حاضرين در جلسه از زحمات بانيان برگزاري اين مراسم تشکر کرد و اظهار داشت: حسين (ع) مي ماند، ولي شمر و نيزه ها و سپاهش بي نشان در تاريخ مي روند و با ظلم و جور نشان دار مي شوند.

   حجت الاسلام غياثي، افزود: اربعين استراتژي انقلاب است، تا به قامت و افق مهدي (عج) اربعين پاسداشت مي شود، پاسداشتي که خاستگاهش ظهور اوست. اما اگر اربعين را بي نشان کنيم، در تاريخ مدفون خواهيم شد.

 مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، اضافه کرد: پاسداشت اربعين انقلابي و جهادي شدن است؛ ديروز عاشورا با شمشيرش فرهنگ ايجاد کرد و امروزه من و شما باشمشير قلم در آغاز سال تحصيلي مي خواهيم، اين فرهنگ را درجهان جاري کنيم.

   حجت الاسلام غياثي، تأکيد کرد: سوگواره اربعين دانشگاهيان اقدامي گران سنگ و آراسته به حسين(ع) وپايه اي است از اخلاص و انگيزه تمامي همکاران دردانشگاه ايلام، که اينگونه به سرانجام رساندند و ما مي دانيم که امروز راه حسين راه خامنه اي (مدظله العالي ) و مهدي موعود (عج) است پس پا به رکابش بمانيم، تا سرانجام کار به ظهور بپيوندد.

در پايان اين مراسم از برگزيدگان آثار مختلف تقدير شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها