نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه

خانه خبرها
نشست معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان در دانشگاه

 نشست معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان، با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان، با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر توکلي مديرکل آموزشي، خانم دکتر پيرزادنيا مدير تحصيلات تکميلي و معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان،  صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با تأکيد بر ارتقاء جايگاه آموزش در دانشگاها و موسات آموزش عالي، اظهار داشت: به علت اينکه در سال هاي اخير ماموريت هاي زيادي به دانشگاه ها محول شده و بخش عظيمي از ظرفيت دانشگاهها بدان اختصاص يافته است، براي همين بيم دارم ماموريت اصلي دانشگاه يعني «آموزش» کمتر مورد توجه قرار گيرد و بدين لحاظ وزارت علوم، براي اينکه آموزش در دانشگاه ها به جايگاه اصلي خود برگردانده شود، «دهه سرآمدي آموزش» را با 10 برنامه متنوع  طراحي و ابلاغ نموده است.

   رئيس دانشگاه لازمه تحقق  ارتقاء آموزش در سطح استان را منوط به  تعامل صحيح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي  دانست و بيان داشت: دانشگاه ايلام با هيچ دانشگاه و موسسه اي رقابت نمي کند، بلکه وظيفه ما حمايت از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي است و چنانچه تعامل درستي مابين ما شکل بگيرد و زمينه استفاده از ظرفيت ها و تجارب يکديگر فراهم گردد،  در آن صورت آموزش در سطح استان ارتقاء خواهد يافت.

   دکتر علي اکبري با تأکيد بر هدفمند کردن رابطه آموزش و پژوهش، اظهار کرد: بهترين پژوهش ها بر  اساس آموزش اصولي صورت مي گيرد و براي اينکه اساتيد، پژوهش هاي مفيد و درستي انجام دهند، بايد آموزش هاي لازمه را کسب نمايند  و از جمله با آموزش صحيح مي توان جلوي سرقت هاي علمي گرفته شود.

   رئيس دانشگاه با بيان اينکه حتماُ بايد شيوه هاي سنتي تدريس با روش هاي نوين جايگزين شوند، گفت: متأسفانه هنور شيوه هاي سنتي تدريس در دانشگاه ها معمول است و بايد اين امر مورد بازنگري جدي قرارگيرد و از شيوه ها و ابزارهاي نوين براي تدريس استفاده شود.

  دکتر علي اکبري، افزود: اختيارات اعضاي هيأت علمي زياد است و متأسفانه  گاه سوء استفاده هايي از اين اختيارات انجام مي گيرد و براي همين بايد با فرهنگ سازي درست و آموزش صحيح، جلوي تخلفات و سوء استقاده هاي احتمالي گرفته شود.

   رئيس دانشگاه يکي از برنامه هاي جدي «دهه سرآمدي آموزش» را «دانشگاه بدون حصار»، عنوان کرد و بيان داشت: قبلاً دانشگاه ها از جامعه جدا بودند و نه در روند تحولات جامعه تأثير داشتند و نه جامعه بر آنها تأثير مي گذاشت، که اين امر يک آسيب جدي بود و امروز همه پذيرفته اند، که دانشگاه تافته جدا بافته نيست و بايد مسئوليت هاي مهم  و از جمله مسئوليت اجتماعي را عهده دار شود و در روند توسعه جامعه تاثير جدي داشته باشد.

   دکتر علي اکبري با بيان اينکه بايد مابين آموزش و کار آفريني رابطه دوسويه برقرار گردد، بيان داشت: بايد اقدامات و برنامه هاي مختلف در دانشگاه ها انجام گيرد، تا قبل از اينکه دانشجويان وارد جامعه هدف شوند، آموزش و تجربه لازم را کسب نمايند و  براي همين آموزش نبايد فقط  در کلاس درس انجام گيرد، بلکه  زمينه عملي يادگيري براي دانشجويان فراهم گردد.

   در ابتداي اين نشست، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، اظهار داشت: از سوم تا دوازدهم ارديبهشت بعنوان «دهه سرآمدي آموزش» از طرف وزارت علوم نامگذاري شده است، تا زمينه بازگشت آموزش به جايگاه اصلي خود  فراهم گردد.

    رئيس شوراي آموزشي دانشگاه، افزود: دانشگاه ايلام از سه سال پيش، برنامه هاي مختلف و متنوعي در اين زمينه انجام مي دهد و در سال جاري تصميم گرفته شد، که اين روند به دانشگاه ها و موسات آموزش عالي استان هم منتقل گردد .

  دکتر نعمتي، اضافه کرد: در اين زمينه انتظار داريم نظرات و پيشنهادت مختلف مطرح گردد و تجارب مختلف در دسترس هم قرار گيرد، تا زمينه ارتقاء سطح آموزش در استان فراهم گردد.

در ادامه معاونين آموزشي دانشگاه ها و موسات آموزش عالي استان به بيان ديگاهها و نظرات خود پرداختند.

 

  

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها