رئیس دانشگاه ایلام: مردم با شرکت در انتخابات از حقوق خود دفاع می کنند

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام گفت: شرکت در انتخابات جزو حقوق اساسي شهروندان است و مردم با حضور در انتخابات و ريختن آراي خود به صندوق ها، از اين حق خود به درستي دفاع مي کنند.

دکترمحمد علي‌اکبري در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: مردم با حضور آگاهانه در پاي صندوق هاي راي مي توانند چهار سال با خاطري آسوده شاهد نقش آفريني کساني باشند که به آنها اجازه حضور در مجلس را داده اند.
وي افزود: با توجه به جايگاه رفيع نمايندگي مجلس در کشور، از جامعه دانشگاهي و تمامي آحاد جامعه درخواست مي شود حضوري فراگير در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري داشته باشند.
دکتر علي‌اکبري تاکيد کرد: چهره هاي قابل انتخاب در انتخابات داراي برتري نسبي هستند و بايد همه تلاش کنند در مقايسه نامزدها با يکديگر، نامزد اصلح را انتخاب کنند.
رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه رسالت جامعه دانشگاهي تبيين فرهنگ درست انتخاباتي است، گفت: دانشگاهيان در خصوص هدايت فرهنگ انتخاباتي به مسير درست و اصولي دغدغه دارند.
دکترعلي‌اکبري افزود: بايد بدون جانبداري از نامزد مشخصي راهکارها و برنامه هاي نامزدها به چالش کشيده شود و اين بهترين راه براي کمک به انتخاب درست و آگاهانه مردم است.
وي يادآور شد: براي جامعه دانشگاهي بسيار مهم است که بداند نامزدها براي حل کداميک از مسائل جامعه طرح و برنامه دارد و تا چه اندازه با جغرافياي علمي، اقتصادي و سياسي و مشکلات استان آشنا هستند.
وي اضافه کرد: دانشگاه جايگاهي است که مي تواند بدرستي اين پرسش ها را مطرح کند و اگر نامزدها پاسخ مناسب داشته باشند مي توانند نظر جامعه دانشگاهي را جلب کنند.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: به همين دليل شرايطي براي تشکل هاي دانشجويي دانشگاه ايلام فراهم شده است تا با تبيين فرهنگ درست انتخاب، زمينه انتخاب بهتر براي جامعه دانشگاهي استان فراهم شود.
دکترعلي‌اکبري افزود: برنامه ريزي شده است با حضور 11 نامزد دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان دو نشست پرسش و پاسخ برگزار شود که شب اول آن (دوشنبه شب) با استقبال پرشور دانشجويان برگزار شد و امشب نيز دومين نشست با حضور برخي ديگر از نامزدها برگزار خواهد شد.
وي ابراز اميدواري کرد حضور نامزدها در دانشگاه و اعلام برنامه هاي آنها باعث شود جامعه دانشگاهي با ملاحظه توانمندي هاي آنها انتخاب درستي در روز هفتم اسفند داشته باشند.
33
نفر نامزد براي کسب 2 کرسي حوزه انتخابيه ايلام و هفت نامزد نيز براي احراز يک کرسي حوزه انتخابيه دهلران رقابت مي کنند.
حوزه انتخابيه ايلام با دو نماينده شامل شهرستان هاي ايلام، چرداول، سيروان، ايوان، مهران و ملکشاهي و حوزه انتخابيه اصلي دهلران با يک نماينده متشکل از شهرستان هاي دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است
استان ايلام همچنين يک سهميه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها