وزیر علوم بر نقش فعال دانشگاهیان در انتخابات تاکید کرد

خانه خبرها
وزير علوم بر نقش فعال دانشگاهيان در انتخابات تاکيد کرد

وزير علوم گفت: دانشگاه‌ها در زمينه انتخابات رسالت بزرگي بر عهده دارند و بايد در خصوص حضور حداکثري مردم و برگزاري انتخاباتي پرشکوه نقش فعالانه و موثر ايفا کنند.

به گزارش روابط عمومي، دکتر محمد فرهادي در جلسه شوراي معاونان وزارت علوم گفت: دانشگاهيان در پيروزي انقلاب اسلامي نقش مهم و تعيين کننده داشته اند و در تثبيت و تداوم عزت مندانه نظام جمهوري اسلامي ايران نيز نقش مهمي دارند که در همين راستا از جامعه علمي و دانشگاهي انتظار مي رود در مقوله انتخابات که از ارکان نظام مردمسالاري ديني جمهوري اسلامي برآمده از خواست ميليونها ايراني است و در قانون اساسي به آن توجه ويژه شده است، مشارکت و حضوري حداکثري داشته باشند.

وي افزود: انتخابات در قوانين جمهوري اسلامي ايران و انديشه هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي آنچنان جايگاهي دارد که  اندکي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تثبيت جمهوري اسلامي ايران که با حضور و خواست ميليوني مردم ايجاد شده بود در معرض انتخاب عمومي گذاشته شد و  در سخت ترين دوران دفاع مقدس نيز برگزاري انتخابات حتي يک روز هم به تاخير نيفتاد.

وزير علوم اظهار داشت: در جامعه ايران، دانشگاهيان به عنوان يکي از گروههاي مرجع فکري، نقش مهمي در هدايت و شکل دهي افکار عمومي دارند و به همين دليل بايد به تشويق ساير اقشار مردم براي حضور حداکثري در پاي صندوق هاي اخذ راي که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام است همت گمارند .

وي گفت: دانشگاهيان مي توانند با  تکيه بر دانش و تخصص خود  و نقد  علمي برنامه هاي اعلامي نامزدهاي انتخاباتي و گروههاي سياسي،  هم در افزايش شور و شوق  انتخاباتي  در جامعه موثر باشند و  هم  نقش خود را در زمينه آگاهي بخشي به جامعه براي انتخاب گزينه هاي بهتر ايفا کنند.

دکترفرهادي تاکيد کرد: آنچه براي دانشگاه اهميت دارد افزايش ميزان مشارکت مردمي در انتخابات است و در اين زمينه،  توجه به منافع ملي، رعايت  قوانين و  اخلاق  اسلامي ايراني، تبيين درست  و  پرهيز از تخريب افراد و گروهها مورد توجه جامعه علمي دانشگاهي است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها