جلسه هماهنگی دفاتر نهاد دانشگاه های استان ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، جلسه نهاد دانشگاه هاي استان با حضور مسئولين، معاونين ، دبيران هم انديشي ، مديران گروه معارف ، مديران اجرايي ،واحد خواهران و کارشناسان نهاد در دانشگاه ايلام برگزار شد.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام: دهه فجر چشمه جوشان بصيرت و آگاهي ، عزت و حقيقت طلبي ، استقلال ، آزادي و نفي استبداد داخلي و سلطه استکبار جهاني است

حجت الاسلام محمد باقر هاشمي، معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام و دبير جلسه ضمن خير مقدم به حاضرين با اشاره به جايگاه نهاد و رسالت مهم مجموعه و اهداف تعريف شده بيان داشت: وظيفه ما توسعه و تعميق آگاهي ها و علائق اسلامي دانشجويان و دانشگاهيان و تبيين ارزشهاي اسلامي و همچنين ايجاد گسترش فضاي معنوي و اسلامي در دانشگاه‌ها و رشد فضائل اخلاقي در دانشگاهيان است.

معاون نهاد در دانشگاههاي استان اظهار داشت: رشد بينش سياسي در محيط دانشگاه و حمايت و هدايت فکري تشکل هاي دانشجويي و دانشگاهي و حاکميت بخشيدن به ارزشهاي اسلامي و انقلابي در سطوح اجرايي و علمي از وظايف ذاتي و ماموريت هاي اصلي دفاتر  نهاد در دانشگاه مي باشد . ايشان با اشاره به ظرفيت‌ها ، فرصت ها و نيازها و تهديدها گفتند بايد با نگاه واقع بينانه مطالعه همه جانبه و تصميم خردمندانه آسيب ها را به حداقل برسانيم.

حجت الاسلام هاشمي افزود: يکي ديگر از ماموريت‌هاي مهم نهاد را رصد مسائل سياسي ، فرهنگي و اعتقادي خواند و مقابله با ترويج عقائد و افکار انحرافي ، تهاجم فرهنگي ، جنگ نرم و نفوذ دشمن و آگاهي بخشي نسبت به فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي بايد بصورت جدي مورد توجه قرار گيرد.

معاون نهاد دانشگاه ايلام گفت: تقويت روح خود باوري و استقلال فکري ، خدا محوري، شهادت طلبي ، عدالت خواهي، دشمن شناسي و اجراي مطالبات مقام معظم رهبري را از ديگر وظايف نهاد در ميان دانشگاهيان ذکر نمود و دهه فجر را چشمه جوشان بصيرت و آگاهي ، عزت و حقيقت طلبي ، استقلال ، آزادي و نفي استبداد داخلي و سلطه استکبار جهاني ذکر کرد و حضور آگاهانه و متواضعانه و حداکثري در انتخابات را اوج وحدت و همدلي و تجلي انسجام ملي دانست.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري: شاهد آثار عيني برنامه‎‌هاي نهاد در ميان دانشگاهيان خواهيم بود

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلام‌رضا غياثي، مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ضمن خير مقدم به حاضرين در سخناني بيان داشت: از زحمات و برکات حضور مسئول قبلي دفاتر قدرداني نموده و پس از معرفي اجمالي خود و ذکر سوابق و تاکييد برهويت نهادي و توصيه به تعامل دانشگاهيان بخصوص نهادها گفتند فرصت‌هاي متعددي در اختيار مجموعه نهاد است که بايد با برنامه ريزي ، هماهنگي،  هم انديشي ، هم فکري و هم افزايي بسوي تحقق اهداف نهاد گام برداريم و شاهد آثار عيني آن در ميان دانشگاهيان باشيم.

مسئول نهاد در دانشگاه ايلام گفت: از مجموعه هم انديشي اساتيد، مديران گروه معارف و اساتيد اين گروه به عنوان ظرفيت‌هاي مهم يادکردند که بايد مورد توجه قرار گيرد و مشکلات و موانع شناسائي و در راستاي رفع آنها پيگيري لازم به عمل آيد ايشان با اشاره به بحث دانش افزايي اردوهاي علمي، فرهنگي ،  زيارتي، و تفريحي طرح ضيافت را يکي از نمونه هاي موفق ذکر نمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين غياثي بيان داشت:  مجموعه دانشگاهيان را مخاطب برنامه ذکر کرده و گفتند بايد برنامه جامع همه جانبه در سطوح مختلف تدبير و اجرا شود تا انشالله به هدف اسلامي شدن دانشگاه نزديک‌تر شويم.

شايان ذکر است در ادامه دبيران هم انديشي ، مديران گروه معارف ، معاونين نهاد و مديران اجرايي و مسئولين واحد خواهران و کارشناسان مطالب و پيشنهادات خود را ارائه نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها