عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام عنوان کرد: جمع‌آوری و مطالعه 10 گونه حشره از کشور قطر

خانه خبرها
عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام عنوان کرد: جمع‌آوري و مطالعه 10 گونه حشره از کشور قطر

دکتر مجيد ميراب‌بالو، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: گزارش گونه­‌هاي جديدي از حشرات در کشور قطر توسط دانشگاه ايلام تهيه شده است.

عضو هيأت علمي گروه گياه‌پزشکي دانشگاه ايلام از جمع آوري و گزارش 10 گونه از حشرات راسته بالريشکداران از کشور قطر خبر داد و گفت: در رابطه با شناسايي فون حشرات (به خصوص حشرات راسته بالريشکداران يا تريپس‌ها) در کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس گزارش‌هاي معدودي ديده مي‌شود که در اين ميان، در رابطه با اين گروه از حشرات در کشور قطر تاکنون هيچگونه مطالعاتي انجام نشده بود.

وي ادامه داد: در اين رابطه، نمونه‌برداري‌هايي که از گياهان موجود در دوحه قطر توسط بنده در سال‌هاي 2012 و 2013 انجام گرفت، جمعاً 10 گونه تريپس جمع‌آوري شد که نتايج آنها در سال 2014 در مجله Arab Journal of Plant Protection(مجلة وقايةالنبات العربية) که داراي نمايه ISI است و همچنين در سال 2015 در مجله علمي – پژوهشي Journal of Crop Protection (دانشگاه تربيت مدرس) به چاپ رسيد.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد: اخيرا نمونه‌هاي ديگري از کشور قطر توسط گروهي از حشره‌شناسان دانمارکي (دانشگاه کپنهاگ) جمع‌آوري شده است که در حال حاضر، بنده مشغول شناسايي آنها در دانشگاه ايلام هستم.

شايان ذکر است دکتر ميراب بالو پيش از اين در تأليف 5 کتاب علمي آموزشي و شناسايي 8 گو نه جديد حشرات در سطح کشور نيز فعاليت داشته.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها