رییس دانشگاه ایلام: تمام بخش‌های دانشگاه باید به سمت اتاق شیشه‌ای حرکت کنند تا همه‌چیز در آن واضح و شفاف باشد

خانه خبرها
رييس دانشگاه ايلام: تمام بخش‌هاي دانشگاه بايد به سمت اتاق شيشه‌اي حرکت کنند تا همه‌چيز در آن واضح و شفاف باشد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، جلسه شوراي مرکز رشد و فناوري دانشگاه ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري رييس دانشگاه و اعضاء اين شورا در سالن جلسات حوزه رياست برگزار شد.

رئيس دانشگاه ايلام بر فعال‌تر عمل کردن مرحله‌ي مشاوره‌ي مراکز رشد تأکيد کرد و گفت: نبايد طوري برنامه‌‌ريزي کرد که صاحبان ايده توذوقي بخورند.

دکتر محمد علي‌اکبري، رييس دانشگاه در جلسه شوراي مرکز رشد و فناوري دانشگاه ايلام، اظهار کرد: تمام بخش‌هاي دانشگاه بايد به سمت اتاق شيشه‌اي حرکت کنند تا همه‌چيز در آن واضح و شفاف باشد و از اين به بعد بايد در پذيرش در مراکز رشد دقت کافي صورت بگيرد تا خروجي آن نتيجه‌بخش باشد.

وي با تأکيد بر اينکه مرحله مشاوره مرکز رشد بايد فعال‌تر عمل کند و فرهنگ‌سازي مراکز رشد به‌خوبي انجام گيرد، گفت: اگر ما مراکز رشد را به‌خوبي به جامعه و نخبگان معرفي کنيم و حمايت جدي از آن‌ها صورت بگيرد قطعاً اهداف اين مراکز محقق و در خدمت جامعه قرار خواهد گرفت.

رئيس دانشگاه ايلام ادامه داد: نبايد طوري برنامه‌ريزي کرد که افراد بااستعداد توذوقي بخورند، تصريح کرد: بايد در مراکز رشد طوري کار کرد که ايده‌ها و طرح‌ها جدي گرفته شوند هرچند ايرادي که بر کار مراکز رشد وارد است اينکه برخي افراد از مرکز رشد دانشگاه و پارک علم فناوري، هر دو حمايت دريافت مي‌کنند که بايد برطرف شود.

دکتر علي‌اکبري بر هدايت طرح‌هايي که موفق نشده‌اند، تأکيد کرد و گفت: نبايد حل اين مشکل به تخلف منجر شود بلکه بايد امور طبق قانون پيش بروند و قراردادهاي بين صاحب ايده و مراکز رشد بايد جمع‌بندي و تعيين تکليف و امور حقوقي در اين حوزه درست و دقيق انجام شود.

وي تأکيد کرد: نبايد برخورد با ايده‌ها برنده باشد بلکه بايد در راستاي حمايت از آن‌ها و کمک به نتيجه‌بخش بودن صورت گيرد.

 سپس دکتر رضا يگانه، سرپرست مرکز رشد دانشگاه در اين جلسه خلاصه اي از فعاليت هاي صورت گرفته از جمله انتقال مرکز رشد به دانشگاه، فضا سازي و تجهيز مرکز رشد به منظور نمايشگاه هفته پژوهش و فن بازار ارائه نمود.

دکتر يگانه افزود: رسالت مرکز رشد رسيدن به تحقق آرمان هاي اقتصاد مقاومتي و پرورش ايده هاي خلاق و شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري در رونق اقتصادي توسعه فناوري و به تبع کارآفريني است، لذا به همين منظور شوراي با تخصص هاي مختلف برپا شد که مصوب نمودن اساسنامه و آيين نامه هاي مرکز رشد و بررسي صلاحيت واحدهاي فناور از فعاليت هاي آن است.

در اين جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه هاي آينده اين مرکز پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها