مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد

خانه خبرها
مراسم تکريم رييس سابق و معارفه سرپرست جديد دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين داود رنجبران، معاون محترم آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، دکتر محمد علي‌اکبري، رييس محترم دانشگاه ايلام، رؤساي محترم دانشگاه ها، مديران ادارات، اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان مراسم تکريم حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس‌الله سراج، رييس سابق دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلامرضا غياثي به‌ عنوان سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام و دفاتر نهاد در دانشگاه‌هاي استان برگزار شد.

تقدير رييس دانشگاه ايلام از زحمات بيش از يک دهه رييس دفاتر نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌هاي استان

رييس دانشگاه ايلام ضمن تقدير از زحمات مسئول سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام، گفت: دکتر سراج ازجمله روحانيوني هستند که دانشگاه را مي‌شناسد کمک‌ مي‌کند تا دانشگاه در اوج بماند.

دکتر محمد علي‌اکبري در مراسم تکريم و معارفه‌ي رييس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان با اشاره به خدمات شايسته‌ي حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر سراج، اظهار داشت: دکتر سراج ازجمله روحانيوني هستند که دانشگاه را مي‌شناسد و خود دانشگاهي است و زباني قابل‌فهم براي دانشگاهيان دارد وجهه‌اش عالمانه و دوست‌داشتني است ازاين‌رو استاد و دانشجو با وي راحت بودند.

وي با بيان اينکه مسئول سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري همواره کمک کردند تا دانشگاه در اوج بماند و از عظمت دانشگاه هيچ‌گاه هزينه نکرد، ادامه داد: دکتر سراج مددکار ما در خروج دانشگاه از تک‌صدايي و کمک‌کار ما در تعامل بيشتر با اعضاي هيئت‌علمي و حسن ظن به ارتقاي آن‌ها بوده است.

رييس دانشگاه ايلام ضمن تقدير از زحمات مسئول سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام، گفت: دکتر سراج در کسوت امام‌جمعه موقت از علماي عامل است و در حوزه‌ي دين با روشنفکري بسياري از دانشگاهيان را به‌سوي خود جذب کرده است.

دکترعلي‌اکبري از پربار بودن برنامه‌هاي مذهبي و فرهنگي دانشگاه با همکاري همه‌ي ارکان دانشگاه خبر داد و گفت: اميدواريم در دوران مسئوليت حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر غلامرضا غياثي شاهد تداوم اين شرايط و تعامل دلسوزانه باشيم.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام ، خدمات دکتر سراج در استان و دانشگاه ايلام قابليت تبديل‌شدن به نمايشگاهي براي الگوبرداري را دارد

در بخشي ديگر از اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمدباقر هاشمي، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، در مراسم تکريم و معارفه‌ي رييس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان بيان داشت: دغدغه‌ و نيت رييس سابق در همه‌ي امور ، تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها بالندگي دانشگاه و ظرفيت‌سازي و فرماندهي در اين عرصه است.

وي با بيان اينکه تأثيرگذاري از ويژگي‌هاي دکتر سراج در طول اين دوران بود، تصريح کرد: خدمات اين شخصيت در استان و دانشگاه ايلام قابليت تبديل‌شدن به نمايشگاهي براي الگوبرداري را دارد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ ايلام با بيان اينکه در طول اين چند سال هيچ‌گونه محدوديتي براي حضور شخصيت‌ها در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون وجود نداشته و با دلسوزي تمام اين عرصه مديريت شده است، ادامه داد:صبوري و دلسوزي تعامل کم‌نظير با جهاددانشگاهي، بسيج اساتيد، کانون‌هاي مرتبط با نهاد و انجمن‌هاي علمي را براي دانشگاه به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشمي فعاليت‌هاي مذهبي در پاسخ به شبهات اعتقادي، سخنراني‌هاي مختلف، کلاس‌هاي بصيرت‌افزايي، اردوهاي فرهنگي ، ازدواج دانشجويي با نگاه ويژه به اياب و ذهاب و هدايا، حج و عمره دانشجويي، جشنواره‌هاي فرهنگي – مذهبي، طرح‌هاي ضيافت اساتيد و دانشجويان را ازجمله فعاليت‌هاي پربار دوران مديريت دکتر سراج عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس‌الله سراج، رييس سابق دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان در اين دوران 12 و نيم ساله و به عبارتي 15 ساله با رفاقت در فضاي دوستي توانستيم تأثيرگذار باشيم.

وي با بيان اينکه فعاليت‌هاي انجام گرفته شده در دوران مسئوليت وظيفه است، براي رييس جديد آرزوي موفقيت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلام‌رضا غياثي، رييس جديد دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان گفت: وظيفه‌ي ما تکميل کارهايي است که تاکنون با درايت دکتر سراج انجام گرفته و در اين راه دست ياري به سوي همه‌ي عزيزان دراز مي‌کنيم.

معاون آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها:دانشگاه توليدکننده قدرت نرم است

معاون آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: اساتيد و دانشجويان متعهد مرزداران عقيدتي و سياسي و اعمال کنندگان قدرت نرم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمين داود رنجبران در مراسم تکريم و معارفه رييس دفاتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با اعلام گفتمان مقاومت تلاش دارد که براي آزادسازي قدس شريف و آزادي مستضعفان از يوغ ستمگران، گفتمان مقاومت را احياء کند.

وي با بيان اينکه بحمدالله دستاوردهاي خوبي داشته‌ايم و قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران بي‌بديل است و تأثير فرامرزي داشته است، تصريح کرد: اين قدرت نرم از قرآن و اهل‌بيت است و ابهت فرزنداني مانند سردار سليماني که پوتين در کمال تشريفات از وي استقبال مي‌کند ناشي از اين بعد قدرت در ايران اسلامي است که در اين ماجراها ما نه‌تنها سرباز پياده‌ي قدرت‌ها نيستيم بلکه آن‌ها ناوگان هوايي ما هستند.

معاون آموزش و پژوهش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به شهادت شيخ نمر گفت: اين قدرت نرم آن‌چنان فرامنطقه‌اي عمل مي‌کند که دشمن قافيه را باخته و ديوانگي پيشه کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رنجبران از دانشگاه‌ها با عنوان پايگاه و جايگاه قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران ياد کرد و ادامه داد: اساتيد و دانشجويان متعهد مرزداران عقيدتي و سياسي و اعمال کنندگان قدرت نرم هستند و اين قدرت نرم نشان از جايگاه دانشگاه دارد.

وي تصريح کرد: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در مدار آموزش عالي در کنار اساتيد و دانشجويان است و دانشگاه در جنگ‌هاي علمي و هماوردهاي نظامي نقش‌آفريني مي‌کند و به‌عنوان مهد پرورش مديران آينده براي نظام فوق‌العاده اهميت دارد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به اهميت وجود حوزه‌هاي علميه در کنار دانشگاه‌ها و تأثيرپذيري اين دو از يکديگر در مسير تفکر مقاومت به آيه‌ي 112 سوره‌ي هود اشاره کرد و گفت: همه‌ي انبياء و همراهانشان به مقاومت و صبر دعوت‌شده‌اند و داستان مقاومت داستان انبيا است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رنجبران ادامه داد: استکبار به اين نتيجه رسيده که هر که در جبهه‌ي مقاومت است بايد از بين برود و موضوع شيعه و سني نيست و صهيونيزم با اسلام و هر کس که در جبه‌ي مقاومت باشد مخالف است و دفاع ما به خاطر اسلام است.

وي با اشاره به جبهه‌ي سازش در مقابل جبهه‌ي مقاومت و نمايندگي اين تفکر به‌وسيله‌ي ترکيه، گفت: درباره‌ي حکومت عربستان سوال‌هاي جدي قرار گرفته و مدل اين حکومت قابل‌عرضه نيست و هم‌اکنون 30 هزار زنداني سياسي در عربستان وجود دارد که 90 درصدشان سني هستند و شهيد کردن نمر نيز براي راه‌انداختن جنگ‌هاي مذهبي در جهان اسلام است.

معاون آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: صداي نمر صداي مظلوميت مردم عربستان است، مردماني که از حق زندگي محروم هستند.

وي وضعيت کنوني دانشگاه‌ها را در عرصه‌ي علم و فعاليت‌هاي مذهبي را تبلور قدرت نرم ايران اسلامي عنوان کرد و گفت: در دانشگاه‌هاي ايلام و مخصوصاً دانشگاه ايلام در سال‌هاي گذشته با تعامل مسئولان محترم نهاد با مديريت ارزشمند دانشگاه گام‌هاي بلندي برداشته‌شده که اميدواريم در دوره‌ي جديد شاهد ادامه‌ي اين فعاليت‌ها باشيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها