وزیر علوم و سفیر فرانسه در ایران دیدار و گفتگو کردند

خانه خبرها
وزير علوم و سفير فرانسه در ايران ديدار و گفتگو کردند

راههاي گسترش همکاري هاي علمي ايران و فرانسه در ديدار دکتر محمد فرهادي وزير محترم علوم،تحقيات و فناوري با برونه فوشه سفير فرانسه در تهران مورد بررسي قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومي ، در اين ديدار دکتر فرهادي با اشاره به ديدار  مهرماه خود با دبير  آموزش ملي  فرانسه در ژاپن، خواستار گسترش همکاري هاي علمي و فناوري بين دو کشور شد و افزود: ما بعد از برجام انتظار داريم که روابط بين دو کشور گسترش بيشتري داشته باشد.

دکتر فرهادي ادامه داد: يادداشت تفاهمي آماده شده است که در سفر آينده دکتر روحاني به فرانسه، بين وزارت علوم ايران و فرانسه به امضا خواهد رسيد.

وزير علوم تاکيد کرد: در اين تفاهم نامه آمده است که کميته¬اي به طور خاص براي پيگيري مفاد تفاهم نامه تشکيل خواهد شد.

سفير فرانسه نيز ضمن ابراز خوشحالي از ملاقات با وزير علوم، متن آماده شده همکاري هاي علمي را بسيار موثر ارزيابي کرد و گفت : به نظر مي رسد اين تفاهم نامه همکاري، چارچوب همکاري هاي علمي ايران و فرانسه را در 5سال آينده فراهم کند.

برونه فوشه،  ايران را يک کشور بزرگ با شهرت خوب دانشگاهي دانست و با اشاره به قابليت هاي علمي کشور گفت: فرانسه نيز قابليت هاي علمي زيادي دارد و من باور دارم که علاوه بر روابط سياسي و تجاري دو کشور، روابط علمي نيز نتايج بسيار عالي به بار خواهد اورد.

 سفير فرانسه در ايران، پيوندهاي دو کشور را در زمينه علم و فناوري درازمدت ارزيابي کرد و افزود: براي ايجاد رابطه هاي اساسي و پايدار بين دو کشور همه چيز مهيا است  .

وزير علوم نيز در پايان اين ديدار تاکيد کرد: هدف ما اين نيست که در سطح حرف باقي بمانيم بلکه بايد به طور جدي به عمل فکر کنيم ودامنه همکاري ها را به شرکت هاي دانش بنيان و پارک هاي علم وفناوري تعميم دهيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها