در دستیابی به اهداف عالی آموزشی اولین هدف، ایجاد آرامش در دانشگاه است

خانه خبرها
در دستيابي به اهداف عالي آموزشي اولين هدف، ايجاد آرامش در دانشگاه است

رئيس دانشگاه ايلام در گفتگو با ايلام رصد

در دستيابي به اهداف عالي آموزشي اولين هدف، ايجاد آرامش در دانشگاه است

دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام گفت: اولين هدف براي رسيدن به برنامه هاي عالي آموزشي، ايجاد آرامش و بازگرداندن دانشگاه به چارچوب و مأموريت اصلي خود مي باشد.

دکتر “محمد علي اکبري ” رئيس دانشگاه ايلام در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار ايلام رصد، ضمن تبريک ايام الله دهه مبارک فجر به ملت بزرگ ايران بخصوص به دانشجويان و دانشگاهيان و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي جامعه دانشگاهي گفت:  پيروزي مردم ايران در بهمن 57 حاصل حضور همه مردم عزيز ايران در عرصه تعيين سرنوشت، با تأسي از آموزه هاي ديني و اسلامي در ذيل رهبري امام راحل(ره) بود و اين پيروزي زيباترين برگ تاريخ ايران و سرآغاز پيشرفت ملتي قلمداد مي شودکه در طول تاريخ سرآمد ملت هاي جهان بوده است.

وي افزود: خداوند سبحان را شاکريم که در چنين ايامي، عطيه‌اي چون نظام جمهوري اسلامي را بر ما عنايت فرمود و در پرتو اين نظام مقدس تحت زعامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي توفيق خدمتگذاري نصيبمان گرداند.

دکتر علي اکبري با اشاره به نقش دانشگاهيان در تحقق نظام مقدس اسلامي وحفظ وحراست ازآن اظهار داشت: يکي از عناصر محوري در جريان شکل گيري انقلاب اسلامي و پيروزي آن و همچنين در تداوم آن جوانان دانشجو بوده اند و نقش آنان در شکل گيري انقلاب اسلامي و پس از آن در تداوم وپيگيري اهداف و ارزشهاي انقلاب غيرقابل انکار است.

رئيس دانشگاه ايلام به همسو بودن دانشجويان با تحولات جامعه ايران و حضورآنان در اکثر مراکز آموزش عالي به خصوص در سالهاي آخر عمر حکومت پهلوي اشاره و بيان داشت:  بيشتر دانشجويان خواستار ايجاد دگرگوني هاي بنيادي اقتصادي، سياسي و ايدئولوژيک در نظام حکومتي پهلوي بودند وايجاد مراکز، کانون هاو کتابخانه هاي اسلامي که نوعي بازگشت به ارزش هاي ديني بود بيانگر مطالبات دانشجويان در جريان مبارزات مردمي بود.

 

توجه به کرسي هاي آزاد انديشي از برنامه هاي ويژه دانشگاه است

دکتر علي اکبري تصريح کرد: دانشگاه يک محيط فرهنگي و آزاد انديش بوده و فعاليت هاي فرهنگي نمي تواند با آزاد انديشي و آزاد منشي در تعارض باشد.

وي گفت: ما معتقد هستيم که اين دانشجويان متعلق به نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و در صورتي که زمينه فعاليت براي آنها فراهم شود با سلايق مختلف به تحکيم نظام کمک خواهند کرد.
رئيس دانشگاه ايلام افزود: برهمين اساس يکي از سياست هاي اين دوره از دانشگاه توجه به فعاليت هاي فرهنگي و ايجاد تنوع در فعاليت هاي دانشجويي است، به گونه اي که فعاليت هايي قابل قبول در چارچوب نظام و در تنوع وسيعي به اجرا در خواهد آمد.

وي بيان کرد: در برنامه هاي آتي دانشگاه به کرسي هاي آزاد انديشي که از دستورات مقام معظم رهبري است توجه ويژه اي شده و تلاش مي کنيم اين مهم با جديت بيشتري  در چار چوب نظام و با ايجاد زمينه براي حضور همه سلايق در دانشگاه فراهم شود.

 

در دستيابي  به اهداف عالي آموزشي، اولين هدف، ايجاد آرامش در دانشگاه است

 

دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام بيان داشت: دانشگاه ايلام با 82 رشته تحصيلي در تمام مقاطع اعم از کارداني تا دکتري تخصصي و تحصيل بيش از 6 هزار دانشجو با همکاري 184 عضو علمي از دانشگاه هاي پيشتاز در استان مي باشد.

وي افزود: اين دوره از دانشگاه توجه خاصي به فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي دارد.

علي اکبري اظهار کرد: اولين هدف براي رسيدن به اين برنامه ها در دانشگاه ايجاد آرامش و بازگرداندن دانشگاه به چارچوب و مأموريت اصلي خود مي باشد.

وي ادامه داد: به حول قوه الهي و تلاش همه دانشجويان و همکاران تلاش خواهيم کرد که جايگاه دانشگاه ايلام در همه جهات به درستي ارتقا پيدا کرده و تمام عقب ماندگي هاي گذشته به سرعت مرتفع گردد.

فعاليت هاي دانشگاه مبتني بر برنامه خواهد بود

اين مقام مسئول تصريح کرد: مهمترين امر در انجام هرکاري داشتن برنامه است و کار بدون برنامه براي دانشگاه حکم سم را دارد.

دکتر علي اکبري تأکيد کرد: برهمين اساس براي رفع کمبودهاي موجود دانشگاه در بخش رفاهيات دانشجويان و ساير بخش هاي دانشگاه اعم از آموزش، پژوهش، توسعه فعاليت هاي عمراني و … سياست ها و استراتژي هايي تدوين شده است.

وي ادامه داد: اين سياست ها بصورت برنامه هاي مدون چندساله بوده که پيش نويس آن حاضر شده و در صورت نهايي شدن به اطلاع دانشجويان و اهالي مطبوعات و رسانه رسانده مي شود.

دکتر علي اکبري در پايان گفت: در اين دوره از فعاليت دانشگاه،  فعاليت ها مبتني بر منطق و برنامه خواهد بود و هيچ اقدامي بدون برنامه ريزي قبلي صورت نخواهد گرفت.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها