مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح

خانه خبرها
مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجليل از اساتيد با حضور حجت الاسلام دکتر ناصح رئيس پرديس بين المللي دانشگاه قم در سالن فرزانگان دانشگاه ايلام برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام ناصح با گراميداشت هفته علم و معلم و استاد به تبيين آثار شهيد بزرگوار مرتضي مطهري پرداخت و گفت: دانشگاهيان در هر رشته و گروهي هيچگاه از آثار شهيد مطهري بي نياز نخواهند بود.

وي با پيشنهاد مطالعه يک بار کامل آثار مطهري به اساتيد تصريح کرد: با گذشت سال ها از نوشتن اين آثار هنوز پاسخگوي همه شبهات و پرسش هاي مطرح شده از سوي جوانان و دانشجويان بوده است.

حجت الاسلام ناصح با با ارزش خواندن شغل معلمي به اهميت آن در اسلام پرداخت و افزود: در اسلام به هيچ موضوعي به اندازه علم و دانش و آگاهي اهميت داده نشده است و اين موضوع از چنان اهميتي برخوردار است که از اهداف خلقت آفرينش، دادن علم و آگاهي است.

رئيس پرديس بين المللي دانشگاه قم اظهار داشت: هر ظرفي گنجايش مخصوص خودد را دارد و با آنچه که در آن ريخته مي شود فضاي آن کمتر شده  و گنجايش آن محدود مي شود اما تنها چيزي که هرچه بيشتر بر آن بيفزايي گسترده تر مي شود ظرف علم و دانش و آگاهي است.

وي با اشاره به روايتي از مولا اميرالمؤمنين(ع) درخطاب به کميل اظهار داشت: مولا به کميل گفت هرچيزمحدوديتي دارد تنها چيزي که از هيچ جهت محدود به حدي نيست علم است.

وي به لزوم کسب بينش و درک عميق در عالم اشاره و گفت: عالم اگر رباني باشد و بر اساس بينش و درک الهي و با تواضع و فروتني در مسير کسب علم و آگاهي قدم بردارد و مسير خود را در جهت کسب رضاي حق تعالي قرار دهد عمل او ارزشمند تر خواهد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها