مراسم جشن بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر

خانه خبرها
مراسم جشن بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، به مناسبت سالروز ميلاد با سعادت حضرت صديقه طاهره، فاطمه زهرا(س) ، جشن با شکوه ميلاد حضرت زهرا و روز زن، با هدف بزرگداشت مقام زن، با حضور جمع کثيري از اساتيد، کارکنان و دانشجويان دختر، با همت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام  در سالن اجتماعات آيت الله حيدري(ره)  برگزار شد.

در آغاز  اين برنامه آقاي دکتر محمد علي اکبري، رياست محترم  دانشگاه ايلام در سخناني، ضمن تبريک ميلاد فرخنده حضرت زهرا (س)؛ وجود نازنين حضرت زهرا(س) را مايه فخر و مباهات همه مسلمانان و خصوصاً شيعيان دانست والگوگيري از شخصيت كامل و بي بديل دخت رسول خدا( صلي الله عليها و آله )  را براي تمام زنان مايه ي آرامش و سعادت در زندگي عنوان کرد.

رئيس دانشگاه نقش و حضور ارزشمند بانوان در عرصه هاي اجتماعي را با اهميت خواند و گفت: دانشگاه ايلام قول ميدهد در خصوص استفاده از توانمندي هاي بانوان در امور دانشگاه عمل کرده تا آنان با حضور در جايگاه واقعي خود اين توانمنديها را به ظهور برسانند.

وي به انتصاب هاي جديد بانوان در دانشگاه اشاره و افزود: در دانشگاه ايلام نه تنها هيچ مانعي براي دستيابي و ارتقاء شغلي بانوان وجود ندارد بلکه تلاش مي شود تا جايگاه ويژه اي داشته باشند.  

دکتر علي اکبري در پايان بابيان اينکه هدف از برنامه دانشگاه دربخش دانشجويي،تنوع برنامه هاي فرهنگي است، تصريح کرد: در سال جديد شاهد تنوع برنامه هاي موجه و ارتقاء سطح کيفي  برنامه هاي فرهنگي در دانشگاه خواهيم بود.

 

سخنران بعدي اين مراسم ،حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر هاشمي معاون نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام بودند که ضمن تبريک ميلاد ام ابيها فاطمه الزهرا(س) و امام عظيم الشأن، تکريم و تجليل از مقام مادر و روز زن را مبارک دانست و با اشاره به آغاز سال 94 با حال و هواي معنوي و فاطمي گفت: اميدوارم اين فضاي معنوي موجب رسيدن به کمال و تعالي جامعه شده و بتوان در تحقق شعار سال "ملت و دولت" همدلي وهمزباني  گام هاي مؤثري برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمين هاشمي به تبيين اهميت جايگاه مادر از نگاه قرآن اشاره و افزود: مهمترين معيار و ملاک ارزيابي  درستي و نادرستي يک عمل، کتاب خداست، لذا در قرآن آمده است که اگر مي خواهيد در زندگي سعادتمند شويد يکي خدا را بپرستيد و دوم اينکه به والدين خود احترام بگذاريد و احترام به پدر و مادر را در طراز پرستش خداوند بيان نموده است.

با تبيين جايگاه ويژه فاطمه الزهرا(س) بر طبق روايتي از امام صادق (ع) بيان داشت: وجود مقدّس دخت فاطمه الزهرا(س)، حقيقت و باطن ليلة القدر (شب قدر) است؛ و معرفت آن حضرت، همطراز درک شب قدر معرفي شده است.

معاون نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام به نامگذاري روز ميلاد فاطمه الزهرا(س) به عنوان روز مادر از سوي امام راحل اشاره وگفت: به حدي مقام مادر والا و با ارزش است که امام (ره) با توجه کامل به شخصيت ويژه فاطمه الزهرا(س) روز ميلاد اين بانوي عظيم الشأن را روز مادر اعلام کردند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بانوان جامعه بايد با تأسي و الگوپذيري از سيره و منش فاطمه الزهرا(س) در مسير کمال و بهروزي پيش رفته و دنيا و آخرت خود را تضمين نمايند.

 

شايان ذکر است،  مولودي خواني، اجراي نمايش توسط گروه شوگار از استان لرستان، مسابقه و اجراي موسيقي از ديگر برنامه هاي اين جشن بود. 

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها