روابط علمی و فناوری ایران و روسیه گسترش می یابد

خانه خبرها
روابط علمي و فناوري ايران و روسيه گسترش مي يابد

دکتر محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري و دکتر آندره فورسنکو دستيار رئيس جمهور روسيه در امور علم و فناوري در محل وزارت علوم در خصوص گسترش روابط علمي و فناوري بين دو كشور ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومي، دکتر فرهادي در اين ديدار با اشاره به همکاري هاي علمي و فناوري  فعلي ايران و روسيه ابراز اميدواري کرد با عملياتي شدن تفاهمات گذشته، شاهد توسعه روابط علمي کشور دو در سطح عالي باشيم.

وي افزود : همواره همکاري هاي علمي بين دانشگاهاي ايران و روسيه برقرار بوده است لذا هدف ما در اين ديدارها ساماندهي  و آکادميک کردن روابط  دوجانبه است.

وزير علوم، برگزاري همايش هاي علمي مشترک ، انجام بازديدهاي علمي از دانشگاههاي دو کشور ، انجام تحقيقات مشترک علمي ، تاسيس شرکت هاي دانش بنيان مشترک ، اعطاي فرصت هاي مطالعاتي  و حمايت از رشته  تقويت زبان روسي در دانشگاهاي ايران و زبان فارسي در دانشگاههاي روسيه را از جمله زمينه هاي  اولويت دار براي همکاري هاي علمي نام برد.

دستيار رئيس جمهور روسيه در امور علم و فناوري نيز با اشاره به اينکه در مدت هشت سال تصدي وزارت علوم روسيه با دانشگاههاي ايران آشنايي خوبي پيدا کرده است بر ضرورت تسهيل روابط بين دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي ايران و روسيه تاکيد کرد.

 در ادامه اين ديدار پروفسور ويکتور سادوينچي رئيس دانشگاه دولتي مسکو  با اشاره به ديدار و گفتگوي خود با روساي دانشگاههاي تهران و صنعتي شريف و بازديد از پارک علم و فناوري پرديس گفت : در اين ديدارها، زمينه هاي همکاري مختلف  علمي وتحقيقاتي بررسي شد و مقرر شد هيئتي از مديران دانشگاهي ايران از دانشگاههاي مسکو بازديد کنند.

گفتني است : سفير روسيه در ايران ،معاون آموزشي وزير علوم و قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل نيز در اين ديدار حضور داشتند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها