آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه های ایلام

خانه خبرها
آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجويي در دانشگاه هاي ايلام

معاون فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه ايلام گفت: ثبت نام اعتکاف دانشجويي 25 فروردين آغاز شده و تا 10 ارديبهشت ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومي،حجت‌الاسلام والمسلمين “سيدمحمدباقر هاشمي” معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در گفت‌وگو با خبرنگار ايلام رصد، با اشاره به آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانشجويان مراکز آموزش عالي استان گفت: کار ثبت نام از علاقه‌مندان به شرکت در اين آيين معنوي از روز ، 25 فروردين آغاز شده و تا 10 ارديبهشت ادامه دارد.
وي با اشاره به تشکيل ستاد برگزاري اعتکاف دانشجويي با حضور نمايندگان دانشگاه‌هاي مختلف استان، افزود: با توجه به ميزان استقبال دانشجويان براي شرکت در اين سنت حسنه تصميم‌گيري‌هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته است.

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام اظهار داشت: در حال حاضر مسجد دانشگاه ايلام با ظرفيت 350 نفر و مسجد دانشگاه علوم پزشکي ايلام با ظرفيت 100 نفر براي اسکان معتکفان خواهردر نظر گرفته شده است و براي محل اعتکاف برادران از دو مسجد در سطح شهر و مسجد دانشگاه پيام نور استفاده مي شود.
حجت الاسلام هاشمي به استقبال گسترده بانوان دانشجو براي شرکت در سنت حسنه اعتکاف در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پيش‌بيني مي‌شود امسال ميزان استقبال دانشجويان با توجه به اينکه تداخلي با فصل امتحانات ندارد بيش از سنوات گذشته باشد و روزهاي 12 تا 14 ارديبهشت که همزمان با ايام‌البيض است اين سنت حسنه با حضور پرشور اين عزيزان برگزار شود.
معاون فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اينکه برنامه‌هاي مختلفي در اين ايام براي معتکفان پيش‌بيني شده است، گفت: علاوه بر برگزاري مراسم دعا و مناجاتي که مختص اين ايام توصيه شده، برنامه‌هاي متنوعي شامل مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي در يک کتاب کار تعريف شده و براي دانشجويان معتکف اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه اين برنامه‌ها با حضور کارشنان در رشته‌هاي گوناگون برگزار مي‌شود، بيان کرد: اين فعاليت‌ها به صورت جلسات پرسش و پاسخ، سخنراني، نشست و گفت‌وگو و کرسي آزاد‌انديشي با دعوت از شخصيت‌هاي کشوري براي حضور در جمع دانشجويان اجرا مي‌شود.
حجت الاسلام هاشمي اضافه کرد: به همين منظور ستادي متشکل از اعضاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، هيئت‌هاي فرهنگي و مذهبي، تشکل‌ها، کانون‌ها، مدرسان گروه معارف و مجموعه ساير فعالان فرهنگي مراکز آموزش عالي براي ايجاد موج فرهنگي و تجلي آن باورهاي ديني که در سطح جامعه و دانشجويان وجود دارد در اين راستا با برنامه‌ريزي منسجم فعاليت مي‌کنند.
معاون فرهنگي نهاد رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه از ظرفيت شبکه استاني صدا و سيما نيز در جهت اطلاع‌رساني و تبيين احکام، اهميت و جايگاه اعتکاف بهره‌گيري مي‌شود، بيان کرد: دانشجويان علاقه‌مند به شرکت در سنت حسنه اعتکاف مي‌توانند براي ثبت‌نام که از نيمه دوم فروردين آغاز شده است به دفاتر نهاد رهبري، کانو‌ن‌هاي فرهنگي و ديني در دانشگاه‌هاي خود مراجعه کنند.

وي به تقارن ايام البيض اعتکاف با روز معلم و ميلاد حضرت علي (ع) اشاره کرده و افزود: نهاد رهبري مصمم است در اين ايام با پرداختن به ابعاد شخصيتي اميرالمؤمنين(ع) و آشنا نمودن دانشجويان با مفاهيم والاي نهج البلاغه، اين اسوه تقوا و صبر و بردباري را بيشتر به دانشجويان بشناساند.

حجت الاسلام و المسلمين هاشمي تحقق جامعه قرآني و ديني را در شناخت ابعاد وجودي و شخصيتي و سيره و منش ائمه عليهم السلام دانست و تأکيد کرد: با استفاده از فضاي معنوي اعتکاف و برگزاري برنامه هاي فرهنگي متناسب با اين ايام و حال و هوا، دانشجويان و دانشگاهيان را با مباني حکومت ديني، و سنت و سيره علوي وفرهنگ مهدوي آشنا کنند تا با الگوگيري از آنها زندگي ديني و اسلامي داشته باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها