معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نقش آموزش عالی در اقتصاد مقاومتی را تبیین کرد

خانه خبرها
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم نقش آموزش عالي در اقتصاد مقاومتي را تبيين کرد

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم ، پيوند دادن صنعت و جامعه با اقتصاد دانش بنيان و نظريه پردازي  براي تبديل  اقتصاد مقاومتي به يک گفتمان را  از رسالت هاي آموزش عالي  برشمرد .

به گزارش روابط عمومي ، دکتر سيد ضيا هاشمي در همايش "گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي با تاکيد بر بيمه و تامين اجتماعي " گفت : بخشي از وظايف وزارت علوم ناظر به اين است که رشد علمي و فناوري کشور را در جهتي ساماندهي کند که اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنيان و توليد ثروت از دانش حرکت کند.

وي افزود: ديگر ماموريت وزارت علوم و دانشگاهها نظريه پردازي براي تبديل مفهوم اقتصاد مقاومتي به يک گفتمان غالب اجتماعي در جامعه است که اين امر نيازمند آزاد انديشي و حمايت از منتقدان اين مفهوم است زيرا بدون نقد يک گفتمان آن گفتمان پايدار و غالب نخواهد شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم تاکيد کرد : بزرگان نظام اسلامي و اسناد بالادستي جمهوري اسلامي ايران از آزاد انديشي در دانشگاهها حمايت مي کنند و مابايد فضاي نقد و نظر را براي دلسوزان انقلاب اسلامي فراهم کنيم.

وي با اشاره به اهميت تامين اجتماعي در جامعه گفت : تامين اجتماعي به يک مفهوم همان امنيت اجتماعي است که در درجه اول دانشگاههاي کشور بايد از اين امنيت برخوردار باشند که اين مهم ازطريق استقلال دانشگاهها و عدم تکيه آن به منابع عمومي به نتيجه مي رسد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران مفهوم اقتصاد مقاومتي را مولود انقلاب اسلامي دانست و گفت : همانگونه که انقلاب اسلامي يک گفتمان جديد را به بشريت عرضه کرد، اقتصاد مقاومتي نيز درپي ارائه يک گفتمان جديد از درون اقتصاد اسلامي است.

وي همچنين اقتصاد مقاومتي رامصون ماندن در مقابل شوک هاي ناگهاني و فراز و فرودهاي اقتصادي تعريف کرد و گفت : هم بايد در مقابل شوک هاي رکودي مصون باشيم و هم براي مقابله با شوک هاي دوران رونق و افزايش درآمدها برنامه داشته باشيم.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم با اشاره به فعاليت هاي دولت يازدهم در حوزه سياست خارجي گفت : بر اساس يک نظرسنجي علمي 90درصد دانشجويان کشور سياست هاي دولت را در ديپلماسي صحيح دانسته  و از آن حمايت مي کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها